22 oktober 2021

Hoe wij onze kernwaarden intern en extern uitdragen: datagedreven

Vorige maand vertelden we je al dat we onze interne cultuur heel serieus nemen. We vertellen andere ondernemingen hoe belangrijk het archetype, de backbone van je bedrijf, is, hoe belangrijk de waarden van je onderneming zijn, en hoe die helpen om je team sturing te geven. Op korte en lange termijn.

Wist je dat wij hier zelfs zó veel belang aan hechten dat we onze eigen vijf kernwaarden in al onze presentaties zetten? Intern en extern. Om niet alleen anderen, maar ook onszelf keer op keer te herinneren aan de waarde ervan. Goed nieuws: elk teamlid weet intussen heel goed waar ze voor staan en hoe we dit zowel in ons voordeel gebruiken als dat van onze klanten.

En je hebt geluk, want wij geven je in een reeks blogposts inzicht in onze waarden. We vertellen je hoe we onze kernwaarden intern en extern uitdragen, met concrete voorbeelden. We hopen je zo niet alleen te informeren, maar ook te inspireren. Enjoy! 

Vraagteken
Vraagteken

Datagedreven: bye bye, buikgevoel

Datagedreven werken is het sturen en handelen op basis van onbewerkte feiten en ruwe data. Dat betekent dus dat je beslissingen neemt op basis van meetbare cijfers, en niet op basis van je buikgevoel of intuïtie. We gebruiken data om onze processen zo goed mogelijk te organiseren, toekomstige uitkomsten te voorspellen en betere beslissingen te nemen. Jep, we love data!

 

Zonder onze cijfers en getallen staan we namelijk nergens. Het vormt de basis van ons dagelijks werk en de oorsprong van belangrijke veranderingen. Veranderingen die onze activiteiten beter maken en de resultaten voor onze klanten optimaliseren. En zoals je weet: onze klanten blij, wij blij!

 

Ons team is dan ook volledig gespecialiseerd om die data op de juiste manier te analyseren en te interpreteren. Google Analytics, Google Ads, dashboards en SEO-tools: ze staan allemaal vol cijfers. Dat is natuurlijk het startpunt. Zonder iemand met parate kennis en ervaring kom je echter nog niet veel verder. Daarom zijn onze performance marketeers opgeleid om elk detail te begrijpen, verbanden te leggen en er conclusies aan te koppelen. Bovendien weten ze exact welke resultaten van belang zijn voor onze klanten, zodat ook zij continu op de hoogte gehouden worden van de resultaten en onze toekomstige plannen.

“Without data you’re just another person with an opinion.”

W. EDWARDS DEMING

Dit is hoe datagedreven wij zijn

Dashboards, dashboards en nog eens dashboards

Allemaal goed en wel, zo’n datagedreven organisatie, maar hoe maken we dat zichtbaar voor onze klanten en partners? Wij kunnen namelijk wel zeggen dat we een onderbouwde beslissing nemen, maar hoe zeker ben je dat dit effectief allemaal gegrond is? Daar zorgen we met een gepersonaliseerd dashboard voor, aangepast aan wat voor jou als klant belangrijk is.

 

Websitebezoekers zijn wel interessant, maar niet het belangrijkste als het je doelstelling is om zoveel mogelijk kwalitatieve leads te verzamelen. En die Instagram followers? Duh, iedereen wilt toch een groot aantal digital lovers hebben? True that, maar als webshop zou jij veel meer belang moeten hechten aan de omzet en het purchase path. Wij verzamelen de data die voor jou het allerbelangrijkste zijn en vatten het samen in een overzichtelijk dashboard.

 

Handig en noodzakelijk. Zo hebben wij en onze klanten op elk ogenblik toegang tot realtime data, waardoor we ook snel actie kunnen ondernemen, knopen door kunnen hakken en processen kunnen optimaliseren.

