Treeco biedt een totaalervaring tijdens en na het bouwproces. En dat trekken ze ook door in hun visie: bouwen of renoveren met hoogwaardige energieoplossingen op een transparante en efficiënte manier. Alle klanten weten dat ze waar krijgen voor hun geld én hoe Treeco een project aanpakt. Ze volgen steeds transparant, duidelijk en persoonlijk op. Een must! Lees hier een breakdown over hoe we hun branding op punt stelden.

DE NODEN

Ecologie, de relatie tussen de mensen en de wereld, daar draait het om bij Treeco

Bij elke woning die Treeco bouwt of renoveert, staan groen, duurzaamheid en ecologie centraal. En dat moest hun branding ook uitstralen.

Op basis van workshops en een strategie ging onze designer aan de slag met het uitwerken van een compleet visueel concept. De naam ‘Treeco’ is een samenstelling van ‘tree’ en ‘eco’. Een eenvoudig begin van iets moois!

Treeco logo
BRANDING

Let's talk about the colors

Een design valt of staat met de kleuren, en dat is bij Treeco niet anders. Met Rich Black en White als basiskleuren werden de tussentinten en de hoofdkleur, met enkele donkerdere tinten, finaal afgeklopt.  

Heel wat ecologische bouwbedrijven kiezen voor groen. Dat is waarschijnlijk ook de eerste kleur waar je aan denkt wanneer we met woorden als ‘ecologisch’ en ‘duurzaam’ spelen. Toch sloegen we een andere weg in. De basiskleuren blijven neutraal terwijl we als hoofdkleur dan weer kiezen voor een opvallende en zichtbare kleur voor het merk. De harmonieuze secundaire kleuren voegen op hun beurt diversiteit toe aan het geheel.

Samen met een conceptueel uitgedacht pakket van grafische vormen en een duidelijke typografische stijl vormt alles een consistent geheel van elementen voor een toegankelijke en herkenbare identiteit. 

Welke hoofdkleur we kozen? Blue Munsell, een prachtige blauwtint die staat voor communicatie, kalmte, inspiratie, vertrouwen en loyaliteit. Dat geeft een rustgevend en veilig gevoel. Belangrijk in zo’n bouwproces, toch? Precies!

Naast deze tinten werken we bij een branding ook steeds met actiekleuren, die we inzetten bij call to actions (CTAs). Bij Treeco gingen we voor fel oranje en donker rood, kleurtinten die moed, zelfzekerheid, warmte, energie, kracht, passie en opwinding uitstralen. Daar moét je toch gewoon op klikken?

Alles begint bij een boodschap

Elke logo heeft een boodschap. Dat is voor Treeco niet anders. Het logo straalt ‘een 360°-aanpak in energietotaal bouwen en renoveren, en de beleving van onze klanten verbeteren’ uit. We gingen dus op zoek naar de elementen die absoluut in het logo getoond moesten worden, zoals enkele opvallende delen van (ver)bouwen, maar lieten ook het holistische aspect naar voren komen.

Ook het lettertype is niet zomaar gekozen. Montserrat kan vertaald worden naar serrated mountain. Een berg in Catalonië die alle gekozen kleurschakeringen weerspiegelt. Het font maakt het mogelijk om in alle gewichten gebruikt te worden, en zo voldoende variatie en duidelijkheid te creëren in designs.

Combineer al die aspecten en ziezo, een strak logo met een krachtige baseline: build smart for better living.

DE TOEKOMST

Shape of the future

Een branding in duizend vormen

Het geheel werd zo opgesteld dat het multifunctioneel ingezet kan worden: in brand patterns, op busjes, stationery en meer. De branding komt herkenbaar en toch in veel verschillende vormen terug in elk touchpoint dat de klant heeft met het merk. Van online tot offline. Zo blijven ze steeds top of mind bij hun klanten, en kunnen ze zorgeloos uitgroeien tot een gevestigde waarde in de sector!

Met vol vertrouwen stapte Treeco op de Tunity-trein. Wat volgde was een professionele, snelle en ontspannen rit. Dank voor jullie professionele aanpak!

Louis Goetschalckx, zaakvoerder Treeco