RPA

RPA verhoogt de efficiëntie van jouw onderneming

Tijdverslindende of inefficiënte taken? RPA to the rescue!

Data zoeken, gegevens invoeren, sites afschuimen op zoek naar contactgegevens, …. Er zijn heel wat taken waar medewerkers een hekel aan hebben. Toevallig zijn dat ook net de taken waarmee diezelfde medewerkers iedere dag te kampen krijgen. Daardoor stapelt hun dagdagelijks werk op en kunnen ze hun echte meerwaarde niet tonen.

Ontdek hoe Robotic Process Automation (RPA) hen de ruimte geeft om zich te focussen op wat er écht toe doet.

RPA zorgt voor een efficiëntie-boost!

Toegegeven, de ‘R’ in RPA kan voor verwarring zorgen. Je hoeft namelijk niet meteen te denken aan de op hol geslagen robots uit I, Robot of Terminators die jouw onderneming  zullen overnemen. Daarnaast draait RPA ook niet rond grote transportbanden of gigantische machines die ervoor zorgen dat de jobs van jouw medewerkers in het gedrang komen.

Integendeel, dankzij RPA worden inefficiënte menselijke handelingen op een technologische en efficiënte manier uitgevoerd. RPA zorgt er dus voor dat jouw medewerkers opnieuw de ruimte krijgen om zich te focussen op taken die het verschil maken.

Er zijn heel wat menselijke handelingen die door RPA-processen uitgevoerd kunnen worden. Enkele voorbeelden:

  • Veelgestelde vragen of problemen die jouw customer care dienst vaak behandelt kunnen overgenomen worden door chatbots.
  • Een nieuwe medewerker wegwijs maken in jouw bedrijf? Dan is een digitale onboarding de way to go.
  • Orders opvolgen kan gemakkelijk én foutloos gebeuren in een digitale omgeving.
  • Urenlang zoeken naar contactgegevens is voorgoed verleden tijd dankzij web scraping.

En deze voorbeelden zijn nog maar het begin van alle mogelijkheden. Er zijn namelijk meer dan honderden manieren waarop RPA het verschil kan maken.

RPA

5 Redenen om te kiezen voor RPA

Als er honderden manieren zijn waarop RPA het verschil kan maken, zijn er zeker duizenden voordelen die RPA met zich meebrengt. Toch zijn er 5 voordelen die voor bijna iedere onderneming van toepassing zijn. Wij sommen ze even voor jou op:

  • Stijgende efficiëntie
    In een hedendaagse onderneming draait alles rond efficiëntie. Dankzij RPA maak jij komaf met kleine inefficiënties en laat je herhalend of vervelende werk voorgoed verdwijnen. Dat geeft jouw medewerkers én je onderneming een efficiëntie-boost.
  • Sneller, sneller, sneller
    Klanten hebben meteen een pasklare oplossing, jij hebt meteen de data die je nodig hebt, nieuwe medewerkers zijn meteen op kruissnelheid, … kortom: RPA zorgt voor een stevige tijdswinst in jouw bedrijf. Jouw oplossing kan namelijk 24/7 actief blijven én meerdere taken tegelijkertijd uitvoeren.
  • Tevreden klanten…
    Klanten die op een efficiënte en snelle manier geholpen worden zijn doorgaans ook tevreden klanten. Zij kunnen namelijk genieten van een perfecte dienstverlening of kregen het antwoord dat ze nodig hadden. Daar kan je als klant toch alleen maar blij van worden?
  • … en tevreden medewerkers
    Een tevreden klant is één ding, een tevreden medewerker is er zeker drie. Wanneer medewerkers afscheid kunnen nemen van hun tijdrovende taken, zullen ze zich een pak beter voelen dan ooit tevoren.
  • Een kostenefficiënte oplossing
    Wanneer je de prijzen van onze RPA-oplossingen vergelijkt met ERP-integraties of custom-made softwarepakketten, verschijnt er gegarandeerd een glimlach op je gezicht. RPA is namelijk pakken goedkoper dan je initieel zou denken.


Daarnaast hanteert Tunity een unieke, kostenbesparende aanpak. We hebben verschillende kant-en-klare RPA-modules gemaakt die we enkel moeten optimaliseren op basis van jouw noden. Van een besparende en efficiënte RPA-oplossing gesproken.

Tunity kent de valkuilen van RPA

Stel je voor: je hebt maanden afgeteld naar een oplossing die jouw leven een pak makkelijker zal maken. Dure consultants en slimme developers hebben er hun tanden op stukgebeten. En dan… blijkt dat die oplossing voor meer problemen zorgt dan het initiële probleem.

Het bovenstaande scenario komt jammer genoeg maar al te vaak voor bij RPA-automatisaties. Daarom hebben we bij Tunity een feilloze strategie uitgetekend die gegarandeerd zorgt voor succes.

Ieder RPA-traject begint namelijk vanuit een doordachte digitale transformatie of een sterke digitale strategie. We gaan op zoek naar de oplossingen die jouw onderneming, klanten en medewerkers nodig hebben. Die oplossingen bundelen we in een customer centric strategie die als leidraad voor jouw automatisatie dient.

Pas daarna beginnen we met de implementatie van RPA. Succes gegarandeerd!

Heeft RPA een meerwaarde voor jouw onderneming?

Ontdek het dankzij een digitale audit