Time to switch things up

Zo’n dashboards helpen ons ook om snel gegronde beslissingen te nemen. Stel je maar eens voor: je spendeert ettelijke euro’s op allerlei kanalen ‘omdat het zo hoort’ of ‘omdat iedereen dit toch doet’. Die vlieger gaat bij ons niet op. Wij onderzoeken de kanalen, zetten testcases op en analyseren op korte termijn.

 

Zo ontdekten we al snel voor een van onze klanten in sportswear dat socialmedia-advertenties niet de beste methode waren om efficiënt de doelgroep te bereiken. Google Ads daarentegen leverde op elk vlak verbazingwekkende resultaten op. De volgende stap was dan ook snel genomen: het mediabudget inzetten op de kanalen die echt werken om de ROI zo hoog mogelijk te houden.

Thomas.co certified: data driven minds

Niet alleen onze klanten genieten van een rijkdom aan data. Ook intern baden we in luxe. Ons team is zelfs samengesteld op basis van data. Hoe dat kan? Simpele wiskunde en een vleugje psychologie. Althans, zo eenvoudig lijkt het soms. Toch zou je nog versteld staan. Elk lid van ons team heeft een aantal testen afgelegd. Psychologisch onderbouwde testen, op basis van jarenlang onderzoek.

 

Thomas International is een talentassessment-platform. Het combineert technologie, psychologie en data om de verschillende kenmerken van personen te vertalen in makkelijke en eenvoudig toepasbare assessments die voor iedereen toegankelijk zijn. Dit alles om de rekrutering, de ontwikkeling en het behoud van je mensen te verbeteren.

 

Dankzij Thomas kan Tunity het potentieel van mensen realiseren met gebruiksvriendelijke, digitale producten op basis van data. En dat geeft ons een ongezien voordeel op het vlak van employer branding, ons sollicitatieproces en onze groei.

 

Lees ook: Hoe wij ons sollicitatieproces naar een hoger niveau brachten

PPA, HPTI, GIA en TEIQue: we know the drill

Klinkt als Chinees? Begrijpelijk. Wij moesten in het begin ook twee keer knipperen. De testen van Thomas zijn eenvoudig om te doorlopen, maar bevatten een complexe, bewezen theorie. Elk assessment heeft z’n eigen doelstelling. Wij deden ze allemaal.

  • PPA | De Persoonlijke ProfielAnalyse biedt snel en grondig inzicht in iemands gedragsvoorkeuren en communicatiestijl.
  • HPTI | De High Potential Trait Indicator is een assessment van werkplekpersoonlijkheid, gebaseerd op het ‘Big 5’-model, waarbij kenmerken worden beoordeeld die werksucces en het risico op mislukken voorspellen.
  • GIA | De General Intelligence Assessment meet het leervermogen van een persoon op 5 belangrijke gebieden: redeneren, perceptiesnelheid, cijfersnelheid en accuratesse, woordbetekenis, en ruimtelijk inzicht.
  • TEIQue | De Trait Emotional Intelligence Questionnaire meet 15 emotionele kenmerken met betrekking tot welzijn, zelfbeheersing, emotionaliteit en sociabiliteit.

Wij mogen deze assessments officieel bij ons team afnemen. Niet omdat we zo’n toffe bende zijn, maar omdat we echt gecertificeerd zijn. We deden verschillende opleidingen en tests om dit certificaat te behalen. Dat biedt ons enorm veel voordelen, puur omdat we ons baseren op data.

 

Pas je niet in het profiel dat we zoeken omdat de tests dit uitwijzen? Dan vertrouwen we hierop. De tests zijn namelijk gebaseerd op pure psychologie, technologie en data. Met objectieve, zinvolle gegevens verkrijgen we psychologisch bewezen resultaten, onderbouwd door ruim 35 jaar ervaring en onderzoek. Als dat niet datagedreven is!

Bron: thomas.co

 

Kun jij intussen niet genoeg krijgen van al die cijfers? Wij ook niet. Hopelijk begrijp je nu waarom wij er (bijna) obsessief mee bezig zijn. Zodat jij dit niet meer hoeft te doen. Wij houden jou vanaf de start op de hoogte. Babbeltje doen? Je bent van harte welkom!

Vorige
Volgende