Lead Generation

Laat uw bedrijf groeien met Tunity’s lead generation.

Trek nieuwe klanten aan dankzij de juiste lead generation

Nieuwe klanten aantrekken en overtuigen is lang niet zo simpel als het lijkt. Klanten moeten immers de weg naar uw onderneming vinden en u moet ze op de juiste manieren kunnen overtuigen. Allemaal stappen waarbij het voor concurrenten makkelijk is om leads af te snoepen.

Leads kopen lijkt misschien wel een goede strategie, toch is het dat niet. (Tenzij u die irritante stofzuigerverkoper wil worden die mensen stoort tijdens hun avondeten.) Wanneer u echt relevante leads wil aantrekken en overtuigen, moet u een hele aanpak uitstippelen. Een aanpak die ook wel “lead generation” wordt genoemd.

De basis van lead generation

De term spreekt voor zich: lead generation draait rond het aantrekken en overtuigen van leads. Hoort u het bij die definitie nog steeds in Keulen donderen? Dan bent u zeker en vast niet alleen!

Laat ons beginnen bij het begin: een lead is iemand die interesse toont in uw product of dienst. Die interesse komt meestal tot uiting wanneer de lead een e-book downloadt, een formulier invult of een sample aanvraagt.

Gerelateerd: 10 redenen waarom klanten kiezen voor Tunity als digitale partner

Lead generation zorgt er dan weer voor dat u een potentiële lead over de streep kan trekken. U zorgt ervoor dat (door middel van verschillende triggers) uw e-book, formulier of sample onweerstaanbaar is.

Dat lead generation voor leads zorgt, spreekt uiteraard voor zich. Daarnaast brengt deze aanpak nog heel wat andere voordelen met zich mee:

  • De conversieratio bij lead generation ligt zeer hoog. U trekt immers meteen de juiste mensen aan: potentiële klanten met interesse in uw product of dienst.
  • Lead generation is meestal geautomatiseerd en geoptimaliseerd. Zo krijgt u de tijd om u te focussen op klantretentie.
  • De salescyclus van lead generation ligt een pak lager dan die van klassieke sales. U beschikt immers meteen over de juiste informatie, weet wat een klant nodig heeft en kan op het juiste moment de klant bereiken.

Hoe werkt lead generation?

Lead generation is niet zomaar een formulier op uw website zetten en daarna wachten tot de euro’s binnenstromen. Het vergt heel wat input en inzichten om van uw digitale marketingstrategie een lead generation-strategie te maken.

Wanneer u kiest voor Tunity, splitsen wij uw lead generation-traject op in drie grote onderdelen:

1. Aantrekken van leads

First things first: we willen weten wie uw leads écht zijn. Om dat te ontdekken, nemen we een hele diepe duik in de beschikbare data. We analyseren meer dan 3000 datapunten en gaan op zoek naar wat uw leads interesseert en bezighoudt. We zijn er immers van overtuigd dat we uw leads pas echt kunnen aantrekken wanneer we hen goed kennen.

Gerelateerd: Wat is Inbound Marketing?

Wanneer we weten wie uw leads zijn en wat hen bezighoudt, starten we campagnes op. Deze campagnes zorgen ervoor dat u opvalt bij uw leads. Zo brengen we hen tot bij u door middel van slimme advertenties, relevante USP’s of interessante copy.

2. Converteren van leads

Klaar is kees? Nee hoor, nu begint het pas. Wanneer potentiële klanten de weg naar uw onderneming hebben gevonden, moet u hen omtoveren tot lead. Het ganse traject van bezoeker tot lead vindt meestal plaats op één plaats: de landingspagina.

Gerelateerd: Speel in op Google’s algoritme met Data Highlighter

Een landingspagina is er namelijk op gericht om potentiële leads te overtuigen. Ze worden getriggerd om hun gegevens na te laten door slimme call-to-actions, doordachte formulieren en USP’s die hen over de streep trekken.

Wanneer leads hun gegevens achterlaten, krijgen zij meestal iets in de plaats. Dat kan een e-book zijn, een gratis sessie met één van uw experts, een checklist, … Wat zij in de plaats krijgen, lost meestal een deel van hun probleem op.

3. Nurturen van leads

Daarmee is het verhaal nog niet rond. Net zoals u nooit zou trouwen tijdens de eerste date, zouden klanten ook geen producten of diensten kopen van een merk dat ze niet voor de volle 100% vertrouwen.

Om dat vertrouwen te winnen, moet u uw leads nurturen. Dit doen we door klanten te helpen en hen bij te staan tijdens verschillende touchpoints. Die touchpoints zijn onder andere:

  • Mails. Geen spam, maar waardevolle informatie die de klant helpt bij het nemen van een beslissing. Die mail kan een blog bevatten, een promotie of gewoon een check-up.
  • Content marketing. Denk maar aan gerichte blogs of video’s die u uw klant toont op het gepaste moment. Hierdoor krijgt uw lead een mooi beeld van uw bedrijf en hoe u hem kan helpen.
  • Social media. Tijd om op te vallen bij uw klant wanneer hij op Twitter, LinkedIn of Facebook zit. Dankzij gerichte advertenties of relevante posts zorg u voor meerwaarde op momenten als deze.
  • Search. Klanten hebben gegarandeerd vragen. Daarom is het belangrijk om in te spelen op de zoekmachines. Wanneer uw klant extra informatie nodig heeft en hiernaar op zoek gaat, kan u hem immers meteen helpen.

Is dat alles? Absoluut niet!

Er zijn nog honderden manieren om leads aan te trekken, te converteren en te nurturen. Daarom gaan wij voor iedere klant op zoek naar de gepaste lead generation-oplossing: één die past bij de onderneming en die meerwaarde biedt voor de eindklant.

Benieuwd hoe die oplossing er voor uw onderneming uitziet?

Vraag vandaag uw digitale audit aan.