Dat het hard gaat bij Blueberry Fields, dat is zeker! Maar waarom dat zo is, dat gaan we je nu vertellen. We toverden Black Friday om tot Blue Friday, gaven de sociale media en brand awareness een stevige boost, behaalden de hoogste webshopomzet ooit en introduceerden de, ondertussen bijna iconische, karrenmaaltijden. Dat kan tellen, toch?

DE NODEN

Het vervolg na een succesvolle start

Blueberry Fields is een familiebedrijf met een enorme passie voor – je kan het al raden – blauwe bessen. Het domein ligt in de vallei van de Zwarte Beek in het Limburgse Koersel, verscholen en weg van alle drukte. Op het domein is plaats voor maar liefst 12 hectare aan bessenplanten en dat willen ze maar al te graag met iedereen delen, digitaal.

Vorig jaar gaven we hun bekendheid al een boost op korte termijn met een geweldige socialmediamarketingcampagne en een gerichte wedstrijd, waarmee elke blueberry fan een mooie prijs mee in de wacht kon slepen: een Vespa-rondrit voor twee in een prachtig stukje natuur in Limburg, gecombineerd met een heerlijk gezonde lunch op de velden van Blueberry Fields. 

Een groot succes, maar daar mocht het niet stoppen! Na de eerste campagne bleven we niet stilzitten en schakelden we een versnelling hoger.

Blueberry Fields Case
ONS TRAJECT

Iedereen is fan van blauwe bessen

Brand awareness & sociale media

Na een meer dan geslaagde campagne was het tijd om het publiek te blijven engageren met waardevolle content om zo een échte fanbase op te bouwen. Of dat gelukt is? Zeker! Met weetjes, uitgelichte producten en tips & tricks lieten we het aantal volgers op Facebook met 27,3% stijgen, behaalden we 333,7% meer engagement, 189,9% meer impressies en steeg de brand awareness met 27%! Op Instagram werd het aantal volgers meer dan verdubbeld, steeg het engagement met 445% en het aantal impressies met – hou je vast – 990,7%!

BBF Social posts

Blue Friday

Black Friday, razend populair in Amerika en ondertussen ook overgewaaid naar België. Bij Blueberry Fields gooiden we het wel even over een andere boeg. Black Friday werd al snel omgetoverd tot – wat anders? – Blue Friday. Een simpel idee lijkt het, maar wel eentje dat alweer voor een boost zorgde! Enkele leuke socialmediaposts, een aansprekende advertentie en geweldige mailing later deden we de verkoop van dat weekend ontploffen. Met bijna € 2.000 aan bestellingen kon november niet meer stuk!

BBF IG Stories

De hoogste omzet ooit

Maart 2020 gaat vervloekt de geschiedenisboeken in. Het coronavirus liet heel de wereld stilstaan, maar bij Blueberry Fields lieten we ons niet tegenhouden. We hebben het virus verslagen met de hoogste webshopomzet ooit! Na 194 bestellingen en 1.895 verkochte producten tikte de teller net geen € 11.000 aan. Van een record gesproken!

BBF Hoogste omzet

De iconische karrenmaaltijden

Wie Blueberry Fields kent, weet ook dat je ieder jaar zelf je bessen kan gaan plukken. Dit jaar gooide de coronacrisis die jaarlijkse traditie overboord. Om de bezoekers een waardig alternatief, in lijn met de maatregelen, te bieden werden de karrenmaaltijden geïntroduceerd. 

Karren wat? Karrenmaaltijden! Ofwel gezelligste picknick ooit! Wie een karrenmaaltijd reserveerde, kon eerst een wandeling maken over het domein om daarna op de mooiste plekjes te picknicken aan een kar, geleverd in stijl. Voor heel even had je je eigen stukje Blueberry Fields, en kon je samen met je bubbel genieten van de natuur.

Wat begon als een klein idee, groeide al snel uit tot een iconisch concept. Gestart met 2 karren, geëindigd met 6, drie keer per dag! Er werden maar liefst 721 reservaties gemaakt, goed voor 2.983 geserveerde maaltijden. Stuk voor stuk met liefde, en véél bessen, bereid door Nele en haar team. 

Met de winter voor de deur werden de karrenmaaltijden in een winters jasje gestoken: de Dikke Botten Maaltijden. Heerlijk vertoeven op een overdekte locatie, volledig afgeschermd van regen en wind, en genieten van een zalige, warme maaltijd.

Karrenmaaltijden
Karrenmaaltijden
Karrenmaaltijden
Karrenmaaltijden
DE TOEKOMST

De toekomst door een blauwe bril

Of we na al dit succes de gaspedaal gaan lossen? Hell no! Het succes van de karrenmaaltijden is nog maar net verteerd, en toch staan we alweer klaar met nieuwe ideeën en toffe concepten. Waarom? Omdat er niets leuker is dan al het goeds van de natuur en het enthousiasme van de eigenaren te delen met de mensen. Onze honger naar meer wordt alleen maar groter, want geef toe, dit mag niemand missen! Voor ons ziet de toekomst er alleen maar roos… euh, blauwkleurig uit!