Marketing en sales, twee cruciale elementen voor het succes van je bedrijf. Bij Tunity weten we als geen ander dat de vlekkeloze samenwerking tussen beide elementen nog belangrijker is. Dat heeft alles te maken met ‘smarketing’.
Â
Smarketing is de alignment van de processen tussen je sales en marketing teams door directe en frequente communicatie, gemeenschappelijke doelstellingen en afspraken over een gedeelde verantwoordelijkheid over de kwaliteit en closing van leads.
Â
Dat is belangrijker dan ooit. De afgelopen tien jaar is de consument sterker veranderd dan in de 100 jaar daarvoor. De koper heeft de touwtjes in handen. Hij is opgeleid, kritisch en berust op het verkrijgen van het maximaal voordeel.
Â
Om je klant te begrijpen moeten beide teams in de eerste plaats elkaar begrijpen. Bestaat er enige onduidelijkheid over doelen of processen? Of leven er onrealistische verwachtingen over elkaar? Dan strooit dat roet in het eten. Smarketing veegt alle excuses van tafel. Door gezamenlijke targets te stellen zijn beide teams verantwoordelijk voor de resultaten. Dat creëert duidelijkheid, een sterker samenhorigheidsgevoel én respect. En raad eens? Dat levert je bedrijf alleen maar voordelen op.
Â
Sales en marketing: het zijn twee aparte takken die vaak met elkaar geassocieerd of zelfs door elkaar gebruikt worden. Ze hangen dan wel nauw samen, maar als ze perfect gestroomlijnd zijn, vormen ze de perfecte klantenmachine: smarketing.
Wij helpen je bij de creatie van een perfecte smarketing strategie. Dat betekent: het bouwen van een eenduidige customer journey die het volledige proces doorloopt, van onbekende tot lead, klant en ambassadeur. We vatten alles samen in een duidelijke funnel waar prospects omgetoverd worden tot marketing qualified leads die op hun beurt gevoed worden tot sales qualified leads. We maken van twee systemen één geheel.
Â
Smarketing gaat erover de (potentiële) klant te geven wat hij op dat moment nodig heeft. Het is daarom van cruciaal belang om te weten in welk deel van de funnel de persoon zich op dat moment bevindt, én dat sales en marketing twee handen op één buik zijn.
Wij gingen op onderzoek uit en ontdekten dat een gerichte smarketing strategie enorm veel voordelen heeft. Dat merken we op de werkvloer, maar zien we ook terug in de cijfers. Sales en marketing alignment heeft een enorme impact op het succes van je onderneming. Zo heeft het niet alleen een positief effect op pure lead closing, maar ook op je omzet en klantretentie.
effectiever in het closen van leads
snellere groei in omzet
meer marketing gerelateerde omzet
hogere rate in klantretentie
Leads hebben nu interesse in jouw product of dienst, dus moet het smarketingdepartement ook nu in actie schieten. Neem je pas een week na het invullen van een formulier contact met mensen op? Dan kan dit fataal zijn. Hoe sneller leads gecontacteerd worden, hoe hoger de kans is om deals te sluiten. Daarom is het o zo belangrijk dat marketing en sales fuseren tot smarketing!
Visualisatie
We visualiseren de funnel van je binnenkomende leads en de fase waarin ze zich momenteel bevinden. Een clean dashboard geeft zoveel voldoening!
Sales script
Samen werken we aan een sterk sales script in lijn met jouw bedrijfsstrategie dat je prospects overtuigt. We optimaliseren ook bestaande flows.
Snelle opvolging
Opvolgen is cruciaal! Daarom is het belangrijk dat je jouw leads contacteert binnen de 24 uur. Geen reactie? Meermaals opvolgen is de boodschap.
Meteen naar je CRM
Natuurlijk heb je altijd toegang tot alle leads. Meer nog: we zorgen ervoor dat ze naar je eigen CRM en/of kalender worden weggeschreven. Indien nodig bouwen we zelfs een integrator.
Data delen
Meten is weten! Het is enorm belangrijk om feedback te delen. We houden samen status meetings om de deal conversie en hit rate te optimaliseren.
Starten met smarketing?
Contacteer ons
We gebruiken cookies op onze website om jou de meest relevante ervaring te bieden en persoonlijke advertenties te voorzien door je voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "accepteer alle" te klikken, stem je in met het gebruik van alle cookies. Je kunt echter ook naar "Instellingen" gaan om gecontroleerde toestemming te geven.