Google Ads is de nieuwe benaming voor het advertentieprogramma van Google: Google Adwords. Met Google Ads kan je adverteren in de zoekresultaten van Google. Je kan heel specifiek adverteren op zoekwoorden om zo op een relevante manier jouw doelgroep te bereiken.
Je hebt verschillende soorten advertenties die je kan maken. Je la, kiezen voor:
Er zijn dus verschillende manieren om te adverteren in Google Ads. Maar wat zijn de voordelen dan?
Een groot voordeel is dat je snel de doelgroep kan benaderen die op zoek is naar jouw product of dienst. De gouden regel is: hoe relevanter de pagina en de zoekwoorden, hoe groter de kans op een betere relevance score en toppositie.
Je weet altijd welke kosten je per dag en per maand zal hebben. Je stelt gemakkelijk een dagbudget in en Google zal dat dagbudget niet overschrijden. Daarnaast bepaal je hoeveel je maximaal betaalt per klik. Zo kan je zelf uitreken hoeveel kliks je minimaal krijgt voor een bepaald budget.
Van zodra je een campagne gemaakt hebt, verschijnen de advertenties relatief snel in Google. In tegenstelling tot het publiceren van een artikel in een krant of website, heb je de controle wanneer een advertentie online staat.
Buiten het budget heb je controle over vrijwel alles. Zo kan je jouw product of dienst richten op:
Stel zelf in waar je jouw campagnes op wilt richten. Wil je meer verkopen? Dan kies je voor een conversiegerichte aanpak. Wil je bekender worden bij jouw doelgroep? Dan ga je voor een brand awareness campaign. Je kan trouwens niet alleen zoekwoorden toevoegen, maar ook uitsluiten. Zo target je heel nauwkeurig om jouw doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken.
Uit meerdere studies blijkt dat ongeveer 50 procent van alle bezoekers op advertenties klikt. Adverteren is dus zeker zinvol. In de statistieken zie je in één oogopslag hoeveel bezoekers geklikt hebben op jouw campagne en advertentie. Zo optimaliseer je gemakkelijk jouw campagnes om een lagere prijs per klik te bekomen.
Heb je een winkel met meerdere producten? Of bied je meerdere diensten aan? Met Google Ads stel je meerdere campagnes in per product, dienst, locatie en nog veel meer.
Elke advertentie of campagne is anders. Met Google Ads check je welke advertenties en campagnes beter scoren dan anderen.
Advertentie-extensies zijn de sleutel om bezoekers te overtuigen om de klikken. De Click-Through Rate (CTR) stijgt aanzienlijk door het toevoegen van extensies. Er zijn 5 soorten extensies. Je kiest uit een recensie-extensie, sitelinks, oproepextensies, app-extensies of locatie-extensies. Hieronder zie je een voorbeeld van een locatie-extensie en sitelinks.
Ondertussen ken je alle voordelen van Google Ads. Maar wacht, the best is yet to come! Een nieuwe update van het platform geeft meer mogelijkheden om een doelgroep nog beter en gerichter te bereiken. Wat is er veranderd?
Om af te sluiten, geven we je graag enkele tips om zoveel mogelijk uit Google Ads te halen. Deze tips zorgen voor een hogere conversie en hogere CTR op de lange termijn. Houd ze zeker in het achterhoofd bij het maken van campagnes.
Google Ads wordt dynamischer en daar worden we als marketeers blij van. Google zal de komende tijd nog meer updates lanceren. Daar zijn we zeker van. We zijn benieuwd wat het resultaat van onze nieuwe campagnes zal zijn. Heb jij al zin om te starten met de nieuwe Google Ads?
Interesse?
Contacteer ons
We gebruiken cookies op onze website om jou de meest relevante ervaring te bieden en persoonlijke advertenties te voorzien door je voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "accepteer alle" te klikken, stem je in met het gebruik van alle cookies. Je kunt echter ook naar "Instellingen" gaan om gecontroleerde toestemming te geven.