Van onbekende speler naar een referentiepunt op de markt. We brachten de volledige marketing funnel van Belgian Solar in kaart, optimaliseerden het sales proces en bouwden een sterk merk, op minder dan een jaar tijd. Een geoliede machine, waarin elke radar perfect op elkaar is afgestemd. Dat belooft voor de toekomst.

DE NODEN

Een gouden formule

De gouden formule die gegarandeerd waardevolle leads oplevert, die wilt iedereen wel ontdekken. Dat was voor Belgian Solar niet anders. Deze KMO brengt letterlijk de zon in huis, met onafhankelijk advies op maat in de wereld van zonne-energie. Belgian Solar plaatst hoogwaardige zonnepanelen van alle merken met intelligente omvormers, aangepast aan de noden van elke klant.

“We denken vandaag al aan de energie van morgen”, aldus de CEO. “Maar om die missie te doen slagen hebben we wel leads nodig.” Daarom creëerden wij een sterke leadgenerator die de markt op z’n fundamenten doet daveren. De voorwaarde? Het volledige marketing proces in kaart brengen en op punt zetten. Investeren doet de consument namelijk enkel in een merk waarin hij vertrouwt..

Leadgeneratie Belgian Solar
ONS TRAJECT

Solar lovers

Ongekende groei in brand awareness

Pure lead generation, dat kan. Echt goede leadgen? Dat doe je enkel in combinatie met een straf merk. Wat voorheen een stille speler was, is nu een knaller van formaat. Belgian Solar onderging een ware metamorfose: van bedrijf naar een gewaardeerd merk. Met een tevredenheidsscore van 4.8/5 staat Belgian Solar aan de top. Omringd door lovende woorden. Dat is mond-tot-mondreclame om over te stoefen.

We gingen aan de slag met een doelgerichte social media strategie, gekoppeld aan de resultaten van een grondig onderzoek. Wat blijkt? Dagelijks posten is een must, met een optimale content mix van mooie realisaties, duidelijke en onafhankelijke informatie over producten, in combinatie met up-to-date kennis van snelle evoluties in de markt. 

Opvallende brand awareness campagnes zorgden voor een enorme boost in likes en interactiviteit. Met maar liefst 529% meer fans en 206% meer engagements werd een nieuwe community geboren. Een social community die intussen een eigen leven is gaan leiden. En dat is mooi, want met een enorme achterban van tevreden klanten worden ervaringen volop gedeeld met nieuwe potentiële klanten. Driedubbele win!

Ook elders werd de branding en tone of voice van het merk doorgetrokken. Met een heleboel copy en SEO optimalisaties zetten we de basis van de website goed. En offline? We ondersteunen events, designen banners en ander promotiemateriaal en organiseren fotoshoots. Samen creëerden we nieuwe concepten, op basis van een continu vertrouwen om maand op maand mee te groeien met elkaars succes.

social media belgian solar

Een geoptimaliseerde omnichannel marketing funnel

Je leest het dus goed: we bouwden een omnichannel marketing funnel die werkt. En hoe! De lead generation campagnes worden gevormd door content om van te smullen: relevante informatie waar de doelgroep écht naar op zoek is. Met een analyse van het zoekgedrag en de hulp van artificial intelligence ontdekten we een paar cruciale vragen die de consument zich stelt: hoe lang duurt het voor ik mijn zonnepanelen terugverdien? Welk type zonnepanelen past het best bij mij, en mijn woning? Wat met een plat dak? Of helemaal géén dak? 

Gealigneerde smarketing teams

Ook sales werd onder handen gepakt: we herschreven de bestaande sales pitches en herwerkten de interne communicatie op zo’n manier dat het sales team nog sneller laat converteren. Van telefoongesprek tot e-mail correspondentie. 

Meer nog. Door onze strategische voet in het bedrijf werken we mee aan een uniek smarketing verhaal. Tunity als marketing expert in een gealigneerde samenwerking met het volledige salesteam. Jep, zelfs tot de dagelijkse WhatsApp messages. We werken mee als ‘part of the team’, en dat is de grootst mogelijke onderscheiding in deze zwaar competitieve markt. 

Tunity is voor ons een externe partij die intern aanvoelt.

Wim Dirickx (Belgian Solar)
messenger case tunity

Full focus op stabiele groei

En of al die inspanningen effect hebben op de business van dit bedrijf. Belgian Solar kan rekenen op een gemiddelde van 750 volledige installaties per jaar, dat stapsgewijs groeit. Het doel? 1000 per jaar! Eén ploeg groeide uit naar drie ploegen op minder dan tien maanden tijd. We schrijven en vullen vacatures aan de lopende band en werken zo mee aan een team dat elke dag unieke klantervaringen biedt. Een geoliede machine, dat kun je wel zeggen. 

Het is dan ook niet vreemd dat we kozen voor een exclusiviteitscontract. Onze aandacht gaat in de sector van zonne-energie volledig naar de groei van Belgian Solar. 

belgian solar landingpage
DE TOEKOMST

Belgian Solar in de vijfde versnelling

De toekomst ziet er dan ook rooskleurig uit. Onze resultaten gaan nog steeds in stijgende lijn en openen de deuren voor nieuwe ideeën. Zo werken we aan een nieuwe website, en schaven we continu aan de kwaliteit van onze campagnes. Met diepgaande kwaliteitsanalyses en strategische inzichten optimaliseren we gespendeerde budgetten en tactieken. Zo bereiken we de topleads en komen we steeds een stapje dichter bij die gouden formule waar iedereen naar op zoek is. En wie weet: misschien starten we in 2020 een vierde, vijfde of zelfs zesde ploeg op. Alsof dat geen mooie vooruitzichten zijn!