When offline meets online, dan creëer je magie! En dat deden we ook voor de Stedelijke Handelsschool in Turnhout. We gaven hen digitale ondersteuning, als MVO-project, voor de inschrijvingen van nieuwe leerlingen en voor de opendeurdag. Wat we precies deden, en hoe we dat gedaan hebben ontdek je hier!

DE NODEN

De ideale doelgroep

Als je denkt dat scholen en digitale marketing niet samen gaan, zit je goed fout!

Heel wat bedrijven doen de dag van vandaag nog aan traditionele bedeling, maar geef toe, niemand kijkt er naar uit om zijn brievenbus leeg te maken en door de talloze reclamefolders te bladeren. Net daarom is het belangrijk dat we via een digitale aanpak en met gerichte advertenties de juiste doelgroep aanspreken. Dit zorgt niet alleen voor een hogere kans op conversie, maar het is ook een lagere kost om je ideale doelgroep te bereiken. Dat was bij de handelsschool niet anders.

De grootste nood voor de SHT lag bij het aanspreken van de juiste doelgroep. Met een traditionele bedeling krijgt iedereen binnen een bepaalde zone de boekjes in zijn brievenbus. Dat betekent dat je dus niet specifiek kan targeten op ‘ouders met kinderen’, bijvoorbeeld. Je vertrouwt er op een goed buikgevoel of stevige portie giswerk om toch bij de juiste mensen te geraken. Betrouwbaar? Niet helemaal. Tunity to the rescue! 

MVO SHT
ONS TRAJECT

Van offline naar online

Marketing op topniveau

De Stedelijke Handelsschool Turnhout is naar ons gekomen met de vraag hun naamsbekendheid op een digitale manier te vergroten, en enkele belangrijke momenten van 2020, zoals een infoavond voor de ouders, extra onder de aandacht te brengen. Door onze aanpak kon die nu virtueel doorgaan.

Concreet: we hebben een volledige Facebook en Instagram marketing kickstart opgezet op topniveau. Daarbij zorgden we natuurlijk voor optimale meetbaarheid. De Handelsschool was ineens zichtbaar op de juiste kanalen, voor de juiste personen. We schreven converterende copy die de doelgroep niet alleen warm maakte voor wat de school te bieden heeft, maar ook deed doorklikken. Een flinke boost in naamsbekendheid én bezoekers als gevolg. 

Digitale ervaring

Om de traditionele bedeling van brochures te digitaliseren, creëerden we de nodige online ondersteuning via verschillende campagnes op sociale media kanalen als Facebook en Instagram. Dat liet ons toe om een véél specifiekere doelgroep te bereiken, in en rondom Turnhout. Het resultaat? Een enorme boost in online awareness voor de school!

“Door de vlotte samenwerking zetten we snel de traditionele manier van denken om naar een compleet digitale ervaring!”

Via gerichte advertenties spraken we de ideale doelgroep van de Handelsschool aan. We bereikten zo maar liefst 30.600 ouders van kinderen tussen 11 en 15 jaar, in en rondom Turnhout. Waarvan meer dan 25% heeft doorgeklikt naar de website! 

Om zo’n hoog conversiepercentage te bereiken was niet alleen de doelgroep maar ook de inhoud cruciaal. We testten verschillende visuals en copy op hun effectiviteit.  Zo bereikten we een optimaal resultaat zonder kostbaar budget te verbruiken. 

MVO SHT
MVO SHT

Let's get digital

De conclusie? Het is hoog tijd om de voordelen van zo’n digitalisering volledig te omarmen. De voordelen voor Handelsschool Turnhout zijn legio!

  • Volledig meetbaarheid in awareness, clicks en conversies
  • Daadwerkelijk bereik van een gekwalificeerde doelgroep
  • Structureel te controleren en te optimaliseren
  • De meest waardevolle boodschap versturen in no-time
MVO SHT
DE TOEKOMST

Een digitale toekomst voor handen

Wat de toekomst brengt? Zo’n digitale campagne heeft in de eerste plaats dus voor heel wat verkeer naar de website geleid. We zorgden ervoor dat ze die personen in enkele kliks opnieuw kunnen aanspreken bij toekomstige campagnes. Dat doen ze bovendien met heel wat voorkennis over hun ideale doelgroep, wat betekent: sneller effect voor een lager budget. 

Handelsschool Turnhout heeft nu de volledige controle over verdere stappen en de uitrol van marketingactiviteiten in de toekomst. Let’s do this!