augustus 25, 2021

Hoe wij onze kernwaarden intern en extern uitdragen: anticiperen

Bij Tunity nemen we onze interne cultuur heel serieus. Practice what you preach, they say. 

 

Ons archetype staat centraal aan de basis van alles wat we doen. Ons team? Dat is afgestemd op onze way of working met psychologische tests. En onze waarden? Die blijven altijd en overal in ons achterhoofd, intern en extern. Bij elke beslissing, elk project en elk toekomstplan.

 

Daarom verschijnt het ook in al onze presentaties. Onze klanten weten dat maar al te goed. En wij? Wij ook, want geen enkele interne team meeting begint zonder de vraag: “Wie kan me de vijf waarden van Tunity benoemen?” Het is dan ook niet meer dan logisch dat we die ein-de-lijk eens aan jullie voorstellen.

 

Hoewel transparantie er geen van is, vinden we het toch heel belangrijk om inzicht te geven in onze persoonlijkheid. We kunnen jullie er namelijk in geuren en kleuren over vertellen. Nog beter is om het te tonen. Dat doen we in deze reeks blogposts. Met concrete voorbeelden over hoe wij onze kernwaarden intern en extern uitdragen. Let’s hope you’ll love it. 

Figuren
Figuren

Anticiperen: vooruit met de geit

Anticiperen is vooruitlopen op een voorbereide regeling. Dat is wat Van Dale er alleszins over zegt. Wij bekijken het nog iets breder: beredeneerd inschatten wat er gaat komen en een uitkomst voorspellen.

 

Wij houden van voorspelbaarheid. Niet het soort voorspelbaarheid van saaie plannen en klassieke acties en reacties. Wel van het type waardoor je als onderneming weet waar jij je aan kan verwachten en zélfs vooruit kan lopen op de feiten, mét voldoende onderbouwing en onderzoek.

 

Ons team is getraind om tendensen te spotten al lang voordat ze alomtegenwoordig zijn. Onze strategen analyseren de markt en verwachte ontwikkelingen. Wij zorgen ervoor dat jij weet waar we mee bezig zijn én waar we naar toe gaan.

 

Strubbelingen, crisismomenten of opportuniteiten? Wij zorgen ervoor dat jij je hoofd er niet over hoeft te breken op het moment dat het eigenlijk al te laat is. We zorgen ervoor dat je tijdig kunt -jawel- anticiperen om de vruchten te plukken van je succes of mogelijke schade te beperken.

“It’s easier to ask forgiveness than to get permission”

GRACE HOPPER

Dit is hoe wij anticiperen

Celebrating Christmas in July

Je zou het niet zeggen, maar het is tijdens de zomermaanden al kerst op ons kantoor, zelfs wanneer het 30 °C is. Nee, de kerstboom blijft nog even weggeborgen, beloofd, maar onze klanten krijgen stuk voor stuk een kerstcampagne-meeting. Nee, wij brengen hen daar niet vooraf van op de hoogte. We vragen hen niet meteen naar een budget of ideeën die intern al leven. We gaan in eerste instantie zelf aan de slag met een leuke brainstorm.

 

We weten nu al dat het op 25 december Kerstmis is. Waarom zouden we nu dan niet al denken over een leuke campagne? We roepen ideeën, zo zot als het maar kan en vormen na een intensieve, creatieve sessie een compleet overzicht van haalbare en relevante campagnes die waardevol kunnen zijn voor de klant. Dat doen we nu, zodat we dit in het begin van het najaar kunnen voorstellen, zodat we ook tijdig kunnen starten aan de uitwerking ervan. Onze klant is blij! Wij zijn blij!

 

PURE VOORNEMENS, BY PURE WOOD DESIGN

Zo maakten we PURE Wood Design ook al eens blij. In 2020 kwamen we met het idee om eens iets terug te doen. Mascha, oprichtster van het meubelbedrijf, hoort altijd allerlei spannende en mooie verhalen van haar klanten. Gezinsuitbreiding, carrièreswitch, een hele nieuwe start op een onbekende plek. Allemaal momenten waarin de eetkamertafel een belangrijke rol speelt.

We kwamen met het idee om mensen hun verhaal te laten vertellen en hen daarvoor te belonen. Eén klant zou het volledige aankoopbedrag van een tafel terugwinnen. Zo gezegd, zo gedaan. We maakten een landingspagina, zette een e-mailcampagne op en gaven het de nodige boost op sociale media. De inschrijvingen stroomden binnen!

Het mooiste verhaal? Dat kwam van vzw De stilte omarmd.  De tafel van PURE Wood Design vormt bij deze vzw het kloppend hart van de organisatie. Er wordt aan verteld en geluisterd, gebrainstormd en gevoeld. Het pure voornemen? “Met alle vzw’s die werken rond sterrenkindjes samenzitten aan deze tafel, om zo te evolueren naar een gebundelde zorg waarbij iedereen schittert in zijn domein. De tafel die verenigt.“ Een voornemen waar ons hart warm van wordt.

Abort mission: COVID-19

Dat is natuurlijk een mooi verhaal. Maar ook minder mooie verhalen komen aan bod. Het is nogal voor de hand liggend: geen enkele gebeurtenis of trend had zoveel impact als de COVID-19-pandemie. Letterlijk de hele wereld lag een hele tijd op zijn kop. Voor onze klanten was dat niet anders.

 

We noemen onszelf geen reddende engel. Dat kunnen we in zo’n situatie jammer genoeg ook niet zijn. We noemen onszelf wel een helpende hand. Veel van onze klanten zagen hun winkel sluiten, hun angsten stijgen en hun klanten twijfelen. Nog voor de grote crisis echt toesloeg, hadden we voor de meeste klanten al een plan voorhanden.

 

Dit gaan we doen, en nog belangrijker: dit gaat we vooral niét doen. We zochten naar oplossingen voor problemen, groot en klein. Meer nog: we vonden nieuwe opportuniteiten en tactieken die zelfs nu nog gebruikt worden. Omdat het processen versnelt of gewoon erg goed in de smaak valt bij de klanten. Check!

 

STREET HEART BY TREEPACK

Het was een zware periode, die allereerste lockdown. Verboden om je woning te verlaten, tenzij voor noodzakelijke tripjes naar de supermarkt of je essentiële beroep. Geen sociale contacten, geen uitjes met je beste vrienden, geen bezoekjes aan de grootouders. S*cks! Samen met kunstenaarscollectief Treepack dachten we na over een unieke manier om toch in contact te komen met je geliefden.

Met ‘Street Heart’ verspreidden kunstenaars hartverwarmende coronaboodschappen op de ramen van huizen doorheen verschillende steden. De initiatiefnemers kregen op korte tijd meer dan 50 inzendingen binnen. Een peutertje dat een boodschap wou geven aan haar vriendinnetje, mensen die een trouw of baby wilden aankondigen of kleinkinderen die hun moeke echt heel erg misten.

 

Voorspelbaar genoeg? Wij doen het ook graag voor jou! Geloof ons maar: het zal je heel wat kopzorgen besparen. Jij hoeft niet meer te denken aan die speciale dagen, onverwachte strubbelingen of geplande transformaties. Dat doen wij wel voor jou. Starten, dat doen we met een goed gesprek. Kom je eens langs?

Vorige
Volgende