Marketing Tip 1/10 – Waarom jij in 2019 geen blogposts meer schrijft

In 2019 schrijf jij enkel nog maar pillar en cluster content.
Blog > Digitale marketing > Marketing Tip 1/10 – Waarom jij in 2019 geen blogposts meer schrijft

Volgend jaar schrijf jij geen blogposts. In 2019 schrijf jij enkel nog pillar en cluster content. Wat dat is? Dat leg ik je graag uit.

Door de jaren heen is het Google algoritme enorm veranderd. Wat vroeger goed werkte is vandaag niet meer de standaard. Jouw doelpubliek zoekt anders dan vroeger waardoor het moeilijker wordt om ze naar jouw website te krijgen.

Welkom Topic Cluster-model: Dat is een SEO-strategie die focust op topics in plaats van keywords om je site architectuur beter te laten begrijpen door Google.

Gerelateerd: 10 SEO-tools die onmisbaar zijn in elke SEO-strategie

Dit is nodig omdat de gebruiker vandaag de dag niet meer op keywords zoekt maar op langere zinnen of zelfs vragen stelt in Google. En als gebruiker verwacht je meteen dat Google jou de juiste informatie geeft.

 

SEO Topic Clusters Pillars Tunity

Daarom is het belangrijk om hier als marketeer goed op in te spelen. Een voorbeeld:

Je wilt gevonden worden op “Digitale marketing”. Dat zal dus je ‘pillar content’ zijn: je uitgebreide tekst die alle aspecten van je topic bespreekt. Hierbij voorzie je nog een 8tal cluster content artikels, waarvan je met steeds hetzelfde long-tail keyword linkt naar de Pillar.

Bijvoorbeeld: “Wat is digitale marketing”, “Hoe begin ik met digitale marketing” 

Je linkt dan steeds met het keyword “Digitale marketing” naar de Pillar. De Pillar linkt op zijn beurt weer naar elk cluster content met het focus keyword van de cluster.

Op die manier hangen alle clusters samen aan de Pillar en krijgen we 1 groot en duidelijk geheel dat zodra 1 van de pagina’s beter scoort in Google, heel de topic cluster geboost wordt. En rank je daardoor beter in Google.

Gerelateerd: Traditionele linkbuilding is dood. Welkom TRUST-methode

Het draait uiteraard allemaal om de web crawlers van Google te helpen met connecties te leggen. Zodat jouw content beter gevonden wordt. Doordat je de juiste links legt van en naar de cluster content, zorg je voor een semantische relatie tussen de stukken content. Dit is waar het nieuwst Google Algoritme heel sterk op focust.

Klaar om aan de slag te gaan? Geweldig!

Maar voor je gaat.. wist je dat wij op zoek zijn naar een digitale marketing King or Queen?

Ook interessant: