Murals & street art projects

Treepack, het kunstenaarscollectief uit Leuven, is een Europese pionier in street art. Ze brengen publieke en commerciële ruimtes tot leven door ze om te toveren tot ware kunstwerken. Van historische panden tot moderne bedrijfsgebouwen, Treepack maakt van elke muur een eyecatcher. 

 

Met een social media strategie die viraal ging tilde we hun brand awareness naar nieuwe hoogtes. Jarenlang bouwen we al samen aan hun succes. Treepack laat de muren spreken, wij zorgen dat de wereld luistert!

Treepack Adidas mural
Treepack Adidas mural

De noden

Sterke brand awareness

Welk bedrijf wil nu geen kwalitatieve leads? Maar om die binnen te halen, moet je merk eerst zichtbaar en vertrouwd zijn. Mensen kiezen namelijk alleen voor een brand waarin ze geloven. 

 

Voor Treepack was het dan ook essentieel om eerst hun brand awareness te vergroten en daarmee een stevige basis te leggen voor lead generation. We rolden hun brand op de juiste manier uit en schakelden daarna over naar het echte werk: waardevolle leads aantrekken.

Treepack school mural

Ons traject

First things first

Een directe leadgen, dat kan zeker. Maar wij graven dieper. Een goede marketingstrategie start bij een sterk merk, een merk dat mensen herkennen. Daarom begon onze aanpak met het uitrollen van een strategisch social media plan dat zowel op Facebook, Instagram als LinkedIn inspeelde op de specifieke doelgroepen. 

 

Op Facebook en Instagram bouwden we een community van kunst- en street art-liefhebbers op, terwijl we op LinkedIn bedrijven targetten die geïnteresseerd waren in het inzetten van kunst voor hun bedrijfsruimte. 

 

Door de juiste content, doelgerichte advertenties, monitoring en efficiënte budgetallocatie, vergrootten we Treepack’s merkbekendheid. Ook internationaal. 

 

Daarnaast deden we een volledig zoekwoordenonderzoek om uit te zoeken welke zoekwoorden de beste match hadden met Treepack en hun doelgroep. Aan de hand van die keywords hebben we gepaste Google-advertenties opgezet. De resultaten? In stijgende lijn!

We zetten enkele virale campagnes op waar de pers heel blij van werd. Tour Elentrik en Happy At Work werden opgepikt door verschillende kranten. En terecht!

 

Tour Elentrik zorgde voor meer kleur in de straten, minder vandalisme en gelukkige inwoners. Samen met lokale artiesten van de stad Diest zorgde Treepack ervoor dat de nutsvoorzieningskasten een knappe kunstlaag over zich gegoten kregen. Waarschijnlijk valt het je nu op dat je in jouw stad steeds vaker kunstwerken ziet op nutsvoorzieningskasten. You’re welcome!

 

Happy At Work was een campagne die de saaie, grijzen muren van een kantoor omtoverden tot een kantoor dat leven en kleur ademt! Ook ons kantoor kreeg een leuke mural, ontworpen door Treepack. Helemaal in lijn met onze visie. Wij worden er alleszins elke dag opnieuw gelukkig van.

Campagnes die zorgen voor een ijzersterke brand awareness

Campagnes die zorgen voor een ijzersterke brand awareness

We zetten enkele virale campagnes op waar de pers heel blij van werd. Tour Elentrik en Happy At Work werden opgepikt door verschillende kranten. En terecht!

 

Tour Elentrik zorgde voor meer kleur in de straten, minder vandalisme en gelukkige inwoners. Samen met lokale artiesten van de stad Diest zorgde Treepack ervoor dat de nutsvoorzieningskasten een knappe kunstlaag over zich gegoten kregen. Waarschijnlijk valt het je nu op dat je in jouw stad steeds vaker kunstwerken ziet op nutsvoorzieningskasten. You’re welcome!

 

Happy At Work was een campagne die de saaie, grijzen muren van een kantoor omtoverden tot een kantoor dat leven en kleur ademt! Ook ons kantoor kreeg een leuke mural, ontworpen door Treepack. Helemaal in lijn met onze visie. Wij worden er alleszins elke dag opnieuw gelukkig van.

Ferrari mural in de maak
Treepack Tunity mural

Terwijl wij Treepacks online en offline aanwezigheid nieuwe hoogtes tilde, gingen ze zelf letterlijk de hoogte in en creëerden ze de hoogste muurschildering van België in Jette. Wij zorgden ervoor dat dit iconische project de aandacht kreeg die het verdiende, met beelden die zelfs op het nationale nieuws werden getoond. Een bijzonder moment waarin onze samenwerking zowel online als in de fysieke wereld een blijvende impact maakte.

