Nieuwe klanten aantrekken en overtuigen is lang niet zo simpel als het lijkt. Klanten moeten immers de weg naar jouw bedrijf vinden en jij moet ze op de juiste manieren kunnen overtuigen. Allemaal stappen waarbij het voor concurrenten makkelijk is om leads af te snoepen.
Leads kopen lijkt misschien wel een goede strategie, toch is het dat niet. (Tenzij jij die irritante stofzuigerverkoper wilt worden die mensen stoort tijdens hun avondeten.) Wanneer je echt relevante leads wilt aantrekken en overtuigen, moet je een hele aanpak uitstippelen. Een aanpak die ook wel lead generation genoemd wordt.
De term spreekt voor zich: lead generation draait rond het aantrekken en overtuigen van leads. Hoor jij het bij die definitie nog steeds donderen in Keulen? Je bent zeker en vast niet alleen!
Laten we beginnen bij het begin: een lead is iemand die interesse toont in jouw product of dienst. Die interesse komt meestal tot uiting wanneer de lead een e-book downloadt, een formulier invult of een sample aanvraagt.
Lead generation zorgt er dan weer voor dat je een potentiële lead over de streep kan trekken. Jij zorgt ervoor dat (door middel van verschillende triggers) je e-book, formulier of sample onweerstaanbaar is.
Lead generation is niet zomaar een formulier op je website zetten en daarna wachten tot de euro’s binnenstromen. Het vergt heel wat input en inzichten om van jouw digitale marketingstrategie een lead generation strategie te maken.
Wanneer je kiest voor Tunity, splitsen wij je lead generation traject op in drie grote onderdelen.
First things first: we willen weten wie jouw leads écht zijn. Om dat te ontdekken, nemen we een hele diepe duik in de beschikbare data. We analyseren jouw doelgroep en gaan op zoek naar wat jouw leads interesseert en bezighoudt. We zijn er immers van overtuigd dat we jouw leads pas echt kunnen aantrekken wanneer we hen goed kennen.
Wanneer we weten wie je leads zijn en wat hen bezighoudt, starten we onze campagnes op. Die campagnes zorgen ervoor dat je opvalt bij je leads. Zo brengen we hen tot bij jou door middel van slimme advertenties, relevante Unique Selling Propositions (USP’s) of interessante copy.
Klaar is kees? Nee hoor, nu begint het pas. Wanneer potentiële klanten de weg naar je bedrijf gevonden hebben, moet je hen omtoveren tot lead. Het hele traject van bezoeker tot lead bevindt zich meestal op één plaats: de landingspagina.
Een landingspagina is er namelijk op gericht om potentiële leads te overtuigen. Ze worden getriggerd om hun gegevens achter te laten door slimme call-to-actions (CTA’s), doordachte formulieren en USP’s die hen over de streep trekken.
Wanneer leads hun gegevens achterlaten, krijgen zij iets in de plaats. Dat kan een e-book zijn, een gratis sessie met een van jouw experts, een checklist… Wat zij in de plaats krijgen, lost meestal een deel van hun probleem op en moet meerwaarde bieden aan je lead.
Daarmee is het verhaal nog niet rond. Net zoals je nooit zou trouwen tijdens de eerste date, zouden klanten ook geen producten of diensten kopen van een bedrijf of merk dat ze niet voor de volle 100 procent vertrouwen.
Om dat vertrouwen te winnen, moet je jouw leads nurturen. Dat doen we door klanten te helpen en hen bij te staan tijdens verschillende touchpoints. Die touchpoints zijn onder andere:
Is dat alles? Absoluut niet!
Er zijn nog honderden manieren om leads aan te trekken, te converteren en te nurturen. Daarom gaan wij voor ieder bedrijf op zoek naar de gepaste lead generation oplossing: een die past bij de onderneming en die meerwaarde biedt voor de eindklant.
We gebruiken cookies op onze website om jou de meest relevante ervaring te bieden en persoonlijke advertenties te voorzien door je voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "accepteer alle" te klikken, stem je in met het gebruik van alle cookies. Je kunt echter ook naar "Instellingen" gaan om gecontroleerde toestemming te geven.