mei 18, 2022

Italian approved website voor Bongiorno

Mamma mia, Italië. Bongiorno brengt een stukje mee naar België. Na een lange zoektocht naar de beste ingrediënten produceert Bongiorno producten om al je vingers bij af te likken. Ze zijn dan ook niet voor niets verkozen geweest tot Best Product Of The Year in 2021. De Italiaanse passie spat van deze ondernemer en dat moet natuurlijk terugkomen in de online aanwezigheid. Dat startte met het maken van een website, maar is ondertussen uitgegroeid tot een echt partnership. 

De grootste uitdaging voor ons? De website er net zo heerlijk laten uitzien als de producten zelf.
DE NODEN

Italiaanse roots primeren

Bongiorno was heel duidelijk. De puurheid en smaak van zijn producten moesten te zien zijn bij een bezoek aan de website. Daarbij mochten zeker ook de pijlers Amore, Passione, Tradizione en Famiglia niet ontbreken. 

Een Italiaanse totaalervaring is het minste wat je kan zeggen als je naar de onderstaande video kijkt. Je smaakpapillen worden gestimuleerd en de ingrediënten nemen een mooie plaats op het scherm in beslag. Op een subtiele wijze hebben we typische Italiaanse elementen toegevoegd die de gebruikservaring van de website alleen maar tegemoet komen.

ONS TRAJECT

Alles begint met een logo

Een logo was er al, maar de grote passie voor Italië was niet aanwezig. De Italiaanse tricolore mocht dan ook absoluut niet ontbreken in het geoptimaliseerde logo. Een simpele, maar vooral pure verwijzing naar Bongiorno’s roots. 

Tijd voor een challenge

Een premium merk verdient een premium oplossing. Om dit te verwezenlijken, hebben we niet één, maar drie designers uitgedaagd om een website ontwerp te maken. Hier zijn stuk voor stuk fantastische designs uit voortgevloeid. Bovendien mocht de klant zelf kiezen welk design zijn hart sneller liet slaan. Hierna kon ons development team de handen uit de mouwen steken en gaan. Andiamo!

Wij geloven dat goede resultaten enkel mogelijk zijn door een grondige productkennis.

Proevend schrijven

Geen copy zonder kennis. Om echt goed te schrijven moesten we natuurlijk weten waarover we spraken. We organiseerden een tasting met het team zodat we precies de sterke punten van elk product konden ontdekken.

Zo kwamen we er al snel achter dat Bongiorno’s tapenade niet zomaar een dipsausje is, maar een echte Siciliaanse smaakmaker van culinaire hoogstand genoemd mag worden! We doopten nog een Grissini in de tapenade en onze vingers dansten moeiteloos over het toetsenbord.

Een geweldig aspect van de website is de beschikbaarheid in 5 talen. Tunity goes international want we hebben Spaanse, Engelse, Italiaanse, Franse en Nederlandse copy voorzien. Zo kan iedereen The Pure Italian Taste ontdekken. Copy die smaakt naar meer en een tevreden klant waren het resultaat!

HET RESULTAAT

La Bella Italia van begin tot einde

Je hebt maar één kans om een goede eerste indruk te maken. Om liefde op het eerste gezicht te creëren, hebben we al ons harde werk samengevoegd tot een volmaakte website.

Vanaf de eerste klik maak je kennis met Bongiorno’s roots. We hebben letterlijk aan alles gedacht: een mooie plek voor Italiaanse recepten, een verbazingwekkende productenpagina, een stukje Bongiorno geschiedenis en zelfs een echte Piaggio Ape!

DE TOEKOMST

Wij zijn nog lang niet uitgewerkt 


Als strategische partner van Bongiorno was het ontwerpen van een top website nog maar de start van ons avontuur. Nu geven we ook advies over de marketing- en communicatiestrategie, blijven we de website optimaliseren en staan we steeds paraat voor vragen, ideeën of problemen.

Salute!

Op naar de volgende …


Wil jij een eigen webshop of website? Of vraagt je bestaande online zichtbaarheid een upgrade?
Neem vandaag nog contact met ons op en we bespreken graag je plannen.