Binnen- en buitengewoon genieten, op eender welk moment in het jaar. Dat is waar Harol voor staat. Met haar oplossingen verkoopt Harol niet alleen producten, maar ook koelte en rust. Mooie momenten, vol genot van huis en tuin. 

Als internationale speler vertrouwt Harol op haar talloze verdelers en specialisten voor de verkoop van garagepoorten, rolluiken en zonwering. Een cruciale relatie, die wij in het afgelopen jaar in kaart brachten en digitaliseerden.

DE NODEN

Meten is weten

Op de Harol Dagen in het voor- en najaar is het voor Harol big business. Tijdens die offline opendeurdagen stromen de showrooms van de verdelers vol met potentiële kopers. Vanwaar die komen? Dat is een raadsel. Net zoals het effectieve bereik van de papieren promotiefolder. 

Tot nu. Wij creëerden een omnichannel ervaring voor een deel van de Harol verdelers door de volledige funnel te digitaliseren. Zo gaven we meetbaarheid prioriteit, en laten we de verdelers toe om doordachte conclusies te trekken: welke resultaten halen we nu eigenlijk écht uit onze promotieperiode? Welke kanalen zijn relevant? En hoe zit het met de ROI? 

harol tunity case
ONS TRAJECT

Funneling in veelvoud

Met ons digitaal plan breken we met ‘t verleden. In deze overgangsfase blijft de bedeling van offline folders nog overeind, maar starten we voor ‘t eerst ook een volledige digitale campagne op. Eentje van XL formaat, in veelvoud. We richtten maar liefst 19 landingspagina’s met custom formulieren op, allemaal met hun eigen digitale funnel. Dat betekent:

  • geoptimaliseerde e-mail marketingcampagnes (geautomatiseerd en manueel)
  • social advertentie campagnes, met elk hun eigen targeting, doel en design 
  • Google Search campagnes, met unieke keywords en advertenties per verdeler
  • informatieve video’s met een samenvatting van elke lopende actie 

Allemaal gebouwd, getest en geoptimaliseerd. 19 keer, in verschillende talen. De hoofdrolspeler in dit verhaal? HubSpot. Deze full-stack automation tool vormt een bron van onschatbare waarde. Een bron van data, die ook voor Harol en haar verdelers een cruciale evaluatiefactor is. Hier bouwden we de volledige marketing funnel uit. 

Dat vereiste een knap staaltje teamwork en project management. En het resultaat? Dat mag er wezen. 

harol funnel marketing

Gevalideerde leads uit een gevalideerde doelgroep

We laten gebruikers toe om online een folder aan te vragen, direct bij de verdeler in hun buurt. Dat zijn onze lauwe leads, die hun interesse in een Harol oplossing duidelijk aangeven. Die folders belanden dus niet rechtstreeks in de vuilbak. Leads waar ook de verdelers mee aan de slag kunnen. Ze zijn namelijk allemaal afkomstig vanuit de gemeenten in hun eigen regio. In totaal verzamelden we zo maar liefst 350 leads over een periode van twee weken. Dat zijn 350 potentiële klanten die met een korting in de hand klaar zijn voor een bezoek aan de showroom in hun buurt. 

Lokale brand awareness boost

Ook de digitale awareness schiet zo de hoogte in. Onze landingspagina’s kregen net geen 6000 bezoekers over de vloer. Relevant bereik, uiteraard. Dat geldt ook voor onze Facebook ads. Die bereikten maar liefst 247 000 unieke personen. Allemaal aangepast per regio, per verdeler. Gemiddeld sprak iedere verdeler ongeveer 13 000 personen aan. 

Ook Google sloeg z’n slag. Onze doelgroep ging gretig op zoek naar Harol oplossingen, en botste daardoor op een zoekadvertentie. Zo werden we in totaal 160 000 keer vertoond, klikten 21 114 mensen door en behaalden we een interactieratio van 14%. In 32% van de gevallen stond onze advertentie op nummer 1, met uitschieters tot wel 90% voor sommige verdelers. Een sterk resultaat in een markt die overstroomt van concurrentie.

harol social media case

Ijzersterke e-mailmarketing 

Of e-mailmarketing nog altijd dood is? Voor Harol is het nog steeds een raadsel waar deze hypothese vandaan komt. Met een krachtige automation flow, doorgedreven testing en continue optimalisatie blijft e-mail een topper van formaat om huidige leads te triggeren. Koud of warm. Met een gemiddelde click through rate van maar liefst 38% behalen onze e-mails een bovengemiddeld resultaat. Lang leve de inbox!
DE TOEKOMST

Destination ROI

En of dat een succes was: we slaagden erin het volledige traject in kaart te brengen, en bereikten zo een hele nieuwe doelgroep. Online en meetbaar. Harol is klaar voor een nieuwe, frisse wind waarvan de digitale markt de koers bepaalt. Straffe campagnes en een krachtige basis transformeren het bedrijf, en zetten het zo voor altijd op de kaart. De bestemming? Pure ROI. Let’s go!