HubSpot

Ontdek de voordelen van HubSpot en de kracht als inbound marketingtool.

HubSpot: dé inbound marketingtool bij uitstek

Het sales- en marketinglandschap is de afgelopen jaren veranderd. Sterk veranderd zelfs. De strategieën waarmee bedrijven ooit honderdduizenden euro’s binnenhaalden, zijn sinds kort outdated en achterhaald.

Vandaag de dag moeten leads een heel ander (digitaal) marketing- en salesproces doorlopen vooraleer we ze jouw klanten worden. Een proces dat we ook wel het inbound marketingproces noemen. En wie inbound marketing zegt, zegt HubSpot.

First things first: Inbound marketing

HubSpot en inbound marketing worden namelijk vaak in één adem genoemd. Dat komt omdat inbound marketing de basis vormt van wat HubSpot doet. Kort gezegd draait dit hele principe rond het aantrekken van leads en ervoor zorgen dat deze leads ook effectief klant worden. Daarmee is de kous nog niet af. Dankzij sterke inbound marketing vorm jij jouw klanten om tot echte brand lovers, die jouw merk promoten.

Dankzij een inbound marketingstrategie bereik jij je leads via verschillende touchpoints. Telkens opnieuw krijgen die leads een gepersonaliseerde boodschap die ook effectief meerwaarde biedt.

Wil je alle ins en outs van inbound marketing leren kennen? We schreven voor jou een uitgebreide gids doorheen het inbound marketinglandschap.

HubSpot als inbound marketingtool

HubSpot is niet zomaar een inbound marketingtool. Het is de bekendste en meest gebruikte inbound marketingtool ter wereld. De tool noemt zichzelf ‘de oplossing voor bedrijven die willen groeien met inbound marketing’. Op die manier helpt HubSpot je met… alles. Of toch bijna alles.

Gerelateerd: De 5 grootste voordelen van HubSpot

Benieuwd wat dat inhoudt? We sommen de belangrijkste aspecten even voor je op.

Simpele en doordachte marketing automation

Marketing automation is het hart van HubSpot. Dankzij gerichte (en uiteraard geautomatiseerde) marketing ontvangt iedere lead de juiste informatie op het juiste moment. Toeval? Nee hoor. Alles gebeurt dankzij flows en triggers. Een bezoeker doet een bepaalde actie, die op haar beurt een andere actie triggert.

De marketing automation flow kan zich afspelen via mail, maar ook social media, blogs en ads worden op het juiste moment tot bij de gebruiker gebracht.

CTA’s die écht activeren

HubSpot maakt gebruik van zogenaamde ‘Smart call-to-actions (CTA’s)’. Die CTA’s zorgen ervoor dat jij in no-time ziet welke CTA werkt en welke niet werkt. Tegelijkertijd kan de call-to-action ook veranderen per persona. Dankzij die persoonlijke CTA’s gaan gebruikers ook daadwerkelijk vaker over tot actie.

Slimme content op maat van iedere gebruiker

Personalization is key, zéker voor wie wil verkopen via internet. Daarom zijn niet alleen CTA’s bij HubSpot gepersonaliseerd. Ook de pagina waarop iemand zich bevindt is afgestemd op die gebruiker.

HubSpot gaat namelijk in eerste instantie kijken in welke fase jouw gebruiker zich bevindt. Pas daarna laten ze de content op de pagina zien. Content die gebaseerd is op jouw bezoeker zal ervoor zorgen dat leads ook effectief klanten worden.  

Een boost in de zoekmachines

HubSpot gaat voor jou op zoek naar de juiste zoekwoorden. Ze stellen keywords voor die een opportuniteit vormen en laten jou meteen ontdekken waar het zogenaamde low hanging fruit zich bevindt. Op die manier kan jij heel gemakkelijk inspelen op de zoekwoorden die jouw doelpubliek gebruikt, en een goed onderbouwde keyword strategie (blijven) uitbouwen. Een win-win voor wie de zoekmachines wil veroveren!

Een CMS om ‘U’ tegen te zeggen

HubSpot kan daarnaast ook fungeren als een uit de kluiten gewassen CMS. Je kan in no-time SEO-vriendelijke en conversiegeoptimaliseerde landingspagina’s creëren, en je kan ook je blogs via HubSpot publiceren. Kortom: je bouwt websites zonder dat je hiervoor een brede technische kennis hoeft te hebben.

Dankzij de mix van CMS, marketingtool en CRM zorg je ervoor dat sales en marketing weer met elkaar verbonden worden.

Lead management

Er zijn tientallen lead generation tools op de markt, dus waarom zou je in godsnaam voor HubSpot kiezen? Simpel. HubSpot gaat véél verder dan eender welke lead generation tool op de markt. De tool neemt ook lead nurturing voor haar rekening. Een lead die in jouw CRM belandt, zal automatisch een volledig geoptimaliseerde funnel doorlopen. Hij krijgt de juiste pagina’s, mails, ads, … en wanneer hij klaar is om te converteren: een call van sales.

HubSpot Marketing Hub

Tover jij jouw leads binnenkort om in klanten?

Tunity zorgt voor inbound marketing met impact!