Klantvriendelijkheid, fierheid, technische expertise en kwaliteitsgerichtheid. Het Vossal-team staat klaar voor elkaar en voor elke klant. Dit familiebedrijf gaf zo lang bewust haar hart en ziel aan elke klant, dat ze zichzelf een beetje uit het oog verloor. Tot de eigen website niet meer voldeed aan de huidige standaarden en de uitstraling slechts een sprankeltje toonde van de eigenlijke kracht van de onderneming. Tunity trok dit recht met een compleet nieuwe website. Helder, tijdloos en eenvoudig te beheren. Puur vakmanschap, just the way we like it.
De noden
Vossal produceert ramen en deuren van de beste kwaliteit en dat al sinds 1978. Dat getuigt van bakken ervaring en diepgaande expertise. Het zal je dan ook niet verwonderen dat dit familiebedrijf een showroom heeft waarvan elke bouwer gaat dromen en een service waar je als klant nog jarenlang over stoeft. Een enorme zonde om te ontdekken dat de website van Vossal niet aan die experience kon tippen.
Hoewel ze het misschien zelf nog niet goed beseften, had Vossal nood aan een nieuwe look om meteen te proeven van het premium gevoel dat je als klant ervaart. Als strategische partner met toppers met de meest uiteenlopende digitale skills, weet Tunity als geen ander dat de eerste indruk cruciaal is. Wij creëerden weer een gezonde balans in de online aanwezigheid en de echte waarde van het bedrijf. Aluminium vakmanschap, sinds 1978.
Het traject
Je kan wel stellen dat dit verhaal begon als een persoonlijke missie. Na een enorm positieve ervaring bij Vossal, bleek het een grote verrassing dat de website zo verouderd was. Dat voelt als een zonde, en deed dan ook meteen een lampje branden bij onze marketing manager. Waarom de rollen niet omdraaien? Waar hij eerder kon genieten van puur vakmanschap, was het nu aan team Tunity om onze expertise te tonen en ervoor te zorgen dat de online uitstraling overeenstemt met de realiteit.
We pakten het aan met een gericht stappenplan. Gestructureerd maar open, zodat er altijd voldoende ruimte en tijd was voor feedback. Dat geheel creëert keer op keer een fijne, nauwe samenwerking. Je zou ons bijna horen zeggen dat we websites bouwen alsof ze voor onszelf zouden zijn. Jammer genoeg heeft iemand anders die succesvolle quote al geclaimd. Dat neemt gelukkig niet weg dat de kern van waarheid daar wel in zit. De nieuwe site van Vossal moest echt precies passen zoals een raam. Dialoog en flexibiliteit stonden dan ook centraal gedurende het hele proces.
In de eerste fase maakten we echt kennis met het bedrijf. We ontdekten wat Vossal drijft. Met kernwaarden als klantvriendelijkheid, eerlijke prijzen en doorgedreven kwaliteit werd ons meteen duidelijk dat heldere communicatie cruciaal zou zijn voor de website van dit familiebedrijf.
Het moet een uithangbord worden voor wie ze echt zijn, zodat ze terug mee zijn met de tijd en hun (potentiële) klanten duidelijk begrijpen dat je voor een persoonlijke aanpak bij hen aan het juiste adres bent. We kregen de opdracht om de nadruk te leggen op de kwaliteit van de nazorg en service, zodat iedereen zonder twijfel weet dat Vossal elke klant altijd op de eerste plaats zet.
In de eerste fase maakten we echt kennis met het bedrijf. We ontdekten wat Vossal drijft. Met kernwaarden als klantvriendelijkheid, eerlijke prijzen en doorgedreven kwaliteit werd ons meteen duidelijk dat heldere communicatie cruciaal zou zijn voor de website van dit familiebedrijf.
Het moet een uithangbord worden voor wie ze echt zijn, zodat ze terug mee zijn met de tijd en hun (potentiële) klanten duidelijk begrijpen dat je voor een persoonlijke aanpak bij hen aan het juiste adres bent. We kregen de opdracht om de nadruk te leggen op de kwaliteit van de nazorg en service, zodat iedereen zonder twijfel weet dat Vossal elke klant altijd op de eerste plaats zet.
In functie van informatie die we ontvangen hebben van het Vossal team en onze expertise als digitale partner gingen we voor een tijdloos webdesign. Veel witruimte, heldere kleuren, duidelijke fonts en opvallende slogans. Less is more en dat is vaak net de uitdaging. Het betekent namelijk niet dat een eenvoudige website ook makkelijker te maken is. Integendeel.
Design afgeklopt? Tijd om aan de slag te gaan. Omdat de website niet alleen mooi moet zijn, maar ook eenvoudig in onderhoud en beheer, was het cruciaal om de eerste set-up van de website meteen te delen met de klant. Dat liet ons toe om kort op de bal te spelen, snel vragen en twijfels te beantwoorden en meteen actie te ondernemen wanneer dat nodig was.
Tijdens het hele traject bleven we feedback en ideetjes delen en bleven we continu in contact. Dat is niet alleen voordelig voor Vossal, maar ook voor ons. Door onze klant echt goed te leren kennen, zijn wij in staat om een nog beter resultaat op te leveren. En daar worden wij zelf uiteindelijk ook beter van.
Zo ontstond er tijdens het proces een idee dat eerst niet direct verwacht werd. Op de realisatie pagina creëerden we een filter, waarmee (potentiële) klanten eenvoudig een gepersonaliseerde galerij van realisaties samenstellen op basis van een snelle filter.
Helemaal klaar? Pas dan was het tijd voor een echte finale testing. Door Vossal en ons eigen team, zodat we zeker niets over het hoofd zagen. Tijdens die laatste fase zetten we de puntjes op de ‘i’ en creëerden we die balans in uitstraling en kwaliteit die Vossal echt nodig had om helemaal in sync te zijn met de echte waarden van dit familiebedrijf.
De Toekomst
Als full-service agency kunnen wij al onze klanten blijven helpen op allerlei noden. Dit is ook niet anders bij Vossal. Zowel van fotografie / videografie tot design zijn wij beschikbaar als partner. Het spreekt voor zich dat de site en onderhoud up-to-date blijft en dat wij ten alle tijden beschikbaar zijn bij vragen of opmerkingen. Zo zorgen we voor een jarenlange kwalitatieve samenwerking, sinds 2023.
We gebruiken cookies op onze website om jou de meest relevante ervaring te bieden en persoonlijke advertenties te voorzien door je voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "accepteer alle" te klikken, stem je in met het gebruik van alle cookies. Je kunt echter ook naar "Instellingen" gaan om gecontroleerde toestemming te geven.