Wonen met karakter, kopen met karakter. Een motto waar PURE Wood Design maar al te graag z’n schouders onder zet. Het merk verkoopt handgemaakte meubelen, volledig op maat, in combinatie met gepast interieuradvies. Offline en via het favoriete kanaal van 2020: een online shop. 

De grootste uitdaging? Bezoekers overtuigen van de kwaliteit, de looks en het gevoel dat je koopt als je zo’n tafel in je winkelmandje zet. Dat kan alleen maar met een geoptimaliseerde webshop, gericht op één voornaam doel: conversies creëren en geld op de plank brengen, zodat de online shop zichzelf onderhoudt. 

DE NODEN

Een webshop op maat

Winkelbezoekers? Die had PURE Wood Design al. Een online business boomer: die ontbrak nog. Deels dan toch. Mascha en Hugo, bezielers van het merk, waren op zoek naar een manier om hun huidige webshop een ongekende groei te bezorgen. Ons antwoord? Het is tijd voor een nieuwe online winkel, met alles erop en eraan. Een shop die we zelf volledig onder onze controle hebben, vol flexibele oplossingen en een branding die helemaal aansluit op wat PURE Wood Design echt betekent. 

pure wood design tunity case
ONS TRAJECT

Digitale flexibiliteit met een sterke branding

Thuiskomen in stijl

Wat voor een merk als PURE Wood Design écht belangrijk is, is de look en feel. Net zoals wanneer je een fysiek winkelpunt bezoekt, wil je op een webshop direct een goed gevoel krijgen. Welk gevoel dat precies is? Echt gezellig thuiskomen op een plek op maat van mijn persoonlijkheid en stijl. Strak, maar wel met een subtiele vrouwelijke touch. Dat is geen toeval, want elk aspect van de nieuwe branding werd volledig afgestemd op de ideale klant. 

De gebruikte kleuren, vormen, fonts en foto’s spelen daarin een belangrijke rol, in combinatie met de juiste tone of voice en de collectie meubelen die PURE Wood Design aanbiedt. We kozen ervoor om voor eens en altijd afscheid te nemen van een neutrale zwart-witte stijl. Tijd voor verfijning en unieke looks, net zoals de collectie.

Modulair design

We zorgden dan ook voor een flexibel en volledig modulair geheel. Dat laat ons toe om snel nieuwe pagina’s toe te voegen of te optimaliseren. Campagnepagina’s, bijvoorbeeld, op basis van nieuwe trends en content die de bezoeker echt graag ziet.

Mensen komen naar PURE Wood Design voor advies en sfeer. Dat brengen we nu ook online.

Mascha Beekmans, oprichtster PURE Wood Design

Een mooi voorbeeld daarvan is het digitale lookbook. We staken het in een volledig nieuw jasje, in lijn met dezelfde herkenbare branding. Je kan het in principe een magazine noemen waarin we de interieurtrends van het moment in kaart brengen. Creatief en informatief, om potentiële klanten te inspireren en sneller over de streep te trekken. 

pure wood design tunity case

Instant social proof

Dat doen we ook met een stevige dosis social proof. Op de nieuwe webshop werd er voldoende plaats voorzien om direct en automatisch elke Instagram post te delen. Op dat platform leven reviews en interacties een eigen leven. Klanten delen hun interieur, geïnteresseerden stellen een vraag, en PURE Wood Design verkoopt. Deze content maakt van het merk een overduidelijke expert in ’t vak, en van de website een geautomatiseerd proces. 

Ambachtelijk bloggen

En om écht in interactie te treden met de gebruiker zetten we een blog op. Daar worden tips gedeeld, maar wordt ook een inzicht gegeven achter de schermen. Waarom het merk doet wat het doet, hoe de handgemaakte producten tot stand zijn gekomen, en waarom dat ‘Handmade in Belgium’ label nu zo belangrijk is in het hele verhaal. Opnieuw volledig modulair, met alle mogelijkheden om het product zo goed mogelijk voor te stellen. 

pure wood design tunity case
DE TOEKOMST

Gecontroleerde strategische groei

Je kan wel stellen dat de basis is gelegd. Die gebruiken we gretig in een doelgericht marketing plan, samen met een volledige strategische oefening die de nieuwe richting van het merk bepaalt. PURE Wood Design verovert de Belgische en de Duitse markt met nieuwe collecties en campagnes. Doordacht en met karakter. We zijn dus nog lang niet klaar met groeien. Integendeel: the best is yet to come.