maart 18, 2021

Een nieuwe kick-ass webshop voor upcoming streetwear merk Leveld

Leveld is een Belgisch, upcoming streetwearmerk voor actieve mannen en vrouwen. De casual stukken zijn niet alleen ideaal om in te sporten, maar kunnen ook makkelijk gecombineerd worden met accessoires om je eigen, unieke citylook te creëren. De missie van Leveld? Jou dat zelfvertrouwen geven waarmee je de wereld kan laten zien wie je bent.

Het enige probleem? De oude webshop converteerde niet. De bestellingen bleven uit en toen kwam Tunity in het spel. Met een uitgebreide strategie en een vernieuwde webshop bewandelen we een nieuw pad met Leveld.

Modellen streetwear merk Leveld
Modellen streetwear merk Leveld

Plan van aanpak voor Leveld

Beginnen doe je bij het begin. Daarom zijn we bij Tunity gestart met een weloverwogen bedrijfsstrategie voor Leveld. Naast de tone of voiceposition matrix en merkpersoonlijkheid brengen we nog heel wat zaken in kaart. Zo bepalen we een duidelijke richting voor Leveld, weten we hoe we eindklanten moeten engageren en behouden en hebben we een duidelijke visie, richting en plan voor de toekomst.

First things first: de webshop

De user experience (UX) en de technische elementen van de oude webshop waren niet optimaal en moesten duidelijk verbeterd worden. Tijd voor een nieuwe online webshop, met alles erop en eraan. Een shop met een branding die helemaal past bij de waarden van Leveld. We gingen meteen aan de slag!

 

De look en feel van een website is zo belangrijk voor een merk als Leveld. Streetwear is namelijk een cultuur, een manier van leven, een expressie van individuen vanuit de kleding die ze dragen.

 

Zelfzeker, positief en uniek. Dat zijn enkele van de waarden die de webshop moet uitstralen. De kleuren, vormen, fonts en foto’s die we gebruiken, spelen daarin een belangrijke rol, in combinatie met de juiste tone of voice.

 

Een geslaagde look, toch?

Met focus op community

Op de nieuwe website maakten we plaats voor een blogpagina. Op de blogpagina zullen we maandelijks de laatste nieuwtjes van de streetwearcultuur posten. De ideale manier om de community te voeden en ervoor te zorgen dat Leveld als merk top of mind blijft.

 

Denk aan:

  • Upcoming trends in streetstyle
  • Streetwear fashion
  • Muziekcultuur

Sociale media: niet meer weg te denken

Met een succesvolle Instagram-pagina en/of Facebook-pagina heb je als merk een stapje voor. Dat weten we bij Tunity maar al te goed! En gelukkig beseffen ze dat ook bij Leveld.

 

Daarom voeden we de fans van Leveld ook daar. Met Instagram-stories, coole productvideos, professionele foto’s, quotes… creëren we een sterke fanbase in deze -toch wel niche- cultuur.

De toekomst

THE ROAD TO SUCCESS IS ALWAYS UNDER CONSTRUCTION

Optimaliseren, optimaliseren en nog eens optimaliseren. We blijven nieuwe manieren zoeken om de niche doelgroep te bereiken. En daarbij houden we steeds het belangrijkste doel van Leveld in ons achterhoofd: converteren.

 

Your time is limited, don’t waste it… Get ready to level up!

Vorige
Volgende