Een tsunami aan creativiteit, affiniteit en flexibiliteit

Wat begon als een verhaal van ontzorging op vlak van social media, groeide al snel uit tot een succesvol all-round traject vol creativiteit, content creation en recruitment. We just can’t get enough.

Poké bowl eten
Poké bowl eten

De noden

Hawaiian food in a bowl, afgetopt met marketing

Als je de afgelopen jaren onder een steen hebt geleefd dan zal de naam je misschien niet direct iets zeggen. Heb je wel daglicht gezien? Dan kun je er niet onderuit: poké bowls zetten de fastfood wereld op zijn kop. Daar hoor je natuurlijk niemand over klagen. In grote steden vind je dan ook vast en zeker minstens één poké bowl spot om een lekker hapje te gaan eten. De teller van Surfside Poké staat momenteel op maar liefst zes vestigingen op top-locaties in België en Nederland, maar daarmee is hun honger nog lang niet gestild.

 

Met kraakverse groenten, vis, vlees en vegan opties, smakelijke sausjes en onweerstaanbare toppings creëer je als klant je eigen bowl, of kies je uit een paar signature opties. Bestellen doe je online of aan de toog, als je wilt genieten van een super fancy hotspot. Geen wonder dat Surfside Poké met dit concept in de prijzen viel. Volcano Chicken als tussenstop tijdens het shoppen of een Tasty Tofu bowl als gezond diner in de stad? Who cares, waarom geen poké bowl als ontbijt?

Brand awareness in de foodsector: opgestaan is plaats vergaan!

Wie een restaurant uit de grond stampt, weet maar al te goed hoe belangrijk marketing (en meer bepaald social media) is om je concept te doen slagen. Bij Surfside Poké wisten ze dan ook hoe belangrijk het is om top of mind te blijven in een sterk opkomende en concurrerende markt. Het is een kwestie van je plaatsje te veroveren én te behouden. En dat is waar wij tevoorschijn komen.

 

We gingen niet alleen aan de slag met een strak en creatief social media plan, maar deden er graag een extra topping bovenop. Fotoshoots en product shoots, influencer marketing, POS materiaal, product design, recruitment campagnes, … You want it, we got it. En wat zijn wij blij met deze samenwerking!

Het resultaat

Lights, camera, action! Viral video's met smaak

Zo’n smakelijk en kleurrijk product lijkt wel gemaakt for the gram. Onze fotograaf weet gelukkig van aanpakken. Maar we weten ook allemaal dat video al een tijdje de next big thing is. Hello TikTok en Instagram Reels! Ons team is continu aan ‘t brainstormen voor ideetjes, zodat onze videograaf zich nooit verveeld. Zo’n verleidelijk product, al die fijne mensen en de geweldige sfeer… Het kan gewoon niet anders dan dat daar leuke resultaten van komen. See for yourself!

 

En de resultaten? Die spreken ook voor zichzelf. Maandelijks bereiken onze reels wel 1,3 miljoen personen. Op TikTok groeien we iedere dag. Video’s met gemiddeld 50K tot 100K views en bijna 18K likes tonen aan dat onze content in de smaak valt. Door online viraal te gaan stimuleren we brand awareness én zorgen we ervoor dat er over Surfside Poké gepraat wordt. Digitaal en in de straten. Exact waar we naar op zoek zijn.

Surfside Poké Bowl realisaties

Ons enthousiasme ging zelfs zo ver dat we met een nieuwe way of working op de proppen kwamen. Content Creation Days. Iedere maand plannen we een volledige dag in om content te creëren, ter plaatse bij de klant. Vooraf organiseren we een brainstorm en finaliseren we ons content plan zodat we efficiënt aan de slag kunnen. En dan is het tijd voor actie: we fotograferen en filmen tegen de sterren op en gaan naar huis met een hoop materiaal en een buik vol poké bowl. Njammie!

 

Daarom houden we zo van dit soort samenwerkingen. We zijn écht geslaagd als we mee groeien met de klant, en dat kun je van dit project zeker zeggen. Het Content Creation Day-principe trokken we door als algemene way of working binnen Tunity. Dat zijn dagen vol productiviteit, plezier en passie. Deze efficiënte manier van werken creëert een band in het team én met de klant. We leren elkaar nog beter kennen, wat een onmiskenbaar positief effect heeft op de resultaten. Ook bij Surfside Poké intern zorgt het voor sfeer: doordat de eigen medewerkers in de video’s verschijnen, ontstaat er een fijn teamgevoel. Hello employer branding!

 

Content Creation Days: een nieuw principe is geboren

Content Creation Days: een nieuw principe is geboren

Ons enthousiasme ging zelfs zo ver dat we met een nieuwe way of working op de proppen kwamen. Content Creation Days. Iedere maand plannen we een volledige dag in om content te creëren, ter plaatse bij de klant. Vooraf organiseren we een brainstorm en finaliseren we ons content plan zodat we efficiënt aan de slag kunnen. En dan is het tijd voor actie: we fotograferen en filmen tegen de sterren op en gaan naar huis met een hoop materiaal en een buik vol poké bowl. Njammie!

