BARIAlink – opgericht in 2016 door Dr. Bruno Dillemans, is een webgebaseerde kennisdatabank en internationaal netwerk van specialisten in bariatrische en metabole chirurgie. Wat dat precies is? Wel, bariatrische chirurgie is een tak van de geneeskunde die zich bezighoudt met het onderzoek en de behandeling van obesitas of zwaarlijvigheid.
Het was tijd voor een nieuwe, sterke start op digitaal vlak voor BARIAlink. De grootste uitdaging? BARIAlink op de digitale kaart plaatsen en het aantal geregistreerde leden van de website verhogen. Dat kan alleen maar door een sterke socialmediastrategie te combineren met slimme e-mailcampagnes.
De noden
Op een zeer professioneel niveau delen en bespreken chirurgen over de hele wereld innovatieve chirurgische procedures, nieuwe benaderingen van bariatrische chirurgie en de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd. Het ultieme doel? Het niveau van chirurgische expertise op dit gebied uitbreiden.
Maandelijks organiseert BARIAlink de “BARIAlink Academy”, een virtueel klaslokaal. Daarnaast is er ook de “BARIAlink Library”. Dat is een database met alle cases die besproken worden tijdens de academies.
Maar hoe vinden de juiste personen, met name bariatrische chirurgen, de weg naar die maandelijkse academies? Wel, daar komt Tunity in the picture. Wij helpen BARIAlink aan algemene bekendheid te winnen en zorgen ervoor dat ze hun doelpubliek kunnen bereiken. Concreet verhogen we het aantal geregistreerde leden van BARIAlink én het aantal dokters en professoren die de academies volgen. Hoe we dat precies doen? Dat lees je hieronder.
Ons traject
Als eerste stap in het traject was het belangrijk om de noden van BARIAlink te ontdekken. Daarvoor organiseerden we een uitgebreide workshop. Op basis daarvan konden we enkele duidelijke behoeften onderscheiden. In ons plan van aanpak werden die stuk per stuk aangepakt.
We bepaalden een duidelijke, digitale strategie. De gebruikte kleuren, fonts en foto’s spelen daarin een belangrijke rol. Ook de juiste tone of voice is van belang. Via LinkedIn, Facebook en Instagram plaatsen we BARIAlink op de digitale map. We maken op een doelgerichte en snelle manier contact met de toch wel niche doelgroep.
Het oog wil ook wat! Een professionele website zou vanzelfsprekend moeten zijn. Naast content zijn er nog elementen die aanwezig moeten zijn. Lay-out en uitstraling hebben ook een impact op het succes van je website. En dat hebben ze bij BARIAlink begrepen. We mochten de homepagina in een nieuw jasje steken.
Al snel bereikten we de heugelijke mijlpaal van 2.500 BARIAlink-leden op de website. In 2024 was dit aantal zelfs meer dan verdubbeld, met een aanzienlijke groei tot meer dan 2.500 leden. Ondertussen blijven we verder groeien en mogen we maandelijks heel wat nieuwe chirurgen verwelkomen.
E-mailmarketing is een onmisbaar onderdeel van een evenwichtige marketingmix. Ook voor BARIAlink is dit enorm belangrijk en dat vinden hun members ook. Zo zijn ze steeds helemaal op de hoogte van de academies, interessante cases en aankomende events.
Al snel bereikten we de heugelijke mijlpaal van 2.500 BARIAlink-leden op de website. In 2024 was dit aantal zelfs meer dan verdubbeld, met een aanzienlijke groei tot meer dan 2.500 leden. Ondertussen blijven we verder groeien en mogen we maandelijks heel wat nieuwe chirurgen verwelkomen.
E-mailmarketing is een onmisbaar onderdeel van een evenwichtige marketingmix. Ook voor BARIAlink is dit enorm belangrijk en dat vinden hun members ook. Zo zijn ze steeds helemaal op de hoogte van de academies, interessante cases en aankomende events.
De toekomst
The next steps? Keep on doing what we’re doing, want het werkt! Iedere maand verwelkomen we steeds nieuwe chirurgen. We blijven continu optimaliseren en luisteren naar de noden van BARIAlink. Let’s keep the fire burning!
We gebruiken cookies op onze website om jou de meest relevante ervaring te bieden en persoonlijke advertenties te voorzien door je voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "accepteer alle" te klikken, stem je in met het gebruik van alle cookies. Je kunt echter ook naar "Instellingen" gaan om gecontroleerde toestemming te geven.