Enterprise Rent-A-Car zit in de hoogste versnelling. Wat in 1957 een klein familiebedrijfje was, is intussen uitgegroeid tot een wereldbekende speler in de autoverhuur. Hoewel een bruisend bedrijf veel successen kent, zijn er soms toch ook enkele roadblocks. Bij Enterprise was dit de marketing. Tunity mocht hierin de weg wijzen en dat deden we met veel plezier.
De Noden
Een steeds groter wordend bedrijf heeft nood aan een marketingstrategie op maat. Een brede doelgroep en een groeiend aanbod auto’s vragen de juiste communicatietools en sturing.
Bedrijven en particulieren uit verschillende landen die snel mobiel geholpen wensen te worden, behoren allemaal tot het klantenbestand van Enterprise. Een aanpak die rolt op wieltjes is dus zeker noodzakelijk. Wij zorgden daarom voor een uitgewerkte, digitale marketingstrategie in verschillende talen die het succes van Enterprise tastbaar maakt. Verschillende aspecten van de customer journey komen hier aan bod en dat zorgt voor échte resultaten.
Ben je klaar voor de rit naar succesvolle marketing?
Ons traject
Enterprise Rent-A-Car België had sociale medialand nog niet bezocht. Om die reden lanceerden we hun Facebook-pagina, zowel in het Frans als in het Nederlands, én ook hun LinkedIn-kanaal. Hiervoor maken we elke maand contentkalenders, werken we nieuwe ideeën uit en blijven we natuurlijk steeds optimaliseren.
Al ons harde werk werd beloond want momenteel heeft Enterprise meer dan duizend trouwe volgers op hun pagina die maandelijks voor honderden reservaties zorgen. Maar, dat was pas het begin!
Om de boodschap van Enterprise zo precies mogelijk te verspreiden, hebben we ook paid media ingeschakeld. Dat startte met Facebook en Google campagnes, maar al snel was Enterprise te zien op de nationale televisie. Ons team schakelde in de hoogste creatieve versnelling en maakte op korte tijd een prachtige reclamevideo die op honderdduizenden schermen mocht stralen.
Net zoals Tunity, hecht Enterprise Rent-A-Car veel belang aan flexibiliteit. Daarom brachten ze vorig jaar een nieuw concept op de markt namelijk, de minilease. Een auto-abonnement dat je wanneer je wil kan afzeggen. Om de introductie van de minilease zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, deed Enterprise beroep op de kennis van Tunity. We verzorgden een converterende campagne met bijhorende marketingstrategieën om zo veel mogelijk abonnementen af te sluiten. Hoe een succesvolle strategie ervoor zorgde dat meer dan duizend mensen geholpen werden met hun mobiliteitsproblemen? Dat gaan we je nu vertellen…
Alles begon natuurlijk met een idee. We zaten rond de tafel om uit te zoeken hoe we de minilease gingen lanceren. Een aantal brainstormsessies later lag er een volledig uitgewerkt plan van aanpak klaar voor goedkeuring van de klant. Ons team van designers, performance marketeers, creatives, SPOC’s en developers stond klaar voor de start. Met z’n allen hebben we elke facet van de lancering tot in het kleinste detail uitgewerkt. Dit omvatte:
Al deze activiteiten werden nog eens ondersteund door een professionele perscampagne. Omnichannel marketing op z’n best!
De lancering van de campagne was nog niet de eindbestemming. Om onze marketingactiviteiten te ondersteunen en een stapje verder te gaan, maakten we gebruik van onze beste vriend ‘sales’. Samen vormen marketing en sales namelijk de perfecte klantenmachine en dat hebben we meer dan ooit gemerkt bij Enterprise.
De gegeneerde leads van de campagne werden meteen doorgestuurd naar Enterprise’s CRM-systeem waarna ze onmiddellijk konden worden opgevolgd door het salesteam. Bovendien schreven we ook e-mails volledig afgestemd op de customer journey van de ontvanger. Resultaat? Een extra boost die mee zorgde voor het onvergetelijke succes van de minilease.
Van 0 naar 100 km/u in ongeziene tijd
De lancering van de minilease was meer dan geslaagd. We hebben zelfs tweemaal de rem moeten induwen wegens het hoge aantal aanvragen! Bovendien hebben we de opgelegde KPI fameus overstegen waardoor we de campagne tot tweemaal toe mochten verlengen.
De brandstof is nooit op bij Tunity. We blijven continu gas geven voor onze klanten want naast het verzorgen van de online en offline marketing, ondersteunen we Enterprise ook nog in hun recruitmentstrategie.
Als succesvol bedrijf, waar klantgerichte service centraal staat, is de vraag naar kwaliteitsvol personeel zeer hoog. Tunity ondersteunt Enterprise hierin door advies te geven en succesvolle advertentiecampagnes te realiseren.
De brandstof is nooit op bij Tunity. We blijven continu gas geven voor onze klanten want naast het verzorgen van de online en offline marketing, ondersteunen we Enterprise ook nog in hun recruitmentstrategie.
Als succesvol bedrijf, waar klantgerichte service centraal staat, is de vraag naar kwaliteitsvol personeel zeer hoog. Tunity ondersteunt Enterprise hierin door advies te geven en succesvolle advertentiecampagnes te realiseren.
De toekomst
Een fijne samenwerking en een succesvolle marketing zijn het resultaat van ons traject met Enterprise. Vandaag blijven we de marketingprocessen ondersteunen en onderhouden én staan we steeds paraat om onze expertise met de klant te delen.
We gebruiken cookies op onze website om jou de meest relevante ervaring te bieden en persoonlijke advertenties te voorzien door je voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "accepteer alle" te klikken, stem je in met het gebruik van alle cookies. Je kunt echter ook naar "Instellingen" gaan om gecontroleerde toestemming te geven.