Viega, het zegt je waarschijnlijk niet veel en toch is er een kans dat je het in huis hebt, in de vorm van een douchegoot, verstopt in je toilet of misschien zelfs onder de vloer als vloerverwarming! Het innovatieve Duitse merk is marktleider in het ontwikkelen van installatietechnieken voor sanitair. Hoog tijd dus om enkele stappen in de digitale wereld te zetten!

Case Viega Logo
DE NODEN

Van onbekende speler naar geliefde Duitse kwaliteit.

Omdat Viega voor velen een onbekend merk is in België, was de nood om digitaal te gaan groot. Het allerbelangrijkste? De Duitse kwaliteit overbrengen! Dat is niet voor niets één van hun kernwaarden, naast onderbouwd, efficiënt, activerend en vooruitstrevend. 

Met kwaliteit voorop begonnen we een strategie uit te werken om het merk digitaal op de kaart te zetten, en zo hun positie als marktleider te versterken.

Viega Facebook
ONS TRAJECT

Om te beginnen…

Om digitaal te groeien moet je actief zijn op digitale platformen. Daarom hielpen we Viega met de opzet en uitrol van sociale media kanalen als Facebook en LinkedIn. Het doel? Potentiële klanten over heel België aanzetten om samen duurzame oplossingen te integreren.

Maand na maand werden de pagina’s gevuld met een uitgebreide content mix van informatie over de producten tot de visie over het merk, maar ook reviews en stukken uit de catalogus. Om de volgers en likers zo duidelijk mogelijk te maken wat Viega exact is en doet. Hiermee bouwden we een sterke fanbase op en brachten we content aangepast aan hun noden.

Viega Case

Kwaliteit is alles. Zonder kwaliteit is alles niets.

Kwaliteit en gebruiksgemak

Dat Prevista, Smartpress en Megapress je niet veel zegt, begrijpen we. Maar bij installateurs doet dit wel een belletje rinkelen. Vooral dan voor de kwaliteit en het gebruiksgemak van de producten, wat de producten van Viega zo sterk maakt. Het was dan ook onze missie om deze, en alle andere voordelen van de producten te tonen aan de buitenwereld. Want wie er nog nooit van gehoord heeft, kan ook niet weten hoe het werkt – logisch toch? Dit brachten we naar onze doelgroep door middel van krachtige content en sterke copy te combineren op sociale media, in mailings en advertenties.

Viega Case Facebook
Viega Case Facebook

Het belang van proper drinkwater

Eén van de kerncompetenties van Viega is drinkwater, en meer specifiek de kwaliteit daarvan. Drinkwater is een bijzonder kostbaar goed en één van de strengst gecontroleerde levensmiddelen. Daar wil Viega graag zijn steentje aan bijdragen met innovatieve oplossingen, zoals de Hygiene+ die helpt om stilstand en kritieke temperaturen in drinkwaterinstallaties te vermijden. 

Om het belang van proper drinkwater extra in de kijker te zetten kwamen we op de proppen met een drinkwater campagne die mensen zou sensibiliseren en bewust maken van de gevaren. Met weetjes, testimonials, quotes en tips brachten we het topic onder de aandacht. Met een bijhorende, gerichte leadgeneratie campagne op Facebook scoorden we mooie resultaten!

Daarnaast lanceerden we ook een digitale drinkwater brochure, die de doelgroep kon downloaden en waarmee we hen aanzette om na te kijken of ze in orde waren met hun eigen drinkwaterinstallatie. Een groot succes!

Viega Case LinkedIn
Viega Case LinkedIn
Viega Case LinkedIn
DE TOEKOMST

Stap voor stap naar de top

We zijn nu een jaar, bijna 1000 volgers, talloze social media posts, een aantal mailings en campagnes later en we gaan stap voor stap verder met het digitaliseren. Zo lanceerden we dit jaar voor de eerste keer het Viega Journaal ook in een digitale versie, wat erg in de smaak viel bij de lezers! 

Wat de toekomst ons brengt? Digitale merkbekendheid bij zowel B2B als B2C over héél België. Daarnaast willen ze koploper worden op vlak van proper drinkwater en de sensibilisering daarrond. Een nieuwe drinkwater campagne staat dus alvast op de planning!