Google Adwords is verleden tijd, Google Ads de toekomst

Blog > Digitale marketing > Google Adwords is verleden tijd, Google Ads de toekomst

Op 24 juli 2018 toverde Google Adwords zich om in het advertentieprogramma Google Ads. Via Google Ads stel je zoekmachine advertenties in die op Google en partnersites gelanceerd worden. Met goed afgestemde advertenties bereik je efficiënt jouw doelpubliek aan een schappelijk budget. Aan dezelfde tarieven als Adwords, biedt Google Ads je nog meer hulp. Door machine learning weet Google waar jouw doelpubliek naar op zoek is. Een troef waarmee het programma nu ook kleine en middelgrote bedrijven zichtbaar en competitief maakt.

Slimme platformen maken slimme campagnes

KMO’s en startende ondernemingen hebben misschien minder kaas gegeten van online adverteren. Het slimme platform weet hier goed op in te spelen. Drie technologieën zorgen ervoor dat adverteren kinderspel wordt: automatische targeting, automatisch bieden en automatisch advertenties aanmaken. Laten we beginnen bij geautomatiseerde targeting. Aan de hand van jouw vooropgesteld doel, weet het platform tot welke groepen ze de advertentie moeten richten. Wil je meer verkopen realiseren? Wees maar zeker dat jouw advertentie getoont wordt aan consumenten die geïnteresseerd zijn in jouw producten.

GERELATEERD: Update Google Ads: Meer tekens, meer ruimte, meer kans op visibiliteit 

“Oké, ik bereik de juiste mensen wel, maar spreekt mijn advertentie ze wel aan?” We horen je het denken. Ook daar heeft Google aan gedacht. Jij zorgt voor een headline, beschrijving, logo en beeld. Concreet heb je de mogelijkheid 15 headlines en vier beschrijvingen toe te voegen voor 1 advertentie.

Google Ads mixt deze tot een doeltreffende campagne, afhankelijk van de zoekterm. Weet je niet welk beeld te kiezen? Google Ads maakt je wijzer. Het kiezen van een goed beeld is erg belangrijk. Mensen worden eerder aangetrokken door beeld dan droge copy. Daarom voorziet Ads ‘Image Picker’. Een handige functie waarmee je drie afbeeldingen kunt uploaden of kunt kiezen uit de suggesties die Google aanbiedt. Google Ads test voor jou welke foto het beste werkt. Een luxe, niet?

Voilà, de advertentie is gemaakt, het beschikbare budget kan ingesteld worden. Waarschijnlijk heb je niet de hele dag de tijd om je bod manueel in te vullen. Begrijpelijk, als startende onderneming heb je nog heel wat andere dingen aan je hoofd. Daarom biedt Google Ads automatisch voor jou. Je hoeft enkel een doel-CPA (cost-per-action) en een dagelijks budget in te stellen.

Image picker Google Ads

Google Marketing Platform omvat alle schakels

Met Google Ads worden alle producten (Analytics, Display en Video 360) in één marketing platform gegoten. Het is één controlepaneel waarop alle activiteiten, resultaten en insights verschijnen. Het Google Marketing platform biedt ook opleidingsmogelijkheden aan. Op drie manieren kunnen marketeers zich certificeren: Individual Certification, Company Certification en Sales Partner Certification.

Google Marketing Platform

Google Ad Manager verbindt advertentie en media

Gelijkaardige advertenties zijn soms voor verschillende media bedoeld. Google Ad Manager maakt jouw advertentie bruikbaar voor alle kanalen. Of deze moet dienen voor tv’s, AMP (Accelerated Mobile Pages), mobiele games of Youtube. Het maakt niet uit. Jouw advertentie verschijnt in de juiste vorm en maten. Kies je voor een advertentie op Google? Youtube’s slimme nieuwigheid ‘Maximize Lift’ toont advertenties aan gebruikers die hoogstwaarschijnlijk je merk weten te waarderen.

Waarom Google Ads overtuigt

De automatisering van het platform geeft ondernemingen meer tijd zich te richten op hun core business. Met enkele ingrediënten is een advertentie gemaakt en optimaal geassembleerd door Google. Met als doel jouw publiek te verbazen en meer leads binnen te halen.

Komen jouw klanten nog steeds het liefst over de winkelvloer? Je bent geen ‘lone wolf’. Uit resultaat blijkt dat 90% van de aankopen nog steeds offline gebeurt. Is Google Ads voor deze bedrijven niet nodig? Juist wel. Met Google ‘lokale campagnes’ wordt de focus gelegd op het stimuleren van offline bezoeken. Je bepaalt een budget, creatieve elementen en locatie-extensies en je advertentie wordt automatisch vertoond op relevante platformen (Google, Google Maps, partnersites…).

De functie ‘local campaigns’ maakt Google Ads officieel nuttig voor iedere organisatie: klein of groot. Want wie wil er in de core, nu geen klanten aantrekken: online of offline?

Wil jij ook klanten overtuigen met Google Ads? Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.

Ook interessant: