België meets Madagascar, vanille meets chocolade. “Het geheim van Fanja” – een rum based liqueur – dat na 20 jaar eindelijk gebotteld wordt. Dat moet iedereen weten! We koppelden ongekende smaken aan welbekende taken! Samen met enkele UCLL studenten van het postgraduaat digitale marketing, zetten we een gigantisch giveaway contest op. Deze vol beleving, in de magische sferen van Mora Mora, met één duidelijk doel: Iedereen die fan is van rum, vanille en chocolade moet straks zelf een Memorable Moment willen beleven! 

Traditional rhum-based liqueur inspired by Madagascar

 

‘Zachtjes, zachtjes’, dat is de meest letterlijke vertaling van Mora Mora – een rum based liqueur – waar de smaken je laten wegdromen naar zalig zomerse avonden, op de meest zonnige oorden. Wat de Malagassiërs hiermee bedoelen is: geniet van het leven, en wind je niet op in de kleine dingen! Go with the flow. Relax.

Het is pure verwennerij voor al je zintuigen, dat z’n oorsprong kent in het magische eiland, Madagascar. De drank bestaat al eeuwen, en is gemaakt met de beste vanille uit het land. Op de website van Mora Mora wordt het ‘Het geheim van Fanja’ genoemd. Als klein meisje ontdekte Fanja de basis van deze spectaculaire drank, in haar succesvolle restaurant nabij Lyon, waar ze haar recept perfectioneerde. Vandaag kan iedereen genieten van Fanja’s geheim, en dat hebben we bij Tunity dan ook gedaan! Cheers.

DE NODEN

Een crazy giveaway, met een fantastische interactie

Nu, je krijgt natuurlijk niets voor niets. Wij wilden onze Mora Mora fles ook verdienen, en kwamen als team al snel uit op een grootschalige, nationale wedstrijd, met fantastische prijzen! En die fantastische prijzen, die zijn niet gelogen! 

Samen met Philip, de partner van Fanja en ondernemer achter het merk, bedachten we 5 geschifte prijzen die enkel gewonnen konden worden door authentieke rum-liefhebbers, waar ook zij eerst hun engagement en commitment moesten tonen, door vooropgestelde acties te ondernemen.

Elke actie werd gekoppeld aan een aantal punten. Allemaal uiteraard ten voordele van de brand awareness van Mora Mora. Winnende deelnemers moesten 1000 punten verdienen.

Anders dan bij andere giveaway contests is dat we het hier niet alleen hebben over ‘liken, delen en taggen’. De meeste punten verdienden deelnemers met acties zoals:

  • Deelnemen aan onze Mora Mora Quiz 
  • Invullen van een enquête
  • Delen van een Memorable Moment
  • Je favoriete restaurant betrekken
  • En veel meer!
 

We verkregen hierdoor ook zeer interessante insights over de markt, voor de klant. 

Zo kende maar liefst 80% van de 5000 deelnemers Mora Mora nog niet, tot voor de wedstrijd! En weten we nu hoe vaak mensen rum kopen en drinken, in welke context en op welke manier.

ONS TRAJECT

Van challenge, naar sales opportunities én nieuwe Mora Mora liefhebbers!

 

Hoe hebben we dat aangepakt? Wel, door te doen wat we goed kunnen. Beginnen bij the big picture om uiteindelijk concrete marketingacties op te zetten. Het doel van de wedstrijd? Zoveel mogelijk zichtbaarheid en awareness creëren, om zo nieuwe opportuniteiten en rum liefhebbers warm te maken!

Samen met de gedreven UCLL studenten van het postgraduaat digitale marketing, creëerden we hiervoor een prachtige wedstrijd-landingspagina, volledig in de sferen van Mora Mora. Om zo veel mogelijk trafiek hiernaar te generen werd er een uitgebreid contentplan opgemaakt met sprekende visuals en triggerende copy. Alles werd in één uniform design gegoten.

Giveaway Contest Mora Mora Tunity

 

Facebook advertising mocht hier natuurlijk niet ontbreken! Naast het organisch opwekken van curiositeit naar dit mysterieuze merk liepen er ook verschillende advertenties op de achtergrond. Deze bundel van gerichte marketingacties heeft geleid tot mooie resultaten! Het is de doordachte uitvoering, met een strategische insteek van het hele Mora Mora Tunity Team (incl. de UCLL studenten) dat het product nationaal heeft laten shinen!

  • 5000 deelnemers waarvan 80% Mora Mora nog niet kende, tot vóór de wedstrijd
  • Honderden nieuwe fans én bestellingen
  • 5 nieuwe, concrete business insights voor de klant dankzij de enquête
  • Merkzichtbaarheid bij 25.000 mensen

Het is trouwens lang niet de eerste keer dat we konden rekenen op de hulp en creativiteit van studenten. We hebben de fortuinlijke luxe, dat er continu stagiaires staan te springen om ons marketingteam te versterken. 

Heb je niet deelgenomen? Dan heb je dit gemist! Dé prijzen:

 

Als je écht wilt dat mensen deelnemen aan een digitale wedstrijd, dan heb je verbluffende prijzen nodig! Maar daar stopt het niet. Zoals we eerder vertelden gaat het om engagement en commitment. Laat je doelgroep écht actie ondernemen, die waardevol is voor je merk, vooraleer ze iets krijgen. Geven en nemen. Win-win to the max!

  1. Een weekendje Lyon
  2. Advanced Cocktail Workshop
  3. Een jaarvoorraad Mora Mora!
  4. Een receptenboek mét een fles
  5. 10 lucky winners: 10 flessen verdeeld over 10 random deelnemers

En jawel, wij hebben onze fles voor het hele team ook verdiend. Bedankt Philip & Fanja!