“I’m not here to be average, I’m here to be awesome.” En awesome it is! Brow bar House of Brows in Antwerpen is een gevestigde waarde. Een sterk merk met schatten van klanten en een volgeboekte agenda. “Why worry?“, hoor ik je denken? Omdat ook die succesvolle brands niet zonder een stabiele basis kunnen. Wij zorgen ervoor dat House of Brows een strategische positie inneemt op de markt en continu top of mind blijft. Zélfs tijdens een globale pandemie. Time to show and tell!

DE NODEN

Sterk, strategisch verhaal

Sterk merk, zeg je? Waar beter te beginnen dan bij de basis van succes: de strategie van je onderneming. Myriam Ayari richtte haar geliefde brow bar op in 2015 vanuit haar eigen, persoonlijke passie. De eerste van België en meteen een ongezien succes. Het geheim: één specialiteit, vier behandelingen en een warme, oprechte service. Doen wat je goed doet, en daarin excelleren.

House of Brows creëerde op die manier een eigen community van echte lovers. Stuk voor stuk gelukkige klanten die gretig afspraken blijven boeken. De cijfers liegen er dan ook niet om: met een gemiddelde reviewscore van 5 sterren uit bijna 2.000 reacties maakt Myriam écht waar wat ze belooft. Dat maakte van het merk een exclusief verhaal. Een beetje prestigieus en met een eigen levensstijl. Verfijnd en liefdevol. 

Om die kernwaarden nog meer kracht bij te zetten, tekenden we een doordacht plan uit, samengevat in een paar interactieve workshops en een stabiel toekomstplan. De perfecte start voor ons marketingteam, dat met veel liefde aan de slag ging. First item on the agenda? Een verjaardag vieren. 

house of brows case
ONS TRAJECT

Verjaardag vieren met een onklopbare conversieratio

Gigantische loyaliteitscampagne

September 2020: House of Brows bestaat vijf jaar. Dat moet gevierd worden! De expertise van de Antwerpse brow bar is intussen al lang bekend in de regio. Het werd dus dringend tijd om de trouwe klanten eens in de bloemetjes te zetten. Dat deden we met een grootste loyaliteitscampagne.

Elke klant kreeg de kans om zich via een landingspagina vooraf in te schrijven om een paar prachtige prijzen te winnen waar elke brow-lover van achterovervalt. ‘Als eerste op de hoogte van de prijs van de week!’, dat was de boodschap. En wat dacht je? Het eerste succes was een feit.

Meer dan 1.800 mensen schreven zich in en werden gevoed met informatie door een geautomatiseerde email workflow. Wie wil er nu geen deluxe verwendag winnen voor zichzelf en een vriend(in)? Met een conversieratio van 48,32% en een bereik van meer dan 50.000 relevante volgers werd de verjaardag van de brow bar een groots succes. Happy birthday! 

brand awareness case tunity

We love our community

Zo’n campagne is natuurlijk fantastisch leuk, maar als je als sterk merk ook sterk wilt blijven, is het een must om blijvend aanwezig te zijn in de customer journey van jouw ideale klant. We creëerden verschillende touchpoints om in interactie te treden met onze doelgroep. De community bleef continu op de hoogte van nieuwigheden door een exclusieve nieuwsbrief, remarketingadvertenties en verfijnde content op sociale media.

Dat vertaalde zich niet alleen in bereik, maar ook in engagement. De vind-ik-leuk-knop kreeg geen rust en de reacties bleven binnenstromen. Er is geen fijnere manier om zo’n sterke community te bedanken voor de liefde: nog meer warmte teruggeven.

social media house of brows

Boost in bereik en volgers

Zo’n straffe acties zorgen uiteraard voor een stevige boost. Maar ook over de algehele lijn bewijzen de cijfers de kracht van doorgedreven brand awareness marketing. Zo toont het aantal volgers een stijging van maar liefst 20 procent (zélfs na slechts vijf maanden).

Met een contentplan voor sociale media spelen we in op wat er leeft en toont House of Brows niet alleen de reacties van tevreden klanten, maar zorgt het merk ook voor de nodige dosis inspiratie. You know what they say: life is too short for bad brows! We zijn sinds kort dan ook gestart met Instagram Reels. Topcontent voor het algoritme! Die inspanningen helpen ons om ook in veranderende tijden top of mind te blijven.

Intussen piekt het aantal volgers bijna tot 10.000. Hoog tijd om nog eens te vieren? 

Je hoort het al: zo’n customer journey verdient veel liefde. Onze social ad campaigns stimuleren daarom niet alleen brand awareness, maar zorgen er ook voor dat we websitebezoekers en abonnees op de nieuwsbrief blijven boeien met gerichte remarketing. En zo vullen we de funnel van de brow bar continu aan. Jep, ook met lead generation ads die de contactenlijst van de nieuwsbrief continu spijst.

hob salon detail
hob salon
hob salon wachtruimte
hob team

Een video zegt meer dan duizend woorden

Naast de korte Instagram Reels-video’s is het voor een merk als House of Brows cruciaal om ook het grote plaatje te tonen. Dat deden we met een paar professionele video’s die voor eens en voor altijd duidelijk maken waar het merk voor staat. We gingen van start met vier video’s. Over het ontstaan van House of Brows, de service en kwaliteit van de brow bar, het team en waarom de wenkbrauwen nu zo belangrijk zijn. Intussen leven die video’s hun eigen leven op Facebook en Instagram. 

Zo werd de eerste video maar liefst 15.000 keer bekeken door bijna 10.000 personen voor een Cost Per Mille (CPM) van slechts € 0,01. Die lage CPM blijft stabiel bij de andere video’s en ook het grote bereik tot wel 70.000 weergaven per video is een cijfer om trots op te zijn.

DE TOEKOMST

Engagement op nummer 1

Ja, werken voor House of Brows is een droom. Maar vergis je niet: het blijft een uitdaging. Ook geëngageerde klanten en volgers hebben een betrouwbare connectie nodig om te blijven komen. Er staan dan ook nog heel wat leuke acties op de agenda.

Sinds kort zijn we gestart met het opbouwen van een blog. We blijven inspelen op content die echt telt voor onze doelgroep, met leuke inspirerende posts en interactie. Omdat dit sterk merk nog meer awesomeness verdient, elke dag opnieuw. Samen op weg naar de tiende verjaardag. Deal?