Samen maken we jouw marketing data inzichtelijk met Funnel

Data is belangrijk. Dat weten de meeste marketeers wel. Maar hoe krijg je nu de juiste inzichten uit die bergen data? Geen eenvoudige taak, en al zeker niet als deze data ook nog eens verspreid zit over verschillende bronnen. Daarom is Tunity nu officieel Solution partner van Funnel. Zo kunnen we jouw bedrijf helpen om een zicht te krijgen op de cijfers die voor jouw bedrijf het belangrijkste zijn.

Wat is Funnel?

Funnel is een software die het heel eenvoudig maakt om data te koppelen, te bewerken en door te sturen naar een dashboard. Waar dit normaal een hele hoop hulp van developers vraagt, kan je dit als marketeer in Funnel in een gebruiksvriendelijke interface helemaal zelf doen. Funnel staat ook heel hard op veiligheid en heeft dan ook de nodige certificaten voor dataveiligheid.

Hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen met Funnel

  1. Intake
    We gaan samen rond de tafel zitten om goed te begrijpen wat je nodig hebt. We maken een overzicht van de databronnen die nodig zijn en waarin we jouw data visualiseren.
  2. Je eigen data plan
    Op basis van de intake maken we een duidelijke oplijsting van welke cijfers, filters en andere functionaliteiten er nodig zijn. Je krijgt hier ook een duidelijk overzicht van de licentiekosten en de werkuren die hiervoor nodig zijn.
  3. Time to build
    Onze experten gaan aan de slag om jouw data tot leven te brengen in een overzichtelijk dashboard.
  4. Grondige onboarding
    We lopen samen door het opgeleverde dashboard en geven toelichting bij alle cijfers. Op dat moment kunnen er eventueel ook nog aanpassingen aan de lay-out of structuur gebeuren.
  5. Onderhoud (optioneel)
    Op regelmatige basis controleren we steekproefgewijs dat alles klopt. Eventueel kunnen we nog extra data toevoegen indien gewenst.

Case: van impressie tot offerte

Voor een klant die actief is in meerdere regio’s, verschillende soorten producten verkoopt en meerdere marketingacties per jaar uitvoert, hebben we een overzichtelijk dashboard ontwikkeld dat inzicht biedt in alle aspecten. Dit zorgde voor heel wat complexiteit om de data zo helder mogelijk weer te geven. Daarom werkten we met een gelaagde structuur in het dashboard.
Historisch overzicht

Inhoud: overzicht van het aantal offertes, brochures, acties, … van de voorbije jaren.

 

Inzichten:

  • Producttrends doorheen de jaren
  • Trends binnen de verschillende regio’s
  • Evolutie van de ROAS
Jaaroverzicht

Inhoud: gedetailleerd overzicht van de budgetten en conversies van dit jaar.

 

Inzichten:

  • Producttrends doorheen het jaar
  • High-level resultaten van de acties
Campagneoverzicht

Inhoud: overzicht van de campagnes. Van high-level tot detail.

 

Inzichten:

  • Prestaties van de kanalen
  • Beste advertenties
  • Algemene ROAS
  • Effectiviteit van verschillende producten

Waarom samenwerken met Tunity?

  • Ons team heeft heel wat ervaring in het stroomlijnen van marketingdata en het bouwen van dashboards.
  • We zijn een lokale marketingspeler met uitgebreide marketingkennis om de juiste context te geven bij de cijfers.
  • Haal meer waarde uit jouw data zodat je gefundeerde beslissingen kan nemen voor jouw bedrijf.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?