De 5 grootste voordelen van HubSpot

Blog > Digitale marketing > De 5 grootste voordelen van HubSpot

Een marketeer die HubSpot voor de eerste keer gebruikt, voelt zich als Alice die voor de eerste keer Wonderland binnenstapt. HubSpot voelt namelijk aan als een grote, magische wereld. Eén waarbij heel wat veelvoorkomende marketingproblemen voorgoed verleden tijd zijn.

Hubspot logo

De inbound marketingtool is namelijk een allesomvattende tool die heel wat voordelen met zich meebrengt. We sommen de vijf belangrijkste voordelen even op:

1. Alles in zit in één omgeving

Neem afscheid van verschillende tools en zeg versplinterde marketing vaarwel. HubSpot combineert alle informatie van jouw marketing- en salesacties in één overzichtelijke tool.

HubSpotGrowthStack

2. Een geoptimaliseerd proces.

Wie HubSpot doordacht opzet en geregeld bijstuurt, geniet jarenlang van een maximaal rendement. Het proces is immers ingesteld en geoptimaliseerd om leads om te vormen tot klanten.

HubSpot Sales Funnel

3. Een CRM om u tegen te zeggen.

HubSpot is niet alleen een inbound marketingtool, maar komt ook met een CRM. Call tracking, lead stages, mail tracking, … het CRM omvat alle toeters en bellen die je je kan inbeelden.

GerelateerdWat is inbound marketing

4. Traceability tot in het oneindige.

Welke kanalen brengen het meeste op? Welke advertentievariant kost veel? Welke post scoort het best? Je krijgt al je marketing- en salesinzichten in één overzichtelijke omgeving.

Gerelateerd: De inbound marketing methodology

5. Meer tijd voor je marketingteam.

HubSpot is in de eerste plaats een marketing automation tool. Die automatisatie zorgt ervoor dat je marketingteam zich niet op bijzaken moet focussen. Ze kunnen zich richten op strategische wijzigingen en slimme bijsturingen.

 

Klaar voor HubSpot?

Dat HubSpot werkt staat als een paal boven water. Toch werkt de tool enkel en alleen wanneer hij op de juiste manier is ingesteld. Dat betekent dat je je persona’s echt in-depth moet leren kennen. Tunity helpt je daarom niet alleen bij de implementatie van je HubSpot-omgeving. Integendeel, onze teamleden denken met je mee.

Wanneer we HubSpot opzetten, doorlopen we eerst en vooral meer dan 3000 parameters. Deze data geeft ons inzicht in jouw persona’s én maakt personalisatie een pak persoonlijker. Pas daarna gaan we over tot implementatie.

Zo zorgen we ervoor dat HubSpot voor jou werkt.

 

Benieuwd naar jouw ‘HubSpotentieel’?

Ontdek het dankzij onze gratis audit!

Ook interessant: