september 7, 2018

4 feature hacks van HubSpot die je niet mag missen

HubSpot gaat voor vernieuwing. Elke ‘hub’ (marketing, sales & service) werd herbekeken en aangevuld met nieuwe tools. Omdat verbeteringen het verdienen om gedeeld te worden, verzamelt HubSpot alle software in één pakket. Dat pakket maakt jouw organisatie flexibeler, doelgerichter en samenhangender.

 

Onze raad voor jou: herzie je dienstenpakket en ontvang meer leads. Ontdek in dit artikel vier gloednieuwe features die bewijzen wat inbound marketing waard is.

Post-it's glazen wand
Post-it's glazen wand

HubSpot Growth Suite

HubSpot biedt organisaties een overkoepelend, gebruiksvriendelijk en overzichtelijk pakket tegen een sympathieke prijs: de Growth Suite. Het geeft elke onderneming (klein of groot) de kans om te blijven groeien. In groei, en voornamelijk onderzoek en ontwikkeling, investeerde HubSpot fors.

 

Ze verbeterden de verschillende hubs op elk niveau: starter, professional en enterprise. Op enterprise-niveau wordt een Sales & Service hub toegevoegd.

 

Voor de prijs van 104 euro per maand zijn jonge organisaties op weg naar meer leads, doordachte marketing en betere interne relaties. Het marketing- en salesteam krijgt een betrouwbare digitale gids. Het is een gids die per afdeling enkele krachtige tools aanreikt.

Marketing Hub

Laten we beginnen met de marketingafdeling.

Manueel A/B-testen? Dat is niet meer nodig!

Marketing is vanaf nu in staat om een gecontroleerde hoeveel e-mails te versturen in een vooropgestelde periode. Zo verveel je de potentiële klanten niet, maar weet je ze perfect te teasen. Het gedrag van potentiële klanten kan nog beter bijgehouden worden in Analytics. Per land kan je tracken op welke specifieke url’s en domeinen gezocht wordt.

 

Manueel A/B-testen is niet langer nodig. HubSpot stelt automatisch voor jou verschillende versies in. De leads die uit dergelijke advertenties komen, worden gerangschikt met behulp van artificiële intelligentie (AI). Het systeem geeft de leads een score door middel van honderden verschillende factoren.

Sales Hub

Een salesmanager verliest 60 procent van zijn tijd aan administratieve bezigheden. Althans, zo ging het in het verleden.

 

Met de Sales Hub gebeurt de goedkeuring van contracten in de cloud. Ook het uitsturen van offertes gaat veel sneller. Voldoet de offerteaanvraag aan de criteria voor een kortingspercentage? De offerte wordt onmiddellijk en aangepast naar de juiste persoon verstuurd.

 

Bel jij een prospect op? Het gesprek wordt getranscribeerd: opnieuw te beluisteren om elke nood van de prospect te achterhalen. Elk succes dat uit gesprekken of bezoeken komt, kan verzameld worden in een playbook. Een bibliotheek die altijd te raadplegen is om te leren van best practices en bronnen.

HubSpot Happiness Facilitator

Vergelijk de Service Hub gerust met digitale employer branding. Hiermee verbindt HubSpot teams, waar ze zich ook bevinden. Met de toekomstige Health Scoring’ weten bedrijfsleiders hoe gelukkig en gezond de medewerkers zijn. Het streven naar hoge scores is hier een must. Gemotiveerde, interne medewerkers zijn aanstekelijk voor potentiële, externe klanten.

 

Een beeld zegt immers meer dan 1.000 woorden. Dat brengt ons naadloos bij HubSpot’s laatste nieuwigheid: Video.

HubSpot Movie Maker

Elke video kan door het aanbod aan calls to action en formulieren nog interactiever gemaakt worden.

Video is een attractief middel om de aandacht van de doelgroep te trekken. HubSpot heeft dat begrepen. Het biedt de mogelijkheid om alle video’s te verzamelen op één plaats. Van HubSpot uit kan het plaatsen beginnen: het is zo gebeurt met een link of een klik. Elke video kan door het aanbod aan calls to action en formulieren nog interactiever gemaakt worden.

 

Video is een aandachtstrekker en een handleiding. De kans op problemen met of vragen over je diensten worden steeds kleiner. Via HubSpot deelt de klantendienst live het scherm met de klant. Zo worden klanten van thuis uit geholpen, net alsof ze in de winkel staan. Aan de hand van tutorial videos krijgt de klant duidelijke instructies. Ze weten wat ze van je producten en organisatie mogen verwachten. Dergelijke video’s zijn gemakkelijk in de vragenpagina van je website te embedden.

 

Met video’s stuur je ook gepersonaliseerde boodschappen naar leads: een trigger voor nauwere samenwerkingen. Uiteraard zijn de resultaten uit video steeds in HubSpots’ analytics op te volgen.

De HubSpot Website Maker

Tot slot biedt HubSpot een contentmanagementsysteem (CMS) aan. Hiermee maken bureaus eenvoudige websites voor hun klanten. Zo kunnen jij en de klant eenvoudig de website beheren. Het is een extra module die beschikbaar is vanaf 207 euro per maand.

 

In totaal mag HubSpot dan wel duurder zijn, zonder HubSpot ben je niet mee met de huidige standaard. Inbound marketing is al lang geen hype meer, het is een manier van werken.

Vorige
Volgende