Leadgeneratie, dat is uiteindelijk wat je als bedrijf écht wil organiseren (liefst zelfs automatiseren)

 

Bij leadgeneratie is het de bedoeling dat potentiële klanten (leads) bij jouw merk of bedrijf uitkomen, wanneer zij op zoek zijn naar een oplossing voor hun problemen, noden of behoeften. Dat proces kan snel en effectief, maar ook gestructureerd en efficiënt. Hoe wij leads genereren voor jouw concurrenten ontdek je hier.

 

Neem inbound marketing als basis voor je leadgeneratie

 

Door inbound marketing aan leadgeneratie te koppelen, gaan we potentiële klanten verleiden om tot bij jou te komen. Je leert hen kennen, je komt te weten waar ze zich bevinden op het web en gaat met hen in gesprek – maar dan op hun eigen voorwaarden. 

 

Denk in termen van de prospect écht vooruit te helpen. Zorg voor een meerwaarde. Geven en nemen. Het idee is dat het creëren van content zoals whitepapers, infographics, eBooks en blogposts verspreid over verschillende social media-profielen ervoor zullen zorgen dat je klanten de weg naar jouw merk vinden. Door al deze subtiele marketing acties worden ze binnengetrokken, met al hun bijhorende noden en pijnpunten – in plaats van de traditionele ‘outbound’ marketing zoals advertenties en spam e-mails die je naar je kopers stuurt.

 

Stuur je brand awareness de hoogte in

 

De gouden formule die gegarandeerd waardevolle leads oplevert, wil iedereen ontdekken. Hiervoor moet je terug gaan naar de kern van je marketing, waar het allemaal mee begint: zichtbaarheid, herkenbaarheid, brand awareness.

Is je bedrijf nog een stille speler? Dan is het aangewezen om eerst een knaller van formaat te worden! Ga van bedrijf naar een herkenbaar, gewaardeerd merk. Het is de mond-tot-mondreclame, online én offline die aan het rollen moet gaan. Zodra je omringd bent door lovende, mooie woorden, sta je sowieso een grote stap voor op de concurrentie!

  • Start met een doelgerichte social media strategie
  • Koppel je content en acties aan de resultaten van een grondig onderzoek
  • Post regelmatig, tot dagelijks! Jawel, dat werkt!
  • Gebruik een content mix van bv. realisaties, onafhankelijke productinformatie, up-to-date kennis van marktevoluties en testimonials
  • Trek een duidelijke tone of voice door, toon het karakter en de cultuur van je bedrijf
  • Denk aan SEO optimalisaties om prospects goed te laten landen
  • Zorg ook voor offline versterking en ondersteuning (events, banners, fotoshoots, enzovoort)
 

Wil je hierin slagen, dan moet je gaan voor die boost in likes en interactiviteit! Het is via die weg dat een nieuwe social community wordt geboren. En nog beter, dat deze straks dan ook een eigen leven gaat leiden. Want, met een enorme achterban van tevreden klanten worden ervaringen volop gedeeld met nieuwe potentiële klanten. Win-win-win!

 

Zorg voor een geoptimaliseerde omnichannel funnel

 

Al wat je van hierboven hebt klaargestoomd, maakt dat je straks een omnichannel marketing funnel hebt die werkt. Leadgeneratie campagnes worden gevormd door content om van te smullen! De waarom is heel eenvoudig: Hoe relevanter de informatie is die je aanbiedt, hoe sneller je doelgroep jouw oplossingen, producten of diensten gaat vinden. 

Het is hier ook heel belangrijk dat je een adviserende rol opneemt. Je wil tenslotte ook vertrouwen opwekken en laten zien dat jullie “the right man for the job” zijn.

Hoe wij die channel naar een nog hoger level tillen, is via artificial intelligence. AI-tools kennen voor onze SEO & SEA experten geen geheimen meer. Onze experts & machines komen samen tot een erg doorgronde analyse van het zoekgedrag, waardoor we telkens opnieuw cruciale vragen ontdekken die de consument zich stelt zoals:

  • Hoe lang duurt het vooraleer ik mijn productaankoop terugverdien?
  • Welk type van dit product past bij mij?
  • Welke vorm werkt voor mij het beste?
  • Enzovoort
 
Meer weten over hoe je nu concreet zo’n omnichannel marketing funnel opzet? Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.
 

Brainstorm en grijp kansen met nieuwe leadgeneratie ideeën

 

Er zijn ontelbare manieren om leads te genereren. Meer dan ooit moet je vandaag creatief zijn om hier het verschil in te maken! Start telkens vanuit je doelgroep: Wat willen zij bereiken? Wat willen zij te weten komen? Wat zijn hun pijnen en wat zijn hun dromen?

Hieronder enkele zeer effectieve voorbeelden die we opzetten (én werken) voor onze klanten:

  • Resultaatgerichte configurators en handige calculators 
  • Belevenisvolle inspiratiegidsen en benieuwd makende inkijkexemplaren
  • Competitieve quizzen en slimme datavergarende enquêtes
  • Strategische leadgen advertenties en nurturing e-mailfunnel
  • In-app ads en call campagnes

Waag je kans en ontdek wat werkt voor jouw bedrijf, of beter nog: Laat je bijstaan door experten die je hierin ontzorgen, bespaar tijd en blijf bij je core-business.

 

Maak de sprong naar gealigneerde smarketing teams

 

Het wordt zo vaak benoemd, maar tot op vandaag, zo weinig gedaan! Durf sales en marketing eens goed bij elkaar te zetten. Herschrijf bestaande sales pitchen en herwerk interne communicatie op zo’n manier dat je salesteam nog sneller gaat converteren. Van calls en zooms, tot e-mail correspondentie.

 

Zo kan een lead die helemaal nog niet klaar is om te kopen of een contract te tekenen, door sales teruggeduwd worden naar marketing, die een bijkomende lead nurturing kan opzetten. Is er een grote instroom van zwakke leads, dan kan het salesteam samen met de marketingmensen uitzoeken waar de strategie kan bijgestuurd worden.

 

Conclusie: Meer dan leads alleen

 

Als je leadgeneratie op deze manier gaat aanpakken, beloven we je niet alleen meer en kwalitatievere leads, maar ook:

  • Buyer persona’s die goed op elkaar zijn afgestemd
  • De meest relevante en efficiënte content
  • Een oneerlijk voordeel tov je concurrentie
  • Ongetwijfeld meer tevreden klanten
  • Last, but definitely not least: Meer inkomsten

Wij bij Tunity maken het onze missie om bij elk van onze klanten een strategische voet in het verhaal te zetten en mee te werken aan een uniek smarketing verhaal. Team Tunity als marketing experten in een gealigneerde samenwerking met volledige sales teams. Zo worden we meer dan regelmatig opgenomen in WhatsApp groepen van sales. 

Smarketing is voor ons de grootst mogelijke onderscheiding in deze zwaar competitieve markt. Je tilt hiermee ‘klassieke’ leadgeneratie tot een hoger level omdat je gaat van beter gekwalificeerde leads, tot tevreden klanten!