Treepack is een kunstenaarscollectief met Limburgse roots gespecialiseerd in het verfraaien van publieke en commerciële ruimtes met street art en kunst projecten. Ze zijn geëvolueerd tot leider in de markt van handgeschilderde muurschilderingen en kunstprojecten in Europa. Hiermee brengen en visualiseren ze het verhaal van kunstenaars naar de buitenwereld.

Treepack is gespecialiseerd in muurschilderingen en straatkunstprojecten waarmee ze nieuw leven blazen in oude gebouwen en ruimtes in bedrijven en steden en creëren een aangename sfeer en beleving voor onze samenleving met interessante eyecatchers, en dat deden wij met hun sociale media.

Door een sterk social media plan uit te werken met virale campagnes creëerden we een enorme brand awareness!

DE NODEN

Sterke brand awareness

Kwalitatieve en waardevolle leads ontvangen, welk bedrijf wil dat nu niet? Maar om deze leads te krijgen, moet je bedrijf voorzien zijn van een sterke brand awareness. Want mensen investeren enkel in een bedrijf waarin ze geloven.

Voor Treepack was het belangrijk dat hun merk zou groeien en er een enorme boost zou volgen in hun lead generatie. Daarom rolden we hun brand uit op de juiste manier, en schakelden we daarna over na lead generatie.

Treepack case
ONS TRAJECT

Van social media plan tot lead generatie

Treepack kwam naar ons met als doel om meer leads te ontvangen.  Ze wilden hun merk laten groeien en een sterke brand awareness creëeren.

Een directe lead generatie, dat kan zeker. Maar wij graven dieper. Een goede marketingstrategie start bij een sterk merk, een merk dat mensen herkennen. Daarom hebben we als eerste stap een sterk social media plan uitgewerkt voor Facebook en LinkedIn.

We zorgden voor goede social media content, posts, advertenties, landingspagina’s en nog veel meer. We schreven duidelijke copy en combineerde deze met aantrekkelijke designs. Alle social media werd continue gemonitord en opgevolgd. Op deze manier werden budgetten correct gespendeerd en 100% effectief ingezet! Dit resulteerde in een audience growth van 33,7%!

Daarnaast deden we een volledige keyword research om uit te vinden welke keywordS de beste ‘fit’ hadden met Treepack en hun doelgroep. Aan de hand van deze keywords hebben we gepaste Google advertenties opgezet. De resultaten? In stijgende lijn!

Campagnes die zorgen voor een ijzersterke brand awareness

We zetten enkele virale campagnes op waar de pers heel blij van werd. Tour Elentrik en Happy At Work werden opgepikt door verschillende kranten. En terecht! 

Tour Elentrik zorgde voor meer kleur in de straten, minder vandalisme en gelukkige inwoners. Samen met lokale artiesten van de stad Diest zorgde Treepack ervoor dat de nutsvoorzieningskasten een knappe kunstlaag over zich gegoten kregen! 

Happy At Work was een campagne die de saaie grijzen muren van een kantoor omtoverden met een leuke muurschildering! Ook ons kantoor kreeg een leuke mural, ontworpen door Treepack. Helemaal in lijn met onze visie. Wij worden er alleszins elke dag opnieuw gelukkig van.

“We zijn allemaal zeer tevreden met het resultaat en zijn klaar om de trend verder te zetten in de komende weken en maanden.”

Junes, Zaakvoerder Treepack

Laat die leads nu maar komen!

Na een sterke positionering van hun merk in de markt door kwalitatieve en consistente sociale media posts en campagnes, schakelden we over naar lead generatie. 

Via advertenties zorgden we ervoor dat de content bij de juiste doelgroep terecht kwam. Deze advertenties lieten we constant tegen elkaar opboksen in A/B tests. Zo konden we exact meten welke advertentie het beste werkte, om hiermee de beste resultaten te behalen. Uiteraard is een stijlvol design belangrijk, dus werkten we dit uit om de doelgroep warm te maken. 

Een Lead magnet zorgde voor top of the funnel leads! We ontworpen een inspiratiebrochure die online gedownload kon worden, en hierdoor verzamelden we e-mailadressen van potentiële klanten. We filterden de leads die geen interesse hadden en gaven de leads door die interesse hebben en/of een offerte willen.

De inventieve leadmachine die we ontwikkelde zorgde voor een doordachte Nurtering funnel en duwde de top of the funnel leads door naar the middle of the funnel. Door marketing automation schreven we alle leads weg en gaven we ze door aan Treepack.

Treepack case

“Een ongelofelijke leadmachine die onze business doet groeien”

Junes, Zaakvoerder Treepack

Communicatie is the key

Communicatie en opvolging is belangrijk om kort op de bal te kunnen spelen. Daarom hebben we een Whatsapp groep aangemaakt om te communiceren. Vragen of opmerkingen moeten niet via een mailtje of de telefoon gaan, snel een berichtje en het is opgelost.

Hierin maakt Tunity een groot verschil met traditionele agencies waar alles via een Project Manager verloopt. We zijn een partner van onze klanten, daarom zorgen wij er voor dat onze klanten direct in contact staan met de juiste mensen. Dit op een snelle en efficiënte manier. Het is dan ook leuk om persoonlijke complimenten te ontvangen van onze klanten! 

Een hero lead zorgt bij onze klant voor +30 000 euro omzet. De return on investment is hier duidelijk te merken.

DE TOEKOMST

Het plan voor de toekomst

Wat de toekomst brengt? Meer leads voor een lager budget!

De campagnes brachten veel website verkeer met zich mee, daarom heeft Treepack besloten om hun website onder handen te laten nemen door Tunity. Met een vernieuwde website gaan we ervoor zorgen dat we nog meer potentiële klanten kunnen aantrekken. Coming soon..