augustus 1, 2018

10 redenen waarom klanten kiezen voor Tunity als digitale partner

We kijken verder dan vandaag, of morgen. We kijken proactief naar de klant en zijn veranderende noden.

Hoe we dit doen? Wij zijn Tunity. Het zit in onze naam. Het zit in ons DNA. We stemmen onze marktinzichten af op de klant.

 

Onze magie ontdek je in 10 koppen en wat regels. Of we ons hierin onderscheiden van de concurrent? Neen. We voeren geen stuntwerk uit, maar we hanteren wel een customer-first approach.

kleurrijk design
kleurrijk design

1. We luisteren, maar volgen niet

Eigenlijk hebben we het niet zo voor klantenbriefings. We luisteren wel aandachtig naar de klant, maar doen nooit helemaal wat ze zeggen. Tenzij ze datagedreven marktinzichten hebben, dan zijn we een en al oor.

 

We gaan liever proactief op zoek naar het knelpunt bij de klant. Waarom Facebook gebruiken als Instagram zich beter tot de communicatie leent? Waarom extern communiceren als er intern van alles spaak loopt?

 

We hanteren een customer-first approach die resultaatgedreven is. Een organisatie is meestal bezig met de dagelijkse werking en ziet bepaalde details die in de markt gebeuren niet. Wij zorgen voor een waterdichte strategie en digitale ervaringen die de eindklant inspireren en activeren.

2. We kennen de klant in één oogopslag

We zijn mee met de markt en voelen wat de eindklant wil. Noem het een zesde zintuig, ontwikkeld doorheen de jaren. Noem het ervaring verzameld in een bibliotheek met modellen, tools, algoritmen, methodes en processen. Allemaal uitleenbaar om het gedrag van de eindklant op verschillende parameters te analyseren. We gieten alles samen in een customer journey met constante focus op Return On Investment (ROI).

 

Wij kennen jouw eindklant en toetsen alle facetten van je onderneming af om die future-proof te maken, zodat je de gewenste klanten kan blijven aantrekken en behouden. We denken dus extern en kijken intern wat beter kan. In tegenstelling tot stuggere organisaties, die denken vanuit het interne, maar kijken naar het externe.

 

We denken extern en kijken wat intern beter kan.

3. We volgen niet, maar worden gevolgd

We halen geen briefing op bij klanten. We doen niet zomaar wat ons opgedragen wordt. Maakt dit het moeilijk navolgbaar wat we precies wel doen? Neen. We brengen voldoende inzichten en een proactieve houding. We anticiperen op de markt en bepalen hoe de klant zich het best kan positioneren.

 

Om die positionering te bereiken, hanteren we onze eigen methodes op een transparante wijze. We informeren onze klant wekelijks over wat we doen. Het is ons doel alle zorgen voor de klant weg te nemen. Ze weten waarmee we bezig zijn en hoeven zich er geen vragen bij te stellen.

 

Het is ons doel om alle zorgen van de klant weg te nemen.

4. We doen niet aan marketing

Marketing gaat over een brug bouwen tussen productie en consumptie. Wij voorzien een brug tussen de klant en een punt in de toekomst. We stellen cruciale doelstellingen op die we met de organisatie willen bereiken. We zetten die doelstellingen om in exacte cijfers: KPI’s. Het behalen van die cijfers brengt de organisatie een stap dichter bij dat punt in de toekomst.

 

Hiervoor komen we altijd strategisch binnen. Het heeft geen zin om de marketingkraan open te trekken, als je organisatie op gebied van productie en facturatie niet op punt staat. Het heeft geen zin om een website te bouwen als je een landingspagina nodig hebt.

 

We kunnen het maar niet genoeg herhalen: KPI’s zijn belangrijk. Eerst intern kijken wat beter kan om vervolgens extern doelen te bereiken. Verschillende variabelen kunnen in KPI’s vertaald worden. Of het nu 15 nieuwe personeelsleden zijn, 10.000 extra gebruikers in je community of 1 miljoen euro extra omzet. Een KPI dient gedefinieerd en gehaald te worden. Pas dan is er sprake van positionering.

5. We zijn in verandering

Klopt. We zijn altijd in verandering. We monitoren de markt op constante basis om verschuivingen te ontdekken in alle sectoren. Doet er zich een verschuiving voor? Wij schuiven mee. Dat klinkt misschien vreemd in andermans oren, maar eigenlijk willen we zeggen dat we flexibel zijn en meegaan met de digitaal transformerende markt.

 

We werken niet met vastgeroeste stramienen. We nemen waar wat werkt en passen ons daaraan aan. Zo kunnen we optimaliseren wat nog niet werkt bij onszelf of bij anderen. We gaan mee met de stroom en voelen waar het schoentje wringt. We voelen aan welke noden er binnen en buiten de organisatie zijn. Dat is de reden waarom Tunity ook eigen producten bouwt. Of het nu een internationaal coachingplatform is of de grootste mountainbikecommunity van België. Ze helpen noden te beantwoorden en organisaties te doen groeien.

6. We delen de eigenschappen van een elastiekje

Een elastiek houdt de dingen samen en is rekbaar. Wij houden klant en bedrijf bij elkaar en rekken mee met een veranderende markt. We werken hiervoor op dynamische locaties die onze A+-profielen inspireren.

 

Onze teams zijn elastisch en zetten zich in op case studies en best practices. Het verruimt hun kennis om het beste uit de beschikbare tools te halen. Practice what you preach is ons credo. Vertel een klant niet wat ze moeten doen, als je het zelf intern niet doet.

 

Practice what you preach.

 

Doordat we mee zijn met de markt werken we in een versnelling. Een snellere verwezenlijking van de KPI’s zorgt voor budgettaire voordelen. Een snellere service met een performance-driven aanpak, dat is toch wat elke organisatie wil?

7. We geven niet om budgetten

We investeren in onze klant en kiezen voor langdurige samenwerkingen. Budget is hierbij niet de sleutel. De sleutel is customer-centric ervaringen creëren. Of dat nu voor multinationals, KMO’s, scale-ups of start-ups is. Het zijn de ervaringen van de eindklant die budgetten gaan genereren.

 

Doorheen de jaren hebben we systemen opgezet voor start-ups, die vroeger enkel bestemd waren voor grote multinationals. Op die manier boosten wij de markt. We maken ondernemingen aantrekkelijk, houden multinationals jong en dynamisch en maken start-ups gestructureerd en doeltreffend.

 

Ondertussen groeit Tunity ook door samenwerkingen en ervaringen. Dat is toch een win-winsituatie? Vandaar, het gaat niet om geld. Het gaat om ervaring, performance en KPI’s behalen. Op die manier is er echt sprake van ROI.

8. We gaan voor concurrentie

Werken voor een klant in een specifieke sector betekent ook dat we niet voor hun concurrenten werken. Wij hanteren methodes en werkende modellen die eindklanten aantrekken. Dat zou niet optimaal lukken om voor 2 identieke aanbieders te doen, tenzij ze geografisch gelimiteerd zijn. Het zou leiden tot een markt zonder concurrentie. Not done! Hoe transformeren als men niet van elkaar kan leren?

9. We vervallen in clichés

Meten is weten. Het is misschien een cliché, maar het is en blijft essentieel. Uiteraard moet je als bedrijf weten wat je meet. Een doelstelling moet relevant zijn en je dient het te benchmarken met huidige verschuivingen in de markt. Als je goed scoort tegenover je concurrenten en industrie, op gedefinieerde meetpunten die directe impact hebben op je eindklant, ben je als bedrijf goed bezig!

 

Bij Tunity creëren we per klant een dashboard op maat, dat ons constant in staat stelt de status op te volgen van onze inspanningen!

 

Bij Tunity creëren we een dashboard op maat.

10. We zijn visionairs

We durven te zeggen én te zien hoe een bedrijf ervoor staat. We durven met onze vuist op tafel te kloppen. Onze beslissingen zijn louter gebaseerd op het behalen van harde resultaten die meetbaar én navolgbaar zijn. CEO’s, ondernemers en managers houden van Tunity omwille van die aanpak. Ze voelen zich op professioneel vlak begrepen en zonder zorgen. Wij zijn de skilled workforce die op een transparante wijze resultaat boekt.

 

We gaan voor het doorbreken van gewoontes die in de toekomst belemmerend werken. We gaan geen elke challenge uit de weg!

Vorige
Volgende