maart 13, 2023

Er was eens … een schattige webshop met een sterk verhaal: Cute®

“Wij hebben een idee, kunnen jullie het uitwerken?” Die vraag hoef je bij Tunity geen twee keer te stellen. Vooral niet als het gaat over donzige knuffelvriendjes. Cute® by Felix is een nieuw merk met een visie: een betere toekomst voor onze kinderen, met twee kernelementen: duurzaamheid en plezier. Daar werken ze aan met schattige, zachte knuffels, gemaakt van organisch katoen. Bedacht, bezield en gemaakt om samen met je kindje te groeien. Happy tears!

DE NODEN

Harde launch van een fluffy brand

Cute® by Felix kwam naar ons met één vraag: helpen jullie ons merk te lanceren en groeien, in België en de grenzen over? We gingen samen aan de slag en creëerden een straf plan van aanpak vol mogelijkheden op elk vlak. Om slim van start te gaan focussen we ons eerst op awareness bij de consument én bedrijven. Op de lange termijn? De creatie van een groot netwerk aan partners die samen de wereld een beetje mooier en schattiger maken met de fluffy friends van Cute®. Stap je binnenkort een speelgoedwinkel binnen of ga je online op zoek? De knuffelige gezichtjes van Cute® by Felix mogen niet meer weg te denken zijn uit het aanbod. Zoveel te bedenken, zoveel te doen. Let’s get to it.

ONS TRAJECT

Schattige verhalen met herkenbaarheid

Een nieuw merk moet eerst een gezicht krijgen. Hoewel er al een logo ontworpen was en ook een aantal knuffels bestonden, stond er verder nog bijna niets op punt. We gingen op zoek naar de kern van het bestaan, en creëerden op basis daarvan een nieuw, maar herkenbaar verhaal waar iedereen een beetje van zichzelf in terug kan vinden. Die herkenbaarheid was een belangrijk punt, samen met een vorm van educatie. Elke knuffel kreeg een verhaal mee dat je meer vertelt over het diertje, om zo de kinderen al spelend te doen leren. Ken jij Corry the Crocodile al? Opgepast voor de scherpe tanden … 

tunity case cute felix crocodile corry

Corry the crocodile

Corry the Crocodile loves floating on the lake. Sometimes his friends mistake him for a wooden log. That is because his body stays hidden underneath the surface, while his eyes and nostrils peep out of the water. That makes him the ideal food thief! Corry is a greedy eater. He’ll swallow your meal whole, without chewing first.

tunity case cute felix blue parrot boris

Boris the Blue Parrot

Boris the Blue Parrot has two siblings, Garry and Rooster. Of the three, Boris is the most excellent flyer and proudly claims that flying is his favorite thing to do in the whole wide world. It is the perfect way to discover the world around him.

tunity case cute felix pig polly

Polly the pig

Polly the Pink Pig is the neatest of the entire Farm Family. Some would say she is a bit fastidious. She enjoys the occasional mud bath, but also likes it when the farmer hoses the mud off of her, and she is squeaky clean again!

tunity case cute felix panda peter

Peter the panda

Peter the Panda absolutely loves food. In fact, he likes it so much that he spends the majority of his days eating bamboo, his favourite snack! Luckily for him, bamboo grows plenty where he lives. High up in the forests of the mountains in China. Peter loves the peace and quiet up there.

Die snoezige kopjes hebben we niet alleen beschreven, maar ook in beeld gebracht. Fotoshoots en video’s, volledig door ons geregisseerd en uitgevoerd. Jep, ons team is van alle markten thuis. We gingen zelfs zó ver dat we onze eigen kinderen model lieten staan. Als dat niks wilt zeggen! Cute, of niet?

Ook voor ons is dit een fijne samenwerking. Het feit dat we zoveel vertrouwen krijgen is een prachtig cadeau. Geen wonder dat dit een project is waar we echt met hart en ziel aan kunnen werken. Dat is altijd fantastisch, maar als het gaat over fluffy friends wordt alles nog gezelliger. 

De liefste webshop ooit 

De vormgeving wordt natuurlijk heel zichtbaar op de website. De place to be als je kennis wilt maken met alle producten en het verhaal van Cute®. Het beeld dat er vandaag staat is er een om trots op te zijn. Het is dan ook het resultaat van een grondig proces: we organiseerden een design pitch in ons eigen bedrijf. Elke designer kreeg dezelfde briefing. Zo lieten we de creativiteit echt de vrije loop! Onbeperkte ideeën, continue inzichten. Uiteindelijk gingen we aan de slag met één basisidee waarin elke designer zijn eigen uniciteit kon implementeren. 

