Het trouwseizoen is officieel van start gegaan. Dat merken ze ook bij Cermo Concept want afgelopen maand zijn er maar liefst meer dan 100 pasafspraken geboekt door toekomstige bruiden. Natuurlijk gebeurt dat niet zomaar. Dat is het resultaat van leuke advertenties op Facebook, scorende ads op Google, SEO sterke blogberichten, krachtige mailings en creatieve campagnes. 

DE NODEN

Unieke pasafspraken voor een unieke dag

Cermo Concept is een bruidsboetiek gelegen in Zoersel, tussen Turnhout en Antwerpen. Van dinsdag tot en met zaterdag staat Kelly, de zaakvoerster, met haar verkoopsters klaar om samen met toekomstige bruiden de trouwjurk van hun dromen te vinden. Dat doen ze steeds met veel passie en een brede glimlach. De troef van Cermo Concept? Vanaf het moment dat je de boetiek binnenstapt, word je ondergedompeld in de romantische trouwsfeer. Een trouwjurk kopen is een unieke ervaring waar je bij Cermo Concept geniet vanaf de eerste seconde. Met een glaasje cava in de hand kan je uitgebreid trouwjurken passen in verschillende stijlen. Verder maak je jouw bruidslook compleet met de bijpassende accessoires. Alles wat een toekomstige bruid nodig heeft, vind je hier onder één dak. Met advies en aanpassingen op maat zorgen de verkoopsters ervoor dat je straalt op één van de mooiste dagen van je leven. Kortom biedt Cermo Concept een totaalbeleving aan. 

Dat de afgelopen twee jaar een domper waren op de (trouw)feestvreugde, moeten we je vast niet meer vertellen. Toen Kelly ons in april 2021 contacteerde, had ze één duidelijk doel voor ogen: meer afspraken genereren. Natuurlijk was dat niet vanzelfsprekend. Een trouwjurk koop je (meestal) maar een keer waardoor je steeds moeten targetten op nieuwe klanten. Daarnaast zaten we midden in een pandemie waar trouwfeesten amper mochten doorgaan. Ondanks dat stond het Tunity-team klaar om deze uitdaging aan te gaan, want leads genereren is net iets waar we heel goed in zijn. 

ONS TRAJECT

Een website die je doet trouwen

Na een eerste meeting maakten we meteen een concreet marketingplan op. Wanneer je meer leads wilt genereren, moet je website daar ook klaar voor zijn. Onze developers staken de site in een nieuw jasje waardoor je makkelijk en snel een pasafspraak kan maken. Daarnaast schreven onze creatives nieuwe copy die bijna tipt aan de huwelijksgelofte van je partner. 

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

De zoektocht naar een trouwjurk start bij de inspiratiefase. Anno 2022 start die fase niet meer via tijdschriften, maar via het internet. Wanneer potentiële klanten op de site terecht komen, moet je ze meteen overtuigen. Dat kan aan de hand van sterke copy, maar graag wilden we de troeven van de bruidswinkel tonen en inspelen op emoties. Via een professionele video wordt de gezellige en romantische sfeer meteen duidelijk. Toekomstige bruiden worden virtueel de boetiek binnen getrokken. De trouwkriebels nemen de bovenhand waardoor je meteen zin krijgt om een pasafspraak te maken. 

Top-of-mind met creatieve campagnes

Ondanks de weinige trouwfeesten was het belangrijk om Cermo Concept top-of-mind te houden voor wanneer huwelijken weer mochten doorgaan. Dat deden we bijvoorbeeld door maandelijks een nieuwsbrief uit te sturen naar toekomstige bruiden. Daarnaast plaatsten we leuke blogposts op de website op basis van uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Op die manier blijven de klanten op de hoogte van de laatste trends, nieuwe collecties en interessante acties. Zo lanceerden we bijvoorbeeld een succesvolle campagne om een bruidsboeket te winnen. 

Daarnaast schreven we nog enkele advertenties met bijpassende beelden die bruiden al volledig laten wegdromen. Die advertenties werden getarget op de juiste doelgroep via Facebook, Instagram, Pinterest en Google. Om het plaatje compleet te maken, voegden we nog overtuigende landingspagina’s toe. 

Inspiratie à volonté

Kelly weet als geen ander dat een trouw voorbereiden veel stress met zich meebrengt. In de vorm van een creatieve campagne boden we een oplossing aan. Met de Cermo Concept Checklist dachten we aan ieder klein detail. De checklist werd al vele keren gedownload en vele zorgen werden weggenomen.

Als kers op de (bruids)taart ontwikkelden onze developers een configurator. Ga jij voor comfy chique of ben je eerder een sexy bride? In slechts enkele muisklikken weet de bride-to-be perfect welke stijl bij je past. 

De toekomstige bruid zal geen gebrek hebben aan inspiratie. Er zijn ontzettend veel trouwjurken om uit te kiezen. Talloze vormen, stijlen en bijna fifty shades of white. Met het Cermo Concept Lookbook wordt de bruid begeleid in haar keuze. Ze ontdekt welke silhouette perfect past bij haar lichaam en leert ze de trouwstijlen voor 2022 kennen. Dé ultieme gids voor elke bride-to-be! 

Quiz
DE TOEKOMST

Happily Ever After

En wat naar de toekomst toe? In ieder geval geen rustige wittebroodsweken voor Cermo Concept want de leads blijven maar binnenstromen. Bij Tunity blijven we de vooraf bepaalde strategie opvolgen en optimaliseren.