Een samenwerking voor een extreme giveaway, kan dat wel? Jazeker! België meets Madagaskar, vanille meets chocolade. “Het geheim van Fanja” – een liqueur gebaseerd op rum – dat na 20 jaar eindelijk gebotteld wordt. Dat moet iedereen weten! We koppelden ongekende smaken aan welbekende taken!

Samen met enkele UCLL-studenten van het postgraduaat digitale marketing, zetten we een gigantische giveaway contest op. Deze zat vol beleving, bevond zich in de magische sferen van Mora Mora, en had één duidelijk doel: iedereen die fan is van rum, vanille en chocolade moet straks zelf een Memorable Moment willen beleven!

Traditional rhum-based liqueur inspired by Madagascar

 

‘Zachtjes, zachtjes’, dat is de meest letterlijke vertaling van Mora Mora, een rum-based liqueur, waar de smaken je laten wegdromen naar zalige, zomerse avonden, op de meest zonnige oorden. Wat de Malagassiërs hiermee bedoelen is: geniet van het leven, en wind je niet op in de kleine dingen! Go with the flow. Relax.

Het is pure verwennerij voor al je zintuigen, dat zijn oorsprong kent in het magische eiland Madagaskar. De drank bestaat al eeuwen, en is gemaakt met de beste vanille van het land. Op de website van Mora Mora wordt het ‘Het geheim van Fanja’ genoemd.

Een anekdote: als klein meisje ontdekte Fanja de basis van deze spectaculaire drank, in haar succesvolle restaurant nabij Lyon, waar ze haar recept perfectioneerde. Vandaag kan iedereen genieten van Fanja’s geheim, en dat hebben we bij Tunity dan ook gedaan. Cheers!

DE NODEN

Crazy giveaway, met fantastische interactie

Nu, je krijgt natuurlijk niets voor niets. Wij wilden onze Mora Mora-fles ook verdienen, en kwamen als team al snel uit op een grootschalige, nationale wedstrijd met fantastische prijzen! En die fantastische prijzen, die zijn niet gelogen! 

Samen met Philip, de partner van Fanja en de ondernemer achter het merk, bedachten we 5 geschifte prijzen die enkel gewonnen konden worden door authentieke rum-liefhebbers, waar ook zij eerst hun engagement en commitment moesten tonen, door vooropgestelde acties te ondernemen.

Elke actie werd gekoppeld aan een aantal punten. Allemaal uiteraard ten voordele van de brand awareness van Mora Mora. Winnende deelnemers moesten 1.000 punten verdienen.

Anders dan bij andere giveaway contests is dat we het hier niet alleen hebben over ‘liken, delen en taggen’. De meeste punten verdienden deelnemers met acties zoals:

  • Deelnemen aan onze Mora Mora-quiz 
  • Invullen van een enquête
  • Delen van een Memorable Moment
  • Je favoriete restaurant betrekken
  • En veel meer!
 

We verkregen hierdoor ook zeer interessante insights over de markt en de klant. 

Zo kende maar liefst 80 procent van de 5.000 deelnemers Mora Mora nog niet voor de wedstrijd! We weten nu ook hoe vaak mensen rum kopen en drinken, in welke context en op welke manier.

ONS TRAJECT

Van challenge, naar sales opportunities én nieuwe Mora Mora-liefhebbers!

Hoe hebben we dat aangepakt? Wel, door te doen wat we goed kunnen. Beginnen bij the big picture om uiteindelijk concrete marketingacties op te zetten. Het doel van de wedstrijd? Zoveel mogelijk zichtbaarheid en awareness creëren, om zo nieuwe opportuniteiten en rumliefhebbers warm te maken!

Samen met de gedreven UCLL-studenten van het postgraduaat digitale marketing, creëerden we hiervoor een prachtige wedstrijdlandingspagina, volledig in de sferen van Mora Mora. Om zoveel mogelijk trafiek hiernaar te generen, werd er een uitgebreid contentplan opgemaakt met sprekende visuals en triggerende copy. Alles werd in één uniform design gegoten.

Giveaway Contest Mora Mora Tunity

Facebook advertising mocht hier natuurlijk niet ontbreken! Naast het organisch opwekken van curiositeit naar dit mysterieuze merk liepen er ook verschillende advertenties op de achtergrond. Die bundel van gerichte marketingacties heeft geleid tot mooie resultaten! Het is de doordachte uitvoering, met een strategische insteek van het hele Mora Mora- en Tunity-team (inclusief de UCLL-studenten) die het product nationaal heeft laten schitteren!

We behaalden deze mooie resultaten:

  • 5.000 deelnemers waarvan 80% Mora Mora nog niet kende, tot vóór de wedstrijd
  • honderden nieuwe fans én bestellingen
  • 5 nieuwe, concrete business insights voor de klant dankzij de enquête
  • merkzichtbaarheid bij 25.000 mensen

Het is trouwens lang niet de eerste keer dat we konden rekenen op de hulp en creativiteit van studenten. We hebben de fortuinlijke luxe dat er continu stagiair(e)s staan te springen om ons marketingteam te versterken.

Niet deelgenomen? Dan heb je dit gemist!

Als je écht wilt dat mensen deelnemen aan een digitale wedstrijd, dan heb je verbluffende prijzen nodig! Maar daar stopt het niet. Zoals we eerder vermeldden, gaat het om engagement en commitment. Laat je doelgroep écht actie ondernemen, die waardevol is voor je merk, vooraleer ze iets krijgen. Geven en nemen. Win-win to the max!

  1. Een weekendje Lyon
  2. Advanced Cocktail Workshop
  3. Een jaarvoorraad Mora Mora!
  4. Een receptenboek mét een fles
  5. 10 lucky winners: 10 flessen verdeeld over 10 willekeurige deelnemers

En jawel, wij hebben onze fles voor het hele team ook verdiend. Bedankt Philip en Fanja!