Sociaal Viraal in één maand: minimum input, maximaal effect. Dit is Blueberry Fields.

Viraal gaan met blueberries? Wij deden het.
Blog > Tunity > Sociaal Viraal in één maand: minimum input, maximaal effect. Dit is Blueberry Fields.

Wie had ooit gedacht dat blueberries viraal konden gaan? Wij! Familiebedrijf Blueberry Fields ging een tijdje geleden op zoek naar wat saus om hun verhaal nog krachtiger te maken. ‘t is te zeggen, om hun verhaal te delen. Want de ambachtelijke blueberry professionals hebben een sterk concept, maar vochten nog met een manier om op korte termijn een boost in bekendheid te genereren. En toen kwamen wij in ‘t spel. 

Wij ontwikkelden een virale campagne met maximale ROI, en slaagden er zo in om het merk te laten stijgen naar ongekende hoogtes. Hoe we dat deden? Lees verder!

Let’s get social: wanneer blueberries viraal gaan.

Een idee hoeft niet gecompliceerd te zijn om te slagen. Het is meestal een kwestie van de juiste vragen te stellen. Vaak ligt de sleutel daar waar je passie zit. We gingen dan ook op zoek naar wat Blueberry fields écht wou vertellen. Die boodschap was duidelijk: “bewustzijn creëren over gezondheid, en hoe ons eigen blauwe goud hier een rol in speelt.” En hoe die insteek beter vertalen dan het gewoon te laten beleven? 

Daarom organiseerden we een gerichte wedstrijd, waar elke blueberry fan een mooie prijs mee in de wacht kon slepen: een Vespa rondrit voor twee in een prachtig stukje natuur in Limburg, gecombineerd met een heerlijk gezonde lunch op de velden van Blueberry Fields. Lekker!

 

De kracht van het netwerk: honderden geëngageerde fans

Wat die wedstrijd allemaal inhield? We koppelden een geautomatiseerde chatbot op Facebook aan een landingspagina, waar we elke bezoeker overtuigden van ons doel, én een paar leuke opdrachten om zoveel mogelijk punten te verzamelen. Let’s go!

`Via een targeted e-mailcampagne en naar bestaande klanten en fans in combinatie met een organic social media post zetten we een eerste groeispurt in. ‘Vertel ons jouw favoriete gezonde gerecht, en volg onze verdere instructies op via Messenger.’ Comments, likes, shares, reviews, … Allemaal van de partij. Die eerste post werd maar liefst 426 keer gedeeld, kreeg 640 fijne reacties en meer dan 1100 likes! Door onze reminder e-mails en de kracht van het netwerk bleef de bal aan ‘t rollen. Hoe dat er precies uitziet? 

Om elke deelname correct op te volgen lieten we elke deelnemer zich inschrijven op de landingspagina. En niet onbelangrijk, meteen ook de plek waar ze hun score  nauwkeurig konden opvolgen, én ontdekten wat ze nog meer konden doen om die prijs te bemachtigen. 

Minimum input, maximale groeispurts: +561% pagina reach

En of we geslaagd zijn in ons opzet. Met maar liefst 1357 deelnemers op slechts één maand tijd zijn we méér dan gelukkig. De landingspagina lokte 5862, en converteerde dus 23% van de geïnteresseerden. 594 blueberry fans ontdekten het proces via de chatbot. Een mooie groep geëngageerde gebruikers! Ook op social media had dat het nodige effect.

  • Toename in het Facebook bereik van 561%
  • Boost in Facebook vind-ik-leuks van 190%
  • Enorme stijging in Facebook betrokkenheid van 347% 
  • Meer dan 400 extra volgers op Instagram 
  • 50 nieuwe check-ins bij Blueberry Fields op één week

En om de campagne extra kracht bij te zetten zorgden we tussentijds voor de nodige awareness. Met een fotoshoot ter plaatse en een aangepast social media plan. Plaatjes van de lekkerste blueberry lunches op het veld, sfeerbeelden van een winkel vol ambachtelijke producten, en de kracht van de mooie natuur van het domein. What’s not to like? 

Allemaal mooi, dat zeker. Maar dat wordt nóg mooier als je weet dat we ons mediabudget grondig konden beperken. Door de intensiteit van social sharing bleef dat bedrag balanceren op slechts €1000. Minimum input, maximale output. Dat is waar wij naar streven. Zo behaalde Blueberry Fields een prachtige return on investment! En dan hebben we het nog niet gehad over de nieuw gegenereerde inkomsten, online en offline. 

tunity klant case blueberry fields

De toekomst door een blauwe bril 

Dat kan niet anders dan de start zijn van een paar mooie plannen. We werken aan  nieuwe brand awareness campagnes, en pakken de efficiëntie van de webshop aan met doorgedreven marketingacties die écht werken. Zo streven we samen naar een toekomst die er blauwkleurig uit ziet. Want geeft maar toe, dat klinkt toch écht goed? 

 

Similar Posts