januari 27, 2021

Hoe Tunity premium cocktailaanbieder Craftails laat scoren ten tijde van Corona

Enkele maanden geleden verwelkomden we een nieuwe Tunity-klant:¬†Craftails. We waren meteen dolenthousiast, want Craftails biedt premium¬†ready-to-serve¬†cocktails aan. En wie houdt er nu niet van cocktails? En wat als ze gemaakt worden door de beste bartenders van Belgi√ę? Yes, iedereen toch! Daarom¬†blijven ze scoren ten tijde van corona waarin alle andere spelers volledig stil liggen. Hoe we dat deden? Lees verder.

Jonge vrouw
Jonge vrouw

Dit is Craftails

Craftails is een aanbieder van premium,¬†ready-to-serve¬†cocktails.¬†Ze zorgen ervoor dat bedrijven een¬†top-notch¬†cocktailervaring kunnen aanbieden op een gemakkelijke, snelle en kosteneffici√ęnte manier.¬†Goodbye¬†pijnpunten voor alle zaakvoerders die samenwerken met Craftails. Maar toen was er plots COVID-19, en de daarmee gepaard gaande lockdowns. De horeca moest sluiten‚Ķ De belangrijkste doelgroep van Craftails viel dus van de ene op de andere dag volledig weg. Dit leidde niet tot paniek bij de oprichters Yannick, Naushad en Sofian. Met ondersteuning van Tunity waren ze¬†vastberaden om hun concept te doen slagen¬†en √©√©n ding was zeker: deze lekkere cocktails mochten niet verloren gaan.

Craftails Cocktail Package

In volle lockdown ontwikkelde het trio met ondersteuning van Tunity het tijdelijke Craftails Cocktail Package. Zodat mensen thuis, in hun zetel, heerlijk kunnen genieten van zalige cocktails. Super slim, toch? Mensen hebben iets om naar uit te kijken en hoeven er bovendien zelf niets voor te doen. Alles wordt door Craftails aan huis geleverd! Je moet alleen nog een glas uit je kast nemen en ijsblokjes uit je vriezer, et voilà, je hebt een verrukkelijke cocktail.

 

Tunity bouwde de webshop om van B2B naar B2C en paste de socialmediastrategie aan zodat de packages de nodige aandacht kregen. Dit, in combinatie met doelgerichte adverenties en een e-mailcampagne, zorgde ervoor dat de bestellingen binnenstroomden.

Tunity is praktisch 24/7 beschikbaar voor ons, zoals met de overgang naar B2C en is niet bang om snel te schakelen.

 

Van strategie naar branding en van branding naar marketing, en dat allemaal onder 1 dak maakt het voor ons als bedrijf super gemakkelijk.

 

YANNICK DRAEYERS, CO-FOUNDER CRAFTAILS

Craftails opent pop-up store tijdens de feestdagen

Het was dus duidelijk dat het concept met de cocktail packages aansloeg. Het begon te kriebelen bij Sofian, Naushad en Yannick en daarom startten ze midden december 2020 een pop-store in Antwerpen. Als eerste ooit (!) openden ze een boetiek cocktailshop, en dat tijdens de coronacrisis. HOE CRAZY IS DAT?!

 

Zeker als je weet op welke termijn we dit samen met hen gerealiseerd hebben. Op vrijdag beslisten ze de shop te openen en op maandag kon je hen effectief een bezoekje brengen in Antwerpen. We ontwikkelden designs, optimaliseerden de webshop en voerden de nodige communicatie. Gelukkig bleek de pop-up ook een echt succes.

De omnichannel-aanpak van Tunity bij Craftails

Als partner in crime van Craftails zijn we bij Tunity enorm blij met het succesverhaal van deze magnifieke cocktails.

 

We zijn gestart met een doordachte bedrijfsstrategie, die naast tone of voice, position matrix en archetype (= merkpersoonlijkheid) nog veel meer in kaart brengt. Op die manier kan Craftails een sterke positie op de markt innemen en behouden! Dankzij ons strategisch advies en onze hulp konden ze probleemloos de switch van B2B, de oorspronkelijke doelgroep, naar B2C maken.

We zijn begonnen met een strategie die ervoor gezorgd heeft dat we een beter inzicht verkregen over de mogelijkheden van ons bedrijf. Dit heeft ons enorm hard geholpen! Dankzij Tunity heeft ons merk een gezicht gekregen dat volledig binnen onze visie past. We zijn blij met de flexibiliteit die Tunity toont en de moeite om dit te laten slagen.

 

NAUSHAD RAHAMAT, CO-FOUNDER CRAFTAILS

De branding, een waar pareltje dat volledig aansluit bij de betekenis van Craftails, werd door ons bedacht en ontwikkeld. Tijdens het proces hielden we rekening met The Six Senses. The Six watte?

  1. Shape
  2. Texture
  3. Experience
  4. Sense
  5. Taste
  6. Color

 

In al die elementen zagen we patronen, symmetrie en geometrie. Op basis daarvan ontwikkelden we het design van Craftails. Een plaatje dat volledig klopt!

In sneltempo bouwden we vervolgens een website én webshop: een absolute noodzaak in deze (corona)tijden. Mensen konden gemakkelijk en eenvoudig de cocktails ontdekken en de packages bestellen. We blijven de website en -shop volop optimaliseren voor het allerbeste resultaat!

 

De marketing en social media is in veilige Tunity-handen. Ook wij moesten plotseling onze contentplannen volledig omvormen van B2B naar B2C toen de horeca gesloten was. Gelukkig zijn onze Tunitees in staat om kort op de bal te spelen. Toen niet veel later de pop-up geopend werd, spraken we pers aan en zetten we e-mailcampagnes op. Zo verscheen het trio met de opening van hun pop-up op ATV. Verder leveren brand awareness in combinatie met een doelgerichte socialmediastrategie heel wat bestellingen op.

 

Cheers, op een mooi en succesvol avontuur!

“Wij zijn zeer tevreden met de samenwerking en hopen dat die nog lang standhoudt. We zijn blij dat we deze relatie aangegaan zijn en kunnen het alleen maar aanraden!”

SOFIAN VLAMINCK, CO-FOUNDER CRAFTAILS

Vorige
Volgende