juli 17, 2019

Explosief snel: ontdek hoe Tunity in 365 dagen Google Partner werd

Hij is binnen. De badge waar we al sinds onze opstart naar snakken. De badge die we maar al te graag laten pronken op onze website. We hebben het natuurlijk over onze Google Partner Badge. En of we daar blij mee zijn! Eindelijk zijn we officieel partner, en daar zaten we al een tijdje op te wachten. 365 dagen om precies te zijn, want dat is de minimumtijd die Google nodig heeft om jouw account te beoordelen. Explosief snel? Zeker weten!

Mockup smartphone Google partner
Mockup smartphone Google partner

Wat is dat nu, Google Partner?

Deze bekende certificering van Google krijg je als bedrijf toegekend wanneer je over voldoende Google Ads-vaardigheden en -expertise beschikt, én voldoende uitgaven en resultaten voor je klanten gerealiseerd hebt. Je begrijpt dus wel dat we erg blij zijn met deze verovering.

“Congratulations! Tunity is now a badged Google Partner. You’ve demonstrated Google Ads expertise and earned your Partner status, badge and benefits.”

Het is de kers op de taart voor onze inspanningen, en geeft ons de erkenning waar we al een tijdje naar op zoek waren. Als nieuwe speler in de sector botsten we namelijk op een probleem: Tunity is gewoon té jong. Dat betekent niet dat we geen Google Ads-klanten bedienden of niet de nodige kennis in huis hadden. Nope, want om officieel vriendjes te worden, moet je bedrijf minstens twaalf maanden bestaan en geëvalueerd kunnen worden op Google Ads. All boxes checked, but one.

 

Nu was de tijd eindelijk rijp. Voor ons een eeuwigheid, maar voor het landschap van digital agencies eigenlijk heel snel. Het komt namelijk niet zo vaak voor dat een bedrijf zo snel zo’n badge verkrijgt. Daar zijn we dus heel trots op.

Voorwaarden om partner te worden

Google Partner word je dus niet zomaar. Er zijn drie categorieën van vereisten waar je aan moet voldoen: certificering, uitgaven en bedrijfsprestaties.

Certificering

Ten minste één gebruiker met toegang tot het Google Ads-manageraccount van je bedrijf moet de Ads Fundamentals-certificering van Google Ads hebben behaald, in combinatie met een extra advertentie-assessment in Skillshop. Dat betekent dat je een soort specialisatie moet behalen in Search, Display, Mobile, Video of Shopping Advertising.

Uitgaven

Kennis is prima, maar die moet je ook gebruiken in de praktijk. Daarom is het nodig dat je effectief enkele klanten in je account bedient, die samen goed zijn voor een totale uitgave van minstens 10.000 dollar in de afgelopen 90 dagen. Daarmee toon je aan dat je bedrijf voldoende actief is, en genoeg ruimte heeft om bedrijven te laten groeien.

 

Ook hier scoorde ons bedrijf al snel een dikke 10. We startten met een mooie portfolio van klanten die ons maar al te graag de touwtjes in handen gaven voor hun search engine advertising strategy. En toch kon het verschil vandaag niet groter zijn. Onze cijfers schoten de lucht in, door te kiezen voor doordachte campagnes en een sterke, interne leercultuur.

 

Het aantal Google Ads-klanten van Tunity steeg tijdens het afgelopen jaar met maar liefst 200 procent. Daarmee stegen ook hun maandelijkse uitgaven, want die zagen we in mei 2019 in vergelijking met het jaar voorheen stijgen met nét geen 300 procent.

Bedrijfsprestaties

En tot slot is het bedrijfsrapport aan de beurt. Om voldoende te scoren moet je voldoen aan de vereisten van opbrengstgroei, klantbehoud en een toename in het aantal adverteerders. En dat is waar voor ons het schoentje knelde. Bij onze eerste aanvraag vorig jaar vertelde Google ons dat we niet voldeden, enkel omdat ze niet voldoende tijd hadden om te evalueren of we wel effectief zo’n beoogde groei realiseerden.

 

Klinkt logisch. Daarom maakten wij er een doel van om zo snel mogelijk die badge binnen te halen. Hoe? Met pure klantgerichtheid, onze strategische inzichten in elk verhaal, en een doordachte groeistrategie voor onze doelgroep.

 

Het is intussen geen verrassing meer: wij behaalden onze missie, en zijn nog lang niet klaar om te stoppen. Premium Partner Badge, here we come!

Vorige
Volgende