LinkedIn Marketing

LinkedIn is de place-to-be om nieuwe leads aan te trekken. Ontdek hoe!

LinkedIn: Hét platform om (B2B)-leads aan te trekken

De juiste klanten vinden blijft voor heel wat ondernemingen een grote uitdaging. Ondernemers laten hun mensen cold callen, gaan naar network-events, … maar het gewenste resultaat blijft uit.

Toch is het relatief gemakkelijk om op een korte termijn duizenden potentiële klanten te bereiken én hen meteen ook te overtuigen. Heel wat potentiële klanten zijn namelijk erg actief op LinkedIn, wat het netwerk omtovert tot een plaats waar jij hoogwaardige leads kan genereren.

De kracht van LinkedIn

Onder het motto “goede wijn behoeft geen krans” gaan we je niet vervelen met wat LinkedIn juist is. We gaan ervan uit dat je reeds een profiel hebt op het professionele netwerk van Microsoft (ja, echt waar!).

Het netwerk waar professionele relaties ontstaan en onderhouden worden bestaat ondertussen al sinds 2003. Dat het netwerk succes boekt voor ondernemers en ondernemingen, bewijzen de onderstaande cijfers:

  • Er zijn meer dan 500 miljoen professionele mensen aanwezig op LinkedIn. Da’s ongeveer even groot als Rusland en de Verenigde Staten samen.
  • Het gemiddelde LinkedIn-lid heeft een inkomen van 109 000 dollar per jaar. Je richt je dus op profielen die meerwaarde bieden.
  • 50% van de gebruikers van LinkedIn heeft het mandaat om zelf beslissingen te nemen. Geen gepalaver, geen gedoe, geen uitstel om te groeien.

Hoe wij jouw leads aantrekken via LinkedIn

De cijfers hierboven spreken voor zich: LinkedIn is het netwerk bij uitstek om B2B-klanten te bereiken. Om het netwerk succesvol te veroveren, zetten wij LinkedIn op verschillende manieren in voor onze klanten:

  • Personal en corporate branding via LinkedIn
    Throwback naar 2003. Toen werd LinkedIn namelijk opgericht als een online CV en tool voor personal branding. De core van LinkedIn draait dus om een sterk profiel dat mensen boeit en bezighoudt.

    Daarom gaan wij even back to the roots. We verdiepen ons in de boodschap die jij deelt op LinkedIn en de manier waarop je dit doet. Zijn jouw teksten echt van meerwaarde? Hoe zit het met de leesbaarheid van je updates? Is je profiel wel 100% geoptimaliseerd?

    We nemen je personal of corporate branding via LinkedIn sterk onder de loep. Daarna vertalen we jouw boodschap naar berichten en updates die écht werken.
  • LinkedIn Ads als lead capturing-tool
    Wie kwaliteitsvolle leads wil genereren, moet op LinkedIn zijn. Wij gaan op zoek naar verschillende manieren om jouw leads te genereren. Eén van die manieren is het aantrekken van leads via LinkedIn Ads.

LinkedIn Ads is namelijk een bewezen oplossing om kwaliteitsvolle leads te genereren. We creëren advertenties en zorgen ervoor dat de juiste mensen bereikt worden. Dat doen we niet alleen door hun leeftijd of woonplaats in te stellen. We analyseren meer dan 3000 datapunten om jouw doelpubliek te leren kennen. Zo weten we welke woorden jouw potentiële leads gebruiken, hoe zij communiceren en wat hen écht bezig houdt.

  • Een community op LinkedIn
    Facebook heeft groepen, LinkedIn heeft communities. Community management via LinkedIn is dus de ideale manier om in te spelen op de markt en zelf trends te bepalen. Dat kan op twee manieren: enerzijds kan je aansluiten bij een bestaande community, anderzijds kan je zelf een community oprichten.

    Door middel van sterk community management zorgen wij ervoor dat jij een expert in jouw vakgebied wordt. We bereiken de juiste mensen met de juiste boodschap en trekken de juiste leads aan.

Een bewezen strategie die al meermaals heeft gewerkt voor onze klanten.

LinkedIn gebruikers stijging

LinkedIn als onderdeel van jouw marketingstrategie

Klinkt allemaal mooi, niet? Dat is het ook!

Toch mag je een marketingaanpak via LinkedIn niet onderschatten. Wanneer je je marketing op het kanaal begint uit te bouwen, moet je immers rekening houden met heel wat verschillende factoren. Je moet de tips & tricks kennen, weten wat er speelt én je moet je eindklant vanbinnen en vanbuiten kennen.

Daarom starten wij steeds vanuit een sterke marketingstrategie, waar LinkedIn een onderdeel van kan zijn. We bepalen wie jouw doelpubliek is door meer dan 3000 datapunten te combineren en te analyseren. Daarna bereiken we hen op de juiste manier via het kanaal. Een manier die werkt, ROI-gedreven is en jouw onderneming laat groeien.

Zin om de meewaarde van LinkedIn te ontdekken

Vraag jouw digitale audit aan!