4 Feature hacks van HubSpot die je niet mag missen

Blog > Digitale marketing > 4 Feature hacks van HubSpot die je niet mag missen

HubSpot gaat voor vernieuwing. Elke ‘hub’ (marketing, sales & service) werd herbekeken en aangevuld met nieuwe tools. Omdat verbeteringen het verdienen gedeeld te worden, verzamelt HubSpot alle software in één pakket. Deze maakt je organisatie flexibeler, doelgerichter en samenhangender.

Onze raad voor jou: Herzie je dienstenpakket en bekom meer leads. Ontdek in dit artikel vier gloednieuwe features die bewijzen wat inbound marketing waard is.

Gerelateerd: Ontdek de 5 grootste voordelen van HubSpot

De HubSpot Growth Suite

HubSpot biedt organisaties een overkoepelend, gebruiksvriendelijk en overzichtelijk pakket tegen een sympathieke prijs: de growth suite. Het geeft elke onderneming (klein of groot) de kans om te blijven groeien. In groei, en voornamelijk onderzoek en ontwikkeling, investeerde HubSpot fors.

Ze verbeterden de verschillende hubs op elk niveau: starter, professional en entreprise. Op Enterprise niveau wordt een Sales- en Service hub toegevoegd.

Voor de prijs van 104 euro per maand zijn jonge organisaties op weg naar meer leads, doordachte marketing en betere interne relaties. Het marketing en salesteam krijgt een betrouwbare digitale gids. Het is een gids die per afdeling enkele krachtige tools aanreikt.

Marketing Hub

Laten we beginnen met de marketing afdeling.

AB-testen is niet langer meer nodig

Marketing is vanaf nu in staat om een gecontroleerde hoeveel e-mails te versturen in een vooropgestelde periode. Zo verveel je  de potentiële klanten niet, maar weet je ze perfect te teasen. Het gedrag van potentiële klanten kan nog beter bijgehouden worden in Analytics. Per land is te tracken op welke specifieke url’s en domeinen gezocht wordt. AB-testen is niet langer meer nodig. HubSpot stelt automatisch voor jou verschillende versies in. De leads die uit dergelijke advertenties komen, worden gerankt met behulp van artificiële intelligentie. Het systeem geeft de leads een score door middel van 100’en verschillende factoren.

Sales Hub

Een salesmanager verliest 60% van zijn tijd aan administratieve bezigheden. Althans, zo ging het in het verleden.

Met de Sales hub gebeurt de goedkeuring van contracten in de cloud. Ook het uitsturen van offertes gaat veel sneller. Voldoet de offerteaanvraag aan de criteria voor een kortingspercentage? De offerte wordt onmiddellijk en aangepast verstuurd naar de juiste persoon.

Bel jij een prospect je op? Het gesprek wordt getranscribeerd: opnieuw te beluisteren om elke nood van de prospect te achterhalen. Elk succes dat uit gesprekken of bezoeken komt, kan worden verzameld in een playbook. Een bibliotheek die altijd te raadplegen is om te leren van best practices en bronnen.

De HubSpot happiness facilitator

Vergelijk de service hub gerust met digitale employer branding. Hiermee verbindt HubSpot teams, waar ze zich ook bevinden. Met de toekomstige ‘Health Scoring’ weten bedrijfsleiders hoe gelukkig en gezond de medewerkers zijn. Het streven naar hoge scores is hier een must. Gemotiveerde medewerkers intern, zijn aanstekelijk voor potentiële klanten extern.

Een beeld zegt immers meer dan 1.000 woorden. Dat brengt ons naadloos bij HubSpot’s laatste nieuwigheid: Video.

De HubSpot movie maker

Elke video kan door het aanbod aan call-to-actions en formulieren nog interactiever gemaakt worden.

Video is een attractief middel om de aandacht van de doelgroep te trekken. HubSpot heeft dit begrepen. Ze bieden met hun platform de mogelijkheid om alle video’s te verzamelen op één plaats. Van HubSpot uit kan het plaatsen beginnen: zo gebeurd met een link of een klik. Elke video kan door het aanbod aan call-to-actions en formulieren nog interactiever gemaakt worden.

Video is een aandachtstrekker en een handleiding. De kans op problemen met of vragen over je diensten worden steeds kleiner. Via HubSpot deelt de klantendienst live het scherm met de klant. Zo worden klanten van thuis uit geholpen, net alsof ze in de winkel staan. Met How-To video’s krijgt de klant duidelijke instructies. Ze weten wat ze van je producten en organisatie mogen verwachten. Dergelijke video’s zijn gemakkelijk in de Q&A pagina van je website te embedden.

Met video’s stuur je ook gepersonaliseerde boodschappen naar leads: een trigger voor nauwere samenwerkingen. Uiteraard zijn de resultaten uit video steeds in HubSpots’ analytics op te volgen.

De HubSpot website maker

Tot slot biedt HubSpot een CMS-systeem aan. Hiermee maken bureaus eenvoudige websites voor hun klanten. Zo kunnen jij en de klant eenvoudig de website beheren. Het is een extra module waarbij je vanaf 207 euro per maand betaald.

In totaal mag HubSpot dan wel duurder zijn, zonder hubSpot ben je niet mee met de trend. Inbound marketing is al lang geen hype meer, het is een manier van werken.

Benieuwd naar jouw ‘HubSpotentieel’?

Ontdek het dankzij onze gratis audit!

Ook interessant: