10 redenen waarom klanten kiezen voor Tunity als digitale partner

Blog > Tunity > 10 redenen waarom klanten kiezen voor Tunity als digitale partner

We kijken verder dan vandaag, of morgen. We kijken proactief naar de klant en zijn veranderende noden. Hoe we dit doen? Wij zijn Tunity. Het zit in onze naam, het zit in ons DNA. We stemmen onze marktinzichten af op de klant.

Onze magie ontdek je in 10 koppen en wat regels. Of we ons hierin onderscheiden van de concurrent? Neen. We voeren geen stuntwerk uit, maar we hanteren wel een customer-first approach.

1. We luisteren maar volgen niet

Eigenlijk hebben we het niet zo voor klant briefings. We luisteren wel aandachtig naar de klant, maar doen nooit helemaal wat ze zeggen. Tenzij ze data-gedreven marktinzichten hebben, dan zijn we één en al oor.

We gaan liever proactief op zoek naar het knelpunt bij de klant. Waarom Facebook gebruiken als Instagram zich beter tot de communicatie leent? Waarom extern communiceren als er intern vanalles spaak loopt?

We hanteren een customer-first approach die resultaat-gedreven is. Een organisatie is meestal bezig met de day-to-day werking en ziet bepaalde details niet die in de markt gebeuren. Wij zorgen voor een waterdichte strategie en digitale ervaringen die de eindklant inspireren en activeren.

2. We kennen de klant in één oogopslag

We zijn mee met de markt en voelen wat de eindklant wil. Noem het een zesde zintuig, ontwikkeld doorheen de jaren. Noem het ervaring verzameld in een bibliotheek met modellen, tools, algoritmen, methodes en processen. Allemaal uitleenbaar om het gedrag van de eindklant op verschillende parameters te analyseren. We gieten alles samen in een Customer Journey met constante focus op ROI (Return-On-Investment).

Wij kennen jouw eindklant en toetsen alle facetten van je onderneming af om die future-proof te maken. Zodanig dat je de gewenste klanten kunt blijven aantrekken en behouden. We denken dus extern en kijken intern wat beter kan. In tegenstelling tot stuggere organisaties, die denken vanuit het interne, naar het externe.

We denken extern en kijken wat intern beter kan

3. We volgen niet maar worden gevolgd

We halen geen briefing op bij klanten. We doen niet zomaar wat ons wordt opgedragen. Maakt dit het moeilijk navolgbaar wat we precies wel doen? Neen. We brengen voldoende inzichten en een proactieve houding. We anticiperen op de markt en bepalen hoe de klant zich het best kan positioneren.

Om die positionering te bereiken, hanteren we onze eigen methodes op een transparante wijze. We informeren onze klant wekelijks over wat we doen. Het is ons doel de klant voor 100% te ontzorgen. Ze weten waarmee we bezig zijn en hoeven zich er geen vragen bij te stellen.

Het is ons doel de klant voor 100% te ontzorgen

4. We doen niet aan marketing

Marketing gaat over een brug bouwen tussen productie en consumptie. Wij voorzien een brug tussen de klant en een punt in de toekomst. We stellen cruciale doelstellingen op die we met de organisatie willen bereiken. We zetten deze doelstellingen om in exacte cijfers: KPI’s of Key-Performance-Indicators. Het behalen van deze cijfers brengt de organisatie een stap dichter bij dat punt in de toekomst.

Hiervoor komen we altijd strategisch binnen. Het heeft geen zin om de marketingkraan open te trekken, als je organisatie op gebied van productie en facturatie niet op punt staat. Het heeft geen zin om een website te bouwen als je een landingspagina nodig hebt.

We kunnen het maar niet genoeg herhalen. KPI’s zijn belangrijk. Eerst intern kijken wat beter kan om extern doelen te bereiken. Verschillende variabelen kunnen in KPI’s vertaald worden. Of het nu 15 nieuwe personeelsleden zijn, 10000 extra gebruikers in je community of 1 miljoen euro extra omzet. Een KPI dient te worden gedefinieerd en gehaald te worden. Pas dan is er sprake van positionering.

5. We zijn in verandering

Klopt. We zijn altijd in verandering. We monitoren de markt op constante basis om verschuivingen te ontdekken in alle sectoren. Speelt er zich een verschuiving voor? We spelen mee. Dit klinkt misschien vreemd in andermans oren. Maar eigenlijk willen we zeggen dat we flexibel en mee zijn met de digitaal transformerende markt.

We werken niet met vaste stramienen of methodes. We nemen waar wat werkt en passen ons daaraan aan. Zo kunnen we optimaliseren wat nog niet werkt bij onszelf of bij anderen. We gaan mee met de stroom en voelen waar het schoentje wringt. We voelen aan welke noden er binnen de organisatie zijn en erbuiten. Dat is de reden waarom Tunity ook eigen producten bouwt. Of het nu een internationale coaching platform is of de grootste mountainbiking community. Ze helpen noden te beantwoorden en organisaties te doen groeien.

6. We delen de eigenschappen van een elastiekje

Een elastiek houdt de dingen samen en is rekbaar. Wij houden klant en customer bij elkaar en rekken mee met een veranderende markt. We werken hiervoor op dynamische locaties die onze A+ profielen inspireren. Je vindt ons terug in het Sillicon Valley van de Kempen. Niet in Amerika maar in gewoon in Herentals: een omgeving die dezelfde benaming waardig is.

We zijn ook gevestigd in een 2de locatie, in Geel, waar we meer focus zullen leggen op R&D activiteiten. Zo genieten we telkens van verse kennis en werkende strategieën. Onze teams zijn elastisch en zetten zich in op case studies en best practises. Het verruimt hun kennis om het beste uit beschikbare tools te halen. Practice what you preach is onze credo. Vertel een klant niet wat ze moeten doen, als je het zelf intern niet doet.

Practice what you preach

Doordat we mee zijn met de markt werken we in een versnelling. Een snellere verwezenlijking van de KPI’s zorgt voor budgettaire voordelen. Een snellere service met performance-driven aanpak, dat is toch wat elke organisatie wil?

7. We geven niet om budgetten

We investeren in onze klant en kiezen voor langdurige samenwerkingen. Budget is hierbij niet de sleutel. De sleutel is customer-centric ervaringen creëren. Of dat nu voor Multinationals, KMO’s, scale-ups of start-ups is. Het zijn de ervaringen van de eindklant die budgetten gaan genereren. Doorheen de jaren hebben wij systemen opgezet voor start-ups, die vroeger enkel bestemd waren voor grote multinationals. Op deze manier boosten wij de markt. We maken ondernemingen aantrekkelijk en houden multinationals jong en dynamisch en maken start-ups gestructureerd en doeltreffend.

Ondertussen groeit Tunity ook door samenwerkingen en ervaringen. Dat is toch een win-win situatie? Vandaar, het gaat niet om geld. Het gaat om ervaring, performance en KPI’s behalen. Op die manier is er echt sprake van Return-On-Investment.

8. We gaan voor concurrentie

Werken voor een klant in een specifieke sector betekent ook dat we niet voor hun concurrenten werken. Wij hanteren methodes en werkende modellen die eindklanten aantrekken. Dat zou niet optimaal werken om voor 2 identieke aanbieders te doen, tenzij deze geografisch gelimiteerd zijn. Het zou leiden tot een markt zonder concurrentie. Not done! Hoe transformeren als men niet van elkaar kan leren?

9. We vervallen in clichés

Meten is weten. Het is misschien een cliché, maar het is en blijft essentieel. Uiteraard moet je als bedrijf weten wat je meet. Een doelstelling moet relevant zijn en te benchmarken met huidige verschuivingen in de markt. Als je goed scoort tegenover je concurrenten en industrie, op gedefinieerde meetpunten die directe impact hebben op je eindklant, ben je als bedrijf goed bezig! Bij Tunity creëren wij per klant een dashboard op maat, die ons constant in staat stelt de status op te volgen van onze inspanningen!

Bij Tunity creëren we een dashboard op maat

10. We zijn visionairs

We durven te zeggen én te zien hoe een bedrijf ervoor staat. We durven met onze vuist op tafel te kloppen. Onze beslissingen zijn louter gebaseerd op het behalen van harde resultaten die meetbaar én navolgbaar zijn. CEO’s, ondernemers en managers houden van Tunity omwille van deze aanpak. Ze voelen zich op professioneel vlak begrepen en ontzorgd. Wij zijn de skilled workforce die op een transparante wijze, resultaat boekt.

We gaan voor het doorbreken van gewoontes die in de toekomst belemmerend werken. We durven elke challenge aan!

Benieuwd of niet overtuigd?

Ga met ons in gesprek. Voel onze vibes, wordt gegrepen door onze passie en laat je vooral verbazen!

Ook interessant: