Enkele maanden geleden verwelkomden we een nieuwe Tunity customer: Craftails. We waren meteen dolenthousiast, want Craftails biedt premium ready-to-serve cocktails aan. En wie houdt er nu niet van cocktails? Zeker als ze gemaakt worden door de beste bartenders van België? Yes, iedereen toch! Daarom blijven ze scoren in tijden van corona waarin alle andere volledig stil liggen. Hoe we dat deden? Lees verder.

Dit is Craftails

Craftails is een aanbieder van premium, ready-to-serve cocktails. Ze zorgen ervoor dat bedrijven een top-notch cocktailervaring kunnen aanbieden op een makkelijke, snelle en kostenefficiënte manier. Goodbye pijnpunten voor alle zaakvoerders die samenwerken met Craftails. Maar toen was er plots COVID-19, en de daarmee gepaard gaande lockdowns. De horeca moest sluiten… De belangrijkste doelgroep van Craftails viel dus volledig weg van de ene op de andere dag. Dit leidde niet tot paniek bij de oprichters Yannick, Naushad en Sofian. Met ondersteuning van Tunity waren ze vastberaden om hun concept te doen slagen en één ding was zeker: deze lekkere cocktails mochten niet verloren gaan.

Craftails logo

De Cocktail Package van Craftails

In volle lockdown ontwikkelde het trio met ondersteuning van Tunity de Craftails Cocktail Package. Zodat mensen thuis, in hun zetel, heerlijk kunnen genieten van zalige cocktails. Superslim toch? Mensen hebben iets om naar uit te kijken en hoeven er bovendien zelf niets voor te doen. Alles wordt door Craftails aan de deur geleverd! Je moet alleen nog een glas uit je kast nemen en ijsblokjes uit je vriezer, et voila, je hebt een top-notch cocktail. 

Tunity bouwde de webshop om van B2B naar B2C en paste de social media strategie aan zodat de packages de nodige aandacht kregen. Dit, in combinatie met doelgerichte ads en een e-mailcampagne, zorgde ervoor dat de bestellingen binnenstroomden.

Cocktail packages van Craftails

Tunity is praktisch 24/7 beschikbaar voor ons, zoals met de overgang naar B2C. Jullie zijn niet bang om snel te schakelen.
Van strategie naar branding naar marketing en dat allemaal onder 1 dak maakt het voor ons als bedrijf super makkelijk.

Yannick Draeyers (co-founder Craftails)

Craftails opent pop-up store tijdens de feestdagen

Het was dus duidelijk dat het concept met de cocktail packages aansloeg. Het begon te kriebelen bij Sofian, Naushad en Yannick en daarom startten ze midden december hun pop-store in Antwerpen. Als eerste ooit (!) openden ze een boetiek cocktailshop, en dat tijdens de coronacrisis. HOE CRAZY IS DAT?! Zeker als je weet op welke termijn we dit samen met hen hebben gerealiseerd. Op vrijdag beslisten ze de shop te openen en op maandag kon je hen effectief een bezoekje brengen in Antwerpen. We ontwikkelden designs, optimaliseerden de webshop en voerden de nodige communicatie. Gelukkig bleek ook de pop-up een echt succes

De omnichannel-aanpak van Tunity bij Craftails

Als partner in crime van Craftails zijn we bij Tunity enorm blij met het succesverhaal van deze top-notch cocktails. 

We zijn gestart met  een doordachte bedrijfsstrategie, die naast tone-of-voice, position matrix en archetype (= merkpersoonlijkheid) nog veel meer in kaart brengt. Op die manier kan Craftails een sterke positie in de markt innemen en behouden! Dankzij ons strategisch advies en onze hulp konden ze probleemloos de switch van B2B, de oorspronkelijke doelgroep, naar B2C maken.

We zijn begonnen met een strategie die ervoor heeft gezorgd dat we een beter inzicht verkregen over de mogelijkheden van ons bedrijf. Dit heeft ons enorm hard geholpen! Door jullie heeft ons merk een gezicht gekregen dat volledig past binnen onze visie. We zijn blij met de flexibiliteit die jullie tonen en de moeite die jullie in het bedrijf steken om dit te laten slagen.

Naushad Rahamat (co-founder Craftails)

De branding, een waar pareltje dat volledig aansluit bij de betekenis van Craftails, werd door ons bedacht en ontwikkeld. Tijdens het proces hielden we rekening met The Six Senses. The Six watte?

  1. Shape
  2. Texture
  3. Experience
  4. Sense
  5. Taste
  6. Color

In al deze elementen zagen we patronen, symmetrie en geometrie. En op basis daarvan ontwikkelden we het design van Craftails. Een plaatje dat volledig klopt!

In sneltempo bouwden we vervolgens een website én webshop: een absolute noodzaak in huidige (corona)tijden. Mensen kunnen makkelijk en eenvoudig de cocktails ontdekken en de packages bestellen. We blijven de website en -shop volop optimaliseren voor het allerbeste resultaat! 

De marketing en social media is in veilige Tunity-handen. Ook wij moesten plotseling onze contentplannen volledig omvormen van B2B naar B2C toen de horeca gesloten was. Gelukkig zijn onze Tunities in staat om kort op de bal te spelen. Toen niet veel later de pop-up werd geopend, spraken we pers aan en zetten we e-mailcampagnes op. Zo verscheen het trio met de opening van hun pop-up op ATV. Verder leveren brand awareness in combinatie met een doelgerichte social media strategie heel wat bestellingen op. 

Cheers, op een mooi en succesvol avontuur!

Wij zijn zeer tevreden met de samenwerking en hopen dat dit nog lang kan aanhouden. Wij zijn blij dat we dit hebben gedaan en kunnen het alleen maar aanraden!

Sofian Vlaminck (co-founder Craftails)