Nieuwe hoogtes

Nieuwe hoogtes

Terwijl wij Treepacks online en offline aanwezigheid nieuwe hoogtes tilde, gingen ze zelf letterlijk de hoogte in en creëerden ze de hoogste muurschildering van België in Jette. Wij zorgden ervoor dat dit iconische project de aandacht kreeg die het verdiende, met beelden die zelfs op het nationale nieuws werden getoond. Een bijzonder moment waarin onze samenwerking zowel online als in de fysieke wereld een blijvende impact maakte.

Laat die leads maar komen!

Na het creëren van een sterke merkpositionering via social media, schakelden we over naar de volgende stap: leadgeneratie. We zetten advertenties in die specifiek gericht waren op de juiste doelgroepen en testten deze continu via A/B-tests om de beste resultaten te behalen. Het visueel aantrekkelijke design zorgt ervoor dat de doelgroep echt warm wordt voor de diensten van Treepack, wat de basis legt voor waardevolle leads.

 

Een belangrijk onderdeel van deze leadgeneratie was het opzetten van een lead magnet: een inspiratiebrochure, ook beschikbaar in het Frans én Engels. Deze brochure kon via een landingspagina gedownload worden, waardoor we e-mailadressen verzamelden van potentiële klanten. 

 

De leads werden vervolgens gefilterd en diegenen met concrete interesse gingen door naar de volgende fase van onze marketingstrategie. Via marketing automation werden deze leads verder opgevolgd in een nurturing funnel die hen langzaam maar zeker door de salesfunnel leidde. Uiteindelijk kwamen de meest gekwalificeerde leads terecht bij Treepack, klaar voor een offerte.

Met onze marketinginspanningen hielpen we Treepack uitbreiden naar nieuwe markten. De Google Ads en leadgeneratiecampagnes, inclusief de inspiratiegids en gerichte advertenties, werden uitgerold naar Wallonië, Nederland en Luxemburg. Zo zagen we niet alleen groei in Vlaanderen, maar ook in deze nieuwe regio’s, wat de internationale impact van Treepack aanzienlijk vergrootte.

 

Ook op het gebied van e-mailmarketing hebben we grote stappen gezet. Elk invulformulier werd gekoppeld aan een nurturingproces en onze automatische workflows werden perfect afgestemd op de sales sequence van Treepack zelf.

 

Voor de nieuwe markten ontwikkelden we geautomatiseerde mailflows om leads in elke fase van de funnel te bereiken. Daarnaast implementeerden we een nieuwe mailperformance-tool om koude leads beter op te volgen, totdat ze klaar zijn om een offerte aan te vragen. De mailcopy en visuals zijn volledig gepersonaliseerd, inclusief details zoals de stad, waardoor de communicatie relevanter en persoonlijker wordt.

Let’s get international

Let’s get international

Met onze marketinginspanningen hielpen we Treepack uitbreiden naar nieuwe markten. De Google Ads en leadgeneratiecampagnes, inclusief de inspiratiegids en gerichte advertenties, werden uitgerold naar Wallonië, Nederland en Luxemburg. Zo zagen we niet alleen groei in Vlaanderen, maar ook in deze nieuwe regio’s, wat de internationale impact van Treepack aanzienlijk vergrootte.

 

Ook op het gebied van e-mailmarketing hebben we grote stappen gezet. Elk invulformulier werd gekoppeld aan een nurturingproces en onze automatische workflows werden perfect afgestemd op de sales sequence van Treepack zelf.

 

Voor de nieuwe markten ontwikkelden we geautomatiseerde mailflows om leads in elke fase van de funnel te bereiken. Daarnaast implementeerden we een nieuwe mailperformance-tool om koude leads beter op te volgen, totdat ze klaar zijn om een offerte aan te vragen. De mailcopy en visuals zijn volledig gepersonaliseerd, inclusief details zoals de stad, waardoor de communicatie relevanter en persoonlijker wordt.

De toekomst

Toekomstplan

De samenwerking met Treepack is nog lang niet voorbij. Samen blijven we hun merk verder in de verf zetten met nieuwe campagnes, samenwerkingen en creatieve manieren om street art voor nog meer mensen toegankelijk te maken. World, you’re next!

Interesse om met ons samen te werken?

Surfside Poké Bowl
Schoonheidsinstituut Mies