 

Daarom houden we zo van dit soort samenwerkingen. We zijn écht geslaagd als we mee groeien met de klant, en dat kun je van dit project zeker zeggen. Het Content Creation Day-principe trokken we door als algemene way of working binnen Tunity. Dat zijn dagen vol productiviteit, plezier en passie. Deze efficiënte manier van werken creëert een band in het team én met de klant. We leren elkaar nog beter kennen, wat een onmiskenbaar positief effect heeft op de resultaten. Ook bij Surfside Poké intern zorgt het voor sfeer: doordat de eigen medewerkers in de video’s verschijnen, ontstaat er een fijn teamgevoel. Hello employer branding!

 

Nieuwe vestigingen met rijen vol hongerige klanten

“We zullen zo blij zijn als het restaurant vandaag vol zit.” En de award voor het understatement van het jaar gaat naar… We moesten twee keer knipperen toen we de hoek omreden: een meterslange rij tot ver achteraan in de straat, zelfs nog voor de zaak geopend werd. For-mi-da-bel. Een lach op ons gezicht, nog meer blije mensen in het restaurant. De opening van Surfside Poké Brussel was een schot in de roos. Een massa poké bowl lovers met massa’s honger en zin in meer, staan met een bon in de hand, klaar om aan te vallen. Om de opening in Brussel een headstart te geven, staken we de koppen bij elkaar voor een zotte openingsactie: de eerste 100 bezoekers krijgen een Surfside Poké bowl voor maar € 1. Let me tell you something: die bijna-gratis bowls vlogen de deur uit.

 

En dat gebeurde niet zomaar. Met deze straffe actie richtten we ons via allerlei kanalen op onze doelgroep: onze flashy flyers, optimaal targeted social en display ads overhaalden elke foodie. En de bowls? Die deden de rest! “Hier komen we voor terug” – “Oh my God, dit is hemels” – “Niet normaal lekker”. Het zijn maar een paar van de uitspraken die we konden opvangen. Feeling hungry yet? Geluk gehad? Guess again. In maart openden we nóg een nieuwe vestiging, deze keer in Luik. Opnieuw konden we rekenen op een grote toestroom aan nieuwsgierige eters, influencers met excellente smaak en een groep geëngageerde collega’s. Surfside Poké aan de lopende band, graag gedaan!

Opening Surfside Poké Bowl Brussel
Surfside Poké Bowl mural

Om de opening helemaal compleet te maken zorgden we ook voor de nodige aankleding. En dat mag je letterlijk nemen: met onze partner Treepack zorgden we voor een spectaculaire mural in het restaurant. Een plek waar je wel een foto van móet nemen. We ontwierpen een opvallende beach flag om passanten aan te spreken. Alsof die enorme rij mensen nog niet voldoende was.

 

Om het restaurant van de nodige skills te voorzien, zorgden we mee voor een ijzersterke recruitment campagne. Na slechts vijf dagen toverden we meer dan 100 gemotiveerde sollicitanten uit onze inspanningen, mét een paar succesvolle trajecten! En op de dag van de opening waren we zelf natuurlijk aanwezig om alles op beeld te zetten (oké, en om te proeven).

Wall-art, beach flags en spetterende aftermovies

Wall-art, beach flags en spetterende aftermovies

Om de opening helemaal compleet te maken zorgden we ook voor de nodige aankleding. En dat mag je letterlijk nemen: met onze partner Treepack zorgden we voor een spectaculaire mural in het restaurant. Een plek waar je wel een foto van móet nemen. We ontwierpen een opvallende beach flag om passanten aan te spreken. Alsof die enorme rij mensen nog niet voldoende was.

 

Om het restaurant van de nodige skills te voorzien, zorgden we mee voor een ijzersterke recruitment campagne. Na slechts vijf dagen toverden we meer dan 100 gemotiveerde sollicitanten uit onze inspanningen, mét een paar succesvolle trajecten! En op de dag van de opening waren we zelf natuurlijk aanwezig om alles op beeld te zetten (oké, en om te proeven).

De toekomst

Surfside Poké op je smaakpapillen gegrift

The future looks bright! Met een klant als deze, creatieve marketeers als de onze en opportuniteiten aan de lopende band zorgen we voor een constante flow aan ideeën. En hoewel we natuurlijk niet alles in één keer kunnen verwezenlijken, werken we stap voor stap verder aan onze missie. Surfside Poké is binnenkort niet meer weg te krijgen uit onze steden en je hoofd. Poké bowls all day, every day, waar je ook bent. Dat is waar we naar streven, en dat is exact wat we gaan doen.

Zo zie je in de komende maanden nog meer Surfside Poké vestigingen verschijnen in je favoriete steden, designen we verder aan een paar prachtige concepten en zingen we nog onuitstaanbaar vaak mee met allerlei viral TikTok songs. Je leest het al: de wereld is nog lang niet van ons af. Integendeel: we’re just getting started.

Interesse om met ons samen te werken?

Vermarc Sport
Bongiorno