Facebook Marketing

Facebook is ideaal om nieuwe klanten te bereiken. Ontdek hoe!

Nieuwe klanten aantrekken via Facebook

De tijd dat je een Facebookpagina lanceerde en maandelijks enkele posts de wereld in stuurde ligt al even achter ons. Het grootste (en bekendste) sociale netwerk ter wereld deed de afgelopen jaren namelijk heel wat wijzigingen aan haar platform, wat een negatief effect had voor bedrijven.

Toch zijn er een paar bedrijven die op Facebook het verschil maken. Dit zijn stuk voor stuk bedrijven die creatief omspringen met het sociaal netwerk. Hun boodschap springt er écht uit, en ze weten waar ze mee bezig zijn.

Wil jij ook bij dit type ondernemingen horen? Tunity zorgt ervoor dat jij Facebook kan veroveren!

Facebook Marketing

Facebook als business-oplossing

LinkedIn kennen we allemaal als het B2B-netwerk bij uitstek om leads te genereren. Toch is het ontzettend belangrijk om Facebook niet te verwaarlozen. Zowat anderhalf miljard mensen hebben een profiel op het sociale netwerk van Mark Zuckerberg. We hoeven dus niet te vermelden dat jouw aanwezigheid daar het verschil zou kunnen maken.

Gerelateerd: LinkedIn: Hét platform om (B2B)-leads aan te trekken

Ben je niet overtuigd? Laat de feiten over Facebook dan voor zich spreken.

  • Bereik: Een groter bereik dan op Facebook kan je niet hebben. Facebook is namelijk het grootste sociaal netwerk ter wereld, met 1,5 miljard leden en 100 miljoen dagelijkse bezoekers.
  • Kosten: Facebook is een pak goedkoper dan traditionele media. Het budget dat je spendeert aan één TV-advertentie in prime time is genoeg om je Facebook-advertenties een volledig kwartaal te laten lopen.
  • Efficiëntie: De targetingmogelijkheden zijn eindeloos. Wil je je focussen op mensen in een bepaalde regio? Heeft een bepaald beroep baat bij jouw product of dienst? You name it, wij zorgen voor de juiste targeting.


Wij zetten Facebook in voor…

Akkoord, het is moeilijk om boven Farmville, Bubble Bash en Angry Birds te verschijnen, maar moeilijk gaat ook. Tenminste, wanneer je Facebook op de juiste manier inzet.

Wanneer wij Facebook integreren in de strategie van onze klanten, hebben wij altijd een doel in ons achterhoofd. Meestal is dat doel één van de volgende doelen:

  • Een grotere naamsbekendheid en stijgend bereik
    Het bereik op Facebook wordt bepaald door het zogenaamde Facebook Algorithm. Hoe relevanter en beter jouw posts zijn, hoe vaker deze tussen de updates van jouw doelpubliek zullen verschijnen. Dat alles zorgt dus voor een hoger (en relevant) bereik van jouw boodschap.Toch is een relevante en goede post schrijven geen sinecure. De social media-experts van Tunity hebben Facebook daarom vanbinnen en vanbuiten bestudeerd. Zij kennen het algoritme als geen ander én houden het goed in het oog. Op die manier halen zij telkens opnieuw het maximale uit jouw posts.

 

  • Extra leads behalen dankzij lead capturing
    Het spreekt waarschijnlijk wel voor zich: de plek waar iedereen aanwezig is, is waarschijnlijk ook de beste plek om nieuwe leads binnen te halen. Daarom doen wij lead generation via Facebook op verschillende manieren.
    Enerzijds gebruiken we de magische mix van content en advertenties. Wij creëren content en delen deze op de juiste manier op het sociaal netwerk. Daarnaast voegen we nog advertenties toe om het relevante bereik te maximaliseren.Toch durven we ook geregeld buiten de lijntjes van de traditionele social media marketing kleuren. Past een messenger bot in jouw strategie? We’re on it! Zorgt Facebook Remarketing voor groei binnen jouw bedrijf? Dan staan onze remarketingspecialisten voor je klaar.

 

  • Een sterke community met community building
    Ben jij lid van een Facebook groep? Als dat niet het geval is, raden we je aan om zo snel mogelijk je lidmaatschap voor relevante groepen in orde te brengen. Het is namelijk de ideale plaats om informatie over één bepaald topic uit te wisselen. Soms is dat topic niet zo business-gericht (denk maar aan een groep vol metal-fans), soms is dat topic héél business-gericht (denk maar aan allemaal ondernemers die hun krachten bundelen in een groep).

    Tunity helpt je bij de creatie van een groep en het uitbouwen van jouw community. Wij kennen de ins en outs om groepen te laten groeien én ervoor te zorgen dat relevante leden uiteindelijk leads worden.

We gebruiken Facebook alleen wanneer het geld opbrengt

We geven het toe: in sommige gevallen zal Facebook marketing eerder geld kosten dan opbrengen. Daarom schakelen wij Facebook marketing alleen maar in wanneer we écht potentieel zien. We willen immers dat jij geld verdient, de inkomsten van Mark Zuckerberg zijn voor ons minder van belang.

Om de ROI van Facebook te kunnen garanderen, analyseren we bij de creatie van iedere strategie zo’n 3000 datapunten. Zo ontdekken we welke vragen jouw doelpubliek zich stelt, wat hen interesseert en waar ze zich bevinden. Als jouw doelpubliek actief is op Facebook, zal het grootste sociaal netwerk ter wereld onderdeel uitmaken van jouw digitale strategie. Anders spenderen we jouw advertentiebudget liever aan een kanaal dat wél geld opbrengt.

Heeft Facebook meerwaarde voor jouw onderneming?

Ontdek het dankzij een audit op maat