Dat kreeg pas echt mooi vorm bij de creatie van de webshop. Hier lees je het verhaal van het merk en maak je kennis met de producten. Die zijn hier meteen te koop, maar zullen ook bij verschillende partners verkrijgbaar zijn. Het merk richt zich in eerste instantie op het wholesale-verhaal. Op partners die de fluffy friends in hun winkel, online en offline, verkopen. De website helpt Cute® om het netwerk uit te breiden en om toegankelijk en beschikbaar te zijn. Interactie met bedrijven en de eindconsument staan daarin centraal. 

Felix_mockup-site

Een sterk visueel socialmediaplan

Onze donzige vriendjes moeten binnenkort echt overal herkend worden. Daarvoor zorgt ons marketingteam. Ook op dit vlak startten we van 0. We zetten alle socialmediakanalen op en maakten een concreet plan op korte, middellange en lange termijn om in eerste instantie bekendheid te creëren en in de nabije toekomst ook verkoop te stimuleren. 

We maakten pagina’s aan op Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube en natuurlijk TikTok. En stilaan geven we die meer en meer leven. Al de persoonlijkheden die we bezielden krijgen een stem, alle verhalen die we schreven worden verteld. 

Dat gebeurt niet enkel organisch, maar ook met paid advertising. We zetten social advertising in om onze merkbekendheid te stimuleren bij de doelgroep enerzijds en gebruiken een gerichte Google Ads strategie om mensen die op zoek gaan meteen tot bij ons te begeleiden. Met slimme remarketingtechnieken en uitgekiende targeting laten we onze doelgroep kennis maken met het knuffelige speelgoed van Cute®.

DE TOEKOMST

Offline marketing in de lift

Online zijn we intussen sterk gestart: we bouwen aan onze bekendheid en klimmen hoger naar de top. En offline? Ook daar werken we achter de schermen stilletjes aan verder. Next up on the agenda? De product packaging van onze knuffelige vriendjes. We vertelden je al dat duurzaamheid een belangrijke kernwaarde is in ons verhaal. Het spreekt dan ook voor zich dat de verpakking een belangrijk element is. Daarom plannen we om de knuffels in de toekomst van de meest optimale verpakking te voorzien. Zo miniem mogelijk, met een doordachte keuze in materiaal. Dat lijkt misschien eenvoudig, maar is het allerminst. Ontwerpen, analyseren, testen en herhalen. 

En om al die knappe kopjes binnenkort ook in de winkels de aandacht te geven die ze verdienen, ontwikkelen we in de toekomst ook het nodige POS (Point Of Sale) materiaal. Zo kunnen we de producten op een mooie manier tentoonstellen én krijgen we meteen de kans om het verhaal in een oogopslag duidelijk te maken. Allemaal belangrijke stappen in het proces, waaraan we met de nodige aandacht en geduld verder werken. To be continued!

Automatiseren en schalen

We lanceren en blijven leren. Dat hoort er natuurlijk bij. De winnende formule vinden is altijd een beetje een proces van trial and error. Dat betekent dat we volop bezig blijven met analyses en aanpassingen, tot we klaar zijn om echt te boosten. In de tussentijd werken we bovendien verder aan een compleet automation plan. 

We hebben het over een verdere uitbreiding van onze e-mailmarketing funnel, waarmee we elke doelgroep van ons merk op een systematische manier informeren over ons merk en onze relatie. Daarbij gaan we verder dan de huidige standaard e-mails. We breiden het verhaal van onze fluffy friends uit en houden elke (potentiële) klant op de hoogte die dat wilt. Daarnaast geven we leuke tips en tricks over parenting en krijgen ouders leuke verhaaltjes voor het slapengaan te lezen.

Dat is ook een onderdeel van ons plan om snel te schalen. Wat daar nog bij hoort? Een uitbreiding van onze eigen webshop naar die van sterke partners. Zei er iemand bol.com? We zorgen er zo voor dat we nog bereikbaarder zijn voor de consument. Wanneer je naar ons op zoek gaat zul je ons altijd vinden. En dat is pas echt mooi, want wees nu eerlijk: wie wil er nu niet de hele dag naar zo’n lief snoetje kijken? We dachten het al.