20 november 2021

Dit is wat een strategische partner onderscheidt van een traditioneel digital agency

Development meeting
Development meeting

Klant is koning?

Ja, wij schrijven, onderzoeken, designen, ontwikkelen, creëren en bedenken. We posten en plannen, analyseren en optimaliseren, filmen en dirigeren. Wat we niet doen? Taken opvolgen. ‘Klant is koning’, zeggen ze wel eens. Rolt lekker van de tong, maar heeft veel van z’n waarde verloren. Wat is dat eigenlijk? Doen wat je klant je vraagt? Een menukaart à la carte van taken aanbieden. Pick en mix!

 

En ja, bij elk digital agency is ‘klant koning’. Ook bij ons maken wij die leuze heel graag waar, maar niet op de manier zoals je die gewend bent. Als strategische partner vragen wij namelijk niet alleen aan onze klanten waar ze van dromen, maar onderzoeken we eerst wat hij effectief nodig heeft, los van die wensen. Wil je wel echt meer brand awareness op social media, als je weet dat je Google Shopping Ads veel meer sales opleveren voor je webshop? Heeft jouw merknaam er écht baat bij om die ene, creatieve guerrillacampagne uit te voeren, of zorgt dat misschien voor merkverwarring bij jouw ideale klant?

 

Het is niet erg als jij dat antwoord zelf niet weet. Daarom zijn wij er, als strategische partner. Welkom bij Tunity.

Wat we doen

Tijd om de geheimen van een strategische partner prijs te geven. Of toch om een tipje van de sluier te lichten. Als een van de beste strategische agentschappen van België hebben wij een bewezen methode ontwikkeld. Eentje waarvan we niet zomaar alle kaarten open op tafel leggen. Dat zou ook niet eerlijk zijn, want het geheel werkt als een geoliede machine. De tactieken, tools en denkwijze worden gecombineerd met de skills van ons intern talent. Die magische mix neem je niet zomaar over.

 

Wat we wél kunnen delen zijn de key ingredients van die formule. De elementen die ervoor zorgen dat een strategische partner erin slaagt om verder te gaan dan een traditioneel digital agency. Véél verder. Let maar op.

 

We vertellen je hoe we elk strategisch traject aanpakken, maar ook hoe we te werk gaan als je ervoor kiest om geen complete bedrijfsstrategie op te laten stellen.

All-in one custom strategy

De parel der parels, de God van de zee: een strategische partner als Tunity zal je altijd adviseren om een op maat gemaakt, strategisch traject op te starten. Hier creëren we een holistische view over je onderneming, je ideale klant, de markt en de toekomst. Maar we treden ook in detail, over bepaalde metrics, benodigde budgetten, en prioriteiten.

Inzichten en evaluaties

‘Meten is weten’. Drie woorden, oneindig veel wijsheid. Zonder te weten waar je aan begint, kan je ook geen einddoelstelling bereiken. Daarom ontdekken we samen de cruciale elementen die jouw bedrijf vandaag richting geven.

 

De ‘who‘ en de ‘what‘, maar vooral de ‘why‘. Die data combineren we met diepgaande inzichten van de markt. Het resultaat? Een ijzersterke basis vol waardevolle informatie om een langdurige samenwerking mee op te starten.

Archetypes: de kern van je strategische groei

In zo’n plan start alles met een compleet uitgewerkt archetype van je onderneming. De kern van je strategische groei, want het bevat de kern van de psyche van een merk. Bekijk het als het fundament voor waarden, normen en persoonlijkheid.

 

Het beïnvloedt je manier van werken, je Key Performance Indicators (KPI’s), look en feel en manier van communiceren. “Het bevat je sterkste krachten, maar ook ineens je grootste zwaktes.”

 

Daarnaast ontdekken we ook de archetypes van jou als persoon en die van je belangrijkste teamleden. Een succesvolle onderneming bouw je namelijk niet alleen. Daarom is het cruciaal om ook intern volledig op elkaar afgestemd te zijn. Dat doen we met behulp van thermodynamische teams die een elastische organisatie creëren. 

De connectie met je ideale klant

Het aller-aller-allerbelangrijkste in dat verhaal? Dat is jouw ideale eindklant. Die leren we vanbinnen en vanbuiten kennen. Enkel en alleen als je waardevol kan zijn in zijn leven, op welke manier dan ook, kan je het spel spelen en winnen.

 

We bepalen wie hij is, wat hij doet, waar hij zijn kostbare tijd het liefste spendeert en hoe je hem het beste kan bereiken. We kijken met welke wensen of dromen hij zit, maar ook welke uitdagingen hij op zijn pad tegenkomt.

 

De connectie tussen nood en oplossing vatten we samen in unieke touchpoints in de customer journey. En het resultaat? Dat krijg je altijd te zien in een marketingfunnel. Zo bepalen we de beste manier om jouw potentiële klanten niet alleen aan te trekken maar ook op een rendabele, efficiënte manier tot jouw ultieme doel te krijgen. Of het nu gaat over een aankoop in je webshop of het aanvragen van een offerte.

Doorlichting van de markt

Bovendien nemen we de volledige markt onder de loep. Jij staat er namelijk niet alleen. Op die manier ontdekken we exact op welke positie jij je in de matrix bevindt. Ten opzichte van je concurrentie, direct en indirect.

 

Met Artificial Intelligence (AI) en Business Intelligence (BI) analyseren we de toekomstperspectieven voor je onderneming. Uitdagingen, maar vooral opportuniteiten waar jij als merk je stempel op kan drukken.

Go-to-market launch plan

En op het einde van het verhaal? Dan geven we je een launch plan voor de toekomst, zodat je met al die informatie ook effectief aan de slag kan gaan. Of je dat nu met je strategische partner doet of intern. Als deliverable ontvang je een antwoord op vragen als:

  • Hoe ga ik aan de slag met deze analyses?
  • Welke KPI’s zijn haalbaar?
  • Op basis van welke marketingfunnel behaal ik op de meest efficiënte manier resultaten?

Een strategische partner maakt jou slimmer en begeleidt je stap voor stap in het groeitraject van je onderneming, zodat je met die nieuwe kennis de juiste acties kan plannen.

Full-stack marketing workshop

Ook als je direct bij ons start met een marketingtraject krijg je van ons een strategische doop. Natuurlijk, want zelfs als je geen all-in strategische basis meepikt, is het cruciaal om je bedrijf, de markt en je ideale klant beter te leren kennen. Zonder die input kan een strategische partner niet aan de slag.

 

De kleinere KMO’s of flexibele start-ups starten meestal graag met een intensieve marketingworkshop. Daarin worden je belangrijkste noden vastgelegd.

 

Met een reeks slimme tactieken gaat ons team direct aan de slag. In sneltempo, maar doordacht. Ons team gaat namelijk niet graag aan de slag zonder diepgaande achtergrondinformatie.

 

Logisch, want als strategische partner vallen we altijd terug op wat jouw doelstellingen zijn. We bepalen grondig je KPI’s op basis van de markt, je sector en de toekomst. We bespreken niet alleen wat je graag wilt bereiken, maar toetsen het af, met kennis van zaken. Zo gaan we samen nieuwe uitdagingen aan.

Hoe een strategische partner het anders doet

Een strategische partner positioneert zichzelf zo op een cruciale positie. Een riskante positie, zou je zeggen. Dat klopt. Als partner stap je met beide voeten mee in het bedrijf. Bekijk het als een huwelijk, waarin beide personen continu werken aan een gezonde relatie. Op een vergelijkbare manier zijn wij erop gebrand om jouw missie te doen slagen.

 

We begeleiden jouw onderneming naar ongekende hoogtes en leggen vanaf dag 1 ons hart en onze ziel erin. Altijd in samenspraak, maar nooit onderdanig.

Customer intimacy

Dat betekent ook dat we heel veel waarde hechten aan een bepaalde connectie. Er ontstaat automatisch een vorm van customer intimacy. Omdat we inzichten verkrijgen op hoog niveau, maar vooral omdat we diep graven. Die waarom-vraag beantwoord je niet zomaar. Archetypes bepaal je niet op basis van één gesprek.

 

Om samen een langdurig traject op te bouwen moeten we elkaar écht leren kennen. En ja, er ontstaan al eens emoties tijdens het proces. Soms confronterend, soms euforisch. Dat schept een band. Eentje die we niet snel zullen breken!

Langetermijnstrategie

We zetten niet alleen in op snelle winsten, maar bekijken het bedrijf als een leven op zich. Daarom ligt de focus ook altijd op relaties op lange termijn. Geen one-stop shop voor één enkel aspect, maar een schaduw die als het ware mee aan je zijde elke stap opvolgt. We houden de markt mee in het oog, sporen trends op, onderzoeken nieuwe pistes en pikken moeilijkheden oen opportuniteiten mee op.

Holistische blik

Het spreekt voor zich dat we een holistische blik creëren over jouw onderneming. Excuseer ons dus alvast voor wanneer we niet zomaar een antwoord bieden op een taakgerichte vraag. Of nog erger: voor als we jouw vraag beantwoorden met een andere vraag. Dat is namelijk wat we doen: strategisch analyseren of het wel slim is om een bepaalde actie uit te voeren.

 

“Heb jij eigenlijk wel iets aan zo’n giveaway? Levert die partnership jouw onderneming wel iets op, buiten het feit dat het leuk is? Is het een goed idee om je prijzen te verhogen of te verlagen?” We werken samen op hoog niveau waardoor taken en opdrachten als vanzelf uit de strategie vloeien. Allemaal netjes samengevat in een gericht marketingplan op de lange termijn.

Wederzijds vertrouwen

Herinner jij je nog dat we zeiden dat je onze samenwerking kan beschouwen als een huwelijk? Wel, zoals je weet is zo’n relatie gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Dat is ook het geval bij een partnership met Tunity.

 

Een strategische partner is ook effectief een partner. Zoals we al uitlegden, is het niet altijd het slimste idee om in zee te gaan met een puur uitvoerend orgaan. Een traditioneel ‘uurtje-factuurtje’-agency. Uitvoeren is één ding. Wij gaan nog een stap verder door strategische plannen te bedenken en je acties daarop in te stellen. Daarom denken we tot in het kleinste detail met jouw onderneming mee.

Obsessieve focus op ROI

Een partner weet dus ook maar al te goed dat jouw resultaten invloed hebben op de eigen prestaties. Scoort jouw onderneming of merk niet omdat onze strategie niet goed ligt, of omdat wij de veranderingen in de markt niet in ’t oog houden? Dan betekent dat net zoveel voor jou als voor ons.

 

Het gebeurt natuurlijk wel eens: onverwachte wijzigingen in de onderneming of markt veroorzaken een obstakel op het pad. Het is aan ons als partner om de nodige oplossingen aan te reiken, nieuwe analyses uit te voeren of zelfs een volledig nieuw marketingplan uit te werken.

 

Uiteindelijk zijn we hier voor één doel: ervoor zorgen dat onze klanten hun doelstellingen behalen door op cruciale touchpoints in de customer journey aanwezig te zijn met relevante informatie bij je ideale klant. Ja, we gaan dan ook mijlenver om dat te bereiken.

Vorige
